Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-01, 22:36
Medlem
Hej!

Det är så här att grannen min satte upp en fin led-slinga på sitt hus för ett par dagar sen. Shit vad fint det blev tänkte jag och gick och köpte mig en egen slinga för att sätta upp på mitt hus för att få det trevligt och snyggt. Jag satte upp en större slinga som täckte hela framsidan av huset, ett dygn efter det så har grannen satt upp en ännu större slinga som täcker hela hans framsida.

Efter allt det så satte jag upp slingor i en stor gran på framsidan av tomten och diverse buskar, självklart gör grannen samma sak och pyntar någon buske han har. Sen har det varit lugnt ett tag men idag noterade jag att han har satt upp en lysande snögubbe och en tomte som är ganska stora, verkar drivas med luft då de rör på sig och det låter ganska högt om luften som hela tiden pumpas in.

Frågan är, ska man fortsätta pynta för att visa att man har mest eller ska man ge sig? Verkar som en slags duel detta. Någon som varit med om liknande? Vad gjorde ni?

Vad för slags pynt ska jag köpa som man verkligen lägger märke till? Inga jättedyra saker
Citera
2014-12-01, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sibirius
Hej!

Det är så här att grannen min satte upp en fin led-slinga på sitt hus för ett par dagar sen. Shit vad fint det blev tänkte jag och gick och köpte mig en egen slinga för att sätta upp på mitt hus för att få det trevligt och snyggt. Jag satte upp en större slinga som täckte hela framsidan av huset, ett dygn efter det så har grannen satt upp en ännu större slinga som täcker hela hans framsida.

Efter allt det så satte jag upp slingor i en stor gran på framsidan av tomten och diverse buskar, självklart gör grannen samma sak och pyntar någon buske han har. Sen har det varit lugnt ett tag men idag noterade jag att han har satt upp en lysande snögubbe och en tomte som är ganska stora, verkar drivas med luft då de rör på sig och det låter ganska högt om luften som hela tiden pumpas in.

Frågan är, ska man fortsätta pynta för att visa att man har mest eller ska man ge sig? Verkar som en slags duel detta. Någon som varit med om liknande? Vad gjorde ni?

Vad för slags pynt ska jag köpa som man verkligen lägger märke till? Inga jättedyra saker
Flaggstångsgran ? Borde väl täppa truten ett tag ?
Citera
2014-12-01, 22:47
Medlem
Stå på dig! Ge inte upp. Köp feta strålkastare som lyser mot hans hus.
Citera
2014-12-01, 22:49
Bannlyst
bara att köra på
Citera
2014-12-01, 23:07
Medlem
Mogaku-sans avatar
Efter att ha läst tråden så kom jag att tänka på det där första avsnittet av Simpsons. Det där Homer bara har några få ljus i ljusslinga som lyser medan Flanders hus och trädgård är julpyntad. [1]

Simpsons roasting on an open fire

Jag tycker helt klart att du kan satsa på någon lysande tomte eller varför inte klä flaggstången som någon innan här föreslog.
Senast redigerad av Mogaku-san 2014-12-01 kl. 23:09.
Citera
2014-12-01, 23:39
Medlem
420anonyms avatar
Du måste fortsätta pynta för att visa din dominans. Duellen är officiellt över den 24e och jag råder dig att absolut inte hamna för långt efter med pyntet fram tills dess då det kan leda till tråkiga konsekvenser i framtiden.
Senast redigerad av 420anonym 2014-12-01 kl. 23:42.
Citera
2014-12-02, 00:05
Medlem
morbrostewarts avatar
Du kan inte släppa det här nu. Har man börjat pynta får man slutföra jobbet.
Jobbet är slutfört när grannen ger sig. Det är precis det här julen handlar om!
Lyft gärna blicken mot US and A, och kika lite på hur man fiffigt kan använda taket till olika ljusskådespel om inte tomten(!) räcker till.
Lite bilder på era respektive pynt skulle vara trevligt.
Citera
2014-12-02, 00:11
Medlem
INTPs avatar
Den enda värdiga avslutningen som inte kostar skjortan: http://lh3.ggpht.com/-EOLtD39rW0o/Tf...6424_thumb.jpg
Citera
2014-12-02, 16:33
Medlem
Inaniss avatar
Alltså du kommer ju aldrig att få någon respekt i grannskapet om du förlorar i Julpynting mot grannen! Det är bara att visa var skåpet ska stå och investera några tusen i ytterligare ljusslingor eller någon gubbe eller så.

Eller så låter du bli, det ska vara snyggt om det ska vara något. Vissa tror att mycket är bättre och sätter upp skitfula saker i mina ögon.
Citera
2014-12-02, 16:56
Medlem
https://cdn.fyndiq.se/product/59/ff/...d/original.png

En sån var det jag menade.
Citera
2014-12-02, 22:08
Medlem
Sätt upp ett par eldkastare riktade rakt uppåt och bränn på som fan. Blir fint när mörkret lagt sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in