2014-12-05, 01:20
Medlem
trixy2s avatar
Vad är det i erat liv som gör att ni konstant måste hata er omgivning och samhället ni lever i?

Alternativ tolkning: Ni är inte lyckliga människor, det vet jag, för jag känner en del feminister och har pratat med vissa av er. Ni är olyckliga människor.

Mycket simpelt: kvinnor har sedan 50-talet bara mått sämre och sämre psykiskt. Det här är oförklarligt ur ett feministiskt perspektiv, och det måste även ni erkänna. Mer feminism är inte på något sätt lika med lyckligare kvinnor. Istället kan man säga att ju fler olyckliga kvinnor i ett samhälle, desto mer feminism.

Så, vad är det i era liv som gör att ni konstant måste hata er omgivning och samhället ni lever i?
Senast redigerad av trixy2 2014-12-05 kl. 01:23.
Citera
2014-12-05, 01:36
Medlem
TS menar du att kvinnor hade det bättre på 40 -talet och bakåt ?
Citera
2014-12-05, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trixy2
Vad är det i erat liv som gör att ni konstant måste hata er omgivning och samhället ni lever i?

Alternativ tolkning: Ni är inte lyckliga människor, det vet jag, för jag känner en del feminister och har pratat med vissa av er. Ni är olyckliga människor.

Mycket simpelt: kvinnor har sedan 50-talet bara mått sämre och sämre psykiskt. Det här är oförklarligt ur ett feministiskt perspektiv, och det måste även ni erkänna. Mer feminism är inte på något sätt lika med lyckligare kvinnor. Istället kan man säga att ju fler olyckliga kvinnor i ett samhälle, desto mer feminism.

Så, vad är det i era liv som gör att ni konstant måste hata er omgivning och samhället ni lever i?

Att kvinnor sedan 50-talet bara mått sämre stämmer verkligen inte utan är din teori, baserat på vadå? Visa mig fakta på detta så ska jag hålla tyst. Desvärre kommer du inte finna någon fakta på detta då all fakta säger att kvinnor idag mår bättre än på 50-talet.

Faktum är att kvinnorna på 50-talet var förpassade till hemmet och inte kunde ta plats på arbetsmarknaden även om dem ville det. Och självklart ville de flesta kvinnor tjäna sina egna pengar så att de inte skulle vara beroende av sin make.

I och med att kvinnorna var hemmafruar och inte hade någon inkomst eller för den delen inte heller något pensionsparande så var det dessutom svårt att skilja sig eller klara sig som ensamstående om maken valde att lämna henne.

Så hur kan du påstå att kvinnor mådde bättre under 50-talet? Levde du då?
Du är bara en liten spoling som läser för mycket skit här på fb av andra som snackar lika mycket skit.

Att vara feminist handlar inte om ett manshat utan om mycket större och viktigare frågor än så!
Det handlar om att man vill att kvinnor och män ska leva på samma villkor, dvs ha likvärdiga löner, samma förmåner och möjligheter.

Tyvärr har ordet feminist blivit ett skällsord och något man förknippar med flator, men jag är en helt vanlig tjej som bara är allmänt vettig, till skillnad från dig som verkar både okunnig och trångsynt.
Senast redigerad av Den.smarta 2014-12-05 kl. 01:41.
Citera
2014-12-05, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Att kvinnor sedan 50-talet bara mått sämre stämmer verkligen inte utan är din teori, baserat på vadå? Visa mig fakta på detta så ska jag hålla tyst. Desvärre kommer du inte finna någon fakta på detta då all fakta säger att kvinnor idag mår bättre än på 50-talet. Detta på grund av att vi var förpassade till hemmet och inte kunde ta plats på arbetsmarknaden även om vi ville det. Och självklart ville de flesta kvinnor tjäna sina egna pengar så att de inte skulle vara beroende av sin make.

I och med att kvinnorna var hemmafruar och inte hade någon inkomst eller för den delen inte heller något pensionsparande så var det dessutom svårt att skilja sig eller klara sig som ensamstående om maken valde att lämna henne.

Så hur kan du påstå att kvinnor mådde bättre under 50-talet? Levde du då?
Du är bara en liten spoling som läser för mycket skit här på fb av andra som snackar lika mycket skit.

Att vara feminist handlar inte om ett manshat utan om mycket större och viktigare frågor än så!
Det handlar om att man vill att kvinnor och män ska leva på samma villkor, dvs ha likvärdiga löner, samma förmåner och möjligheter.

Tyvärr har ordet feminist blivit ett skällsord och något man förknippar med flator, men jag är en helt vanlig tjej som bara är allmänt vettig, till skillnad från dig som verkar både okunnig och trångsynt.

Enligt undersökningar så har kvinnors lyckonivå sjunkit, så är det.
Om det innebär att kvinnor hade det sämre förr när de va lyckligare eller inte får man dra sina egna slutsatser om.

Typ
http://journalistsresource.org/studi...male-happiness
Edit:
http://languagelog.ldc.upenn.edu/nll/?p=1458
Senast redigerad av oLf 2014-12-05 kl. 01:45.
Citera
2014-12-05, 01:43
Medlem
Cerises avatar
Jag tycker att TS kan flytta till bakåtsträvande länder där kvinnorna fortfarande står hemma vid köket och passar barnen.
Citera
2014-12-05, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Enligt undersökningar så har kvinnors lyckonivå sjunkit, så är det.
Om det innebär att kvinnor hade det sämre förr när de va lyckligare eller inte får man dra sina egna slutsatser om.

lyckonivå sjunkit från vilket årtal då ? 2013 ?
Citera
2014-12-05, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
lyckonivå sjunkit från vilket årtal då ? 2013 ?

Pro tip: Läst det länkade materialet
Citera
2014-12-05, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Pro tip: Läst det länkade materialet

nix läser inte länkar, du får skriva, dina länkar.
Citera
2014-12-05, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
nix läser inte länkar, du får skriva, dina länkar.

Haha, ja där ser man.
Du verkar bildad...
Citera
2014-12-05, 02:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cerise
Jag tycker att TS kan flytta till bakåtsträvande länder där kvinnorna fortfarande står hemma vid köket och passar barnen.

Vart ska man flytta då, där kvinnor står hemma vid köket och passar barnen!?
Citera
2014-12-05, 02:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trixy2
Trådstart...

Kan du definiera vad feminism är för dig, du behöver inte krångla till det utan bara kort och gott vad betyder det!
Citera
2014-12-05, 02:14
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cerise
"Bakåtsträvande" att stå i köket och passa barnen man ska göra "karriär" och stå i kassan på ICA istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in