Ganska skönt med ett plattformsspel som utmanar spelaren lite mer än vad t.ex New Super Mario Bros U gör. Bara en sån sak som att bossarna inte besegrades med det traditionella"3 hopp på huvudet" kändes uppfriskande.
Tycker spelet håller längre då också, dels tar det mer tid att spela igenom, men det ger lite mervärde om man vill lira igenom spelet igen, inget jag kan göra i en handvändning iaf.
Det tar ju en stund att spela igenom hela, eller ja, det gjorde det för mig. NSMBU kan man ju varva ganska snabbt en kväll.
Antar att det låga intresset har med wii u musslyckandet och göra. För spelet är det verkligen inget fel på!. Spelade nyligen rayman legends som jag hållt som det bästa moderna icke mario 2d spelet men det är bara konstatera nu efter jag plockat sista pusselbiten på sista banan 7-3 att detta går om rayman legends. Underbar bandesign. Fantastisk musik. Bra blandning av utmaning och mer lättsam plattform. Enda klagomålet är väl rocket barrel banorna och att kontrollen sviker ibland. Främst trigger knapparna, men lägger nog det på konsolen snarare än spelet. Sen tycker jag fortfarande att priset på 599 är för högt sett till vad liknande andra spel kostar men ok då.
La upp som mål att plocka alla kong letters pusselbitar och gold time trials. Dem 2 första är klara men vette fan om jag kommer klara gold time trials. Folk skojade inte när dem sa att det var svårt. Måste ha dött typ 1000 gånger redan. Dark souls "you will die" passar bra in på detta spel.
Antar att det låga intresset har med wii u musslyckandet och göra. För spelet är det verkligen inget fel på!. Spelade nyligen rayman legends som jag hållt som det bästa moderna icke mario 2d spelet men det är bara konstatera nu efter jag plockat sista pusselbiten på sista banan 7-3 att detta går om rayman legends. Underbar bandesign. Fantastisk musik. Bra blandning av utmaning och mer lättsam plattform. Enda klagomålet är väl rocket barrel banorna och att kontrollen sviker ibland. Främst trigger knapparna, men lägger nog det på konsolen snarare än spelet. Sen tycker jag fortfarande att priset på 599 är för högt sett till vad liknande andra spel kostar men ok då.
La upp som mål att plocka alla kong letters pusselbitar och gold time trials. Dem 2 första är klara men vette fan om jag kommer klara gold time trials. Folk skojade inte när dem sa att det var svårt. Måste ha dött typ 1000 gånger redan. Dark souls "you will die" passar bra in på detta spel.
Spelet får 9/10 av mig iallafall.
Håller med, jag tycker att det är det näst bästa exklusiva spelet till Wii U efter SMM.
Spelet får 9/10 av mig iallafall.
Visste inte ens att det fanns en tråd
Köpte spelet på release, då jag aldrig klarade det till WiiU. Helt klart fortfarande värt det. En av de bästa plattformarna som någonsin har gjorts. Kul också att det faktiskt är rätt utmanande. Inte Super Meat Boy-utmanande, men definitivt ett steg över Mario, Rayman och Sonic.
Får se om jag försöker mig på att samla Kong-bokstäverna och alla pusselbitar nån gång. Förmodligen inte då jag aldrig har gjort sånt utan ofta bara nöjer mig med att klara spelet.
Ger upp direkt på time trials. Spelar liksom med funky kong och är inte ens nära guld. Och när spelet släpptes fanns inte ens funky med. Slår vad om att utvecklarna själva inte ens klarar guld. Borde fan vara lag på att utvecklarna själva kan klara av de utmaningar man ställer spelarna inför. Och ja jag använde funky majoritete av storyn ochså tror faktiskt inte jag klarat det annars. Tveksamt om mitt switch en överlevt spelet utan gode funky. Bäst att inte ta några risker har inte råd med mer än ett
Godkänt spel, inte mer för min del.
Tråkigt med 2D, hade dem inte kunnat fixa det i 1080 då?
Utmanande jämfört med andra nintendospel, bossarna är väldigt roliga.
Bra spelkänsla och skön musik
Repetitiva miljöer? (Småtråkiga?)
3.25/5 från mig.
Jag har spelat halva spelet ungefär och miljöerna är ju helt underbara. Afrika-världen kanske den skönaste i ett plattformsspel någonsin. Vattenvärlden klart roligare än i de gamla donkey kong nu man kan styra donkey ordentligt.
Jag köpte Donkey Kong Country Returns och blev besviken av allt skakande hit dit med kontrollerna. Funderar nu på Tropical Freeze, behöver man skaka på kontrollen osv för att göra vissa moves?
Jag köpte Donkey Kong Country Returns och blev besviken av allt skakande hit dit med kontrollerna. Funderar nu på Tropical Freeze, behöver man skaka på kontrollen osv för att göra vissa moves?
Gissar att country returns var på wii då eller? Med tanke på skakandet med kontrollerna. Låter som en wii skada . Men nej jag har då inget minne av att behöva skaka på kontrollen i tropical freeze. Spelade det på switch med joy conen i kontrollen, och inte löst. Kanske att kontrollen blir annorlunda då, vet inte. Men sätt i joy con i kontrollen så behöver du nog inte oroa dig för det. Ett strålande spel som man inte får missa nu som switch ägare. Hoppas nintendo har tankar på ett helt nytt DK spel på switchen också.
Gissar att country returns var på wii då eller? Med tanke på skakandet med kontrollerna. Låter som en wii skada . Men nej jag har då inget minne av att behöva skaka på kontrollen i tropical freeze. Spelade det på switch med joy conen i kontrollen, och inte löst. Kanske att kontrollen blir annorlunda då, vet inte. Men sätt i joy con i kontrollen så behöver du nog inte oroa dig för det. Ett strålande spel som man inte får missa nu som switch ägare. Hoppas nintendo har tankar på ett helt nytt DK spel på switchen också.
Ja jag spelade Wii versionen på Wii U får bli ett köp så man kan spela det tillsammans med frugan då! 😁
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!