2010-01-26, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotten_88
Herrejävlar vad FCOM är klurigt att installera!
Har hållit på ett antal timmar nästan utan någon som helst framgång.
Får känslan att man måste vara programmerare för att lyckas.

Det där känner jag igen. Jag lyckades få en del av moddarna som inkluderats i skiten att funka, men de flesta funkade inte eller så märkte jag dem inte, då avinstallerade jag spelet.

Sånt här skit skulle vara så sjukt mycket enklare om man fick skräddarsydd hjälp.
Citera
2010-01-26, 23:12
Medlem
rotten_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredo_N
Det där känner jag igen. Jag lyckades få en del av moddarna som inkluderats i skiten att funka, men de flesta funkade inte eller så märkte jag dem inte, då avinstallerade jag spelet.

Sånt här skit skulle vara så sjukt mycket enklare om man fick skräddarsydd hjälp.
Ja, det är drygt som fan.
Det är ju en sak när man installerar en mod, så man vet om den funkar eller ej, men nu är det ju en sjujävla massa olika i min lista och jag har ingen aning vilka som fungerar.
Citera
2010-01-27, 22:55
Medlem
R.Stotzkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shifty2k5
Så FCOM innehåller ett antal moddar som är värda att ha? Minns att bara OOO tog väldigt mycket plats på hårddisken, FCOM lär vara ännu värre om jag förstått det rätt.
FCOM är egentligen ingen mod, det är ett skal som gör att OOO och MMM fungerar tillsammans (och även en hel mängd andra mods).

Citat:
Herrejävlar vad FCOM är klurigt att installera!
Har hållit på ett antal timmar nästan utan någon som helst framgång.
Får känslan att man måste vara programmerare för att lyckas.
Avinstallera Oblivion, installera om det utan några mods och följ sedan intsruktionen till punkt och pricka. Det finns flera olika instruktioner på FCOM-hemsidan, en är lättare än den andra.

Se också till att du laddat hem allt INNAN du börjar installera (Wrye Bash, Oblivion Mod Manager etc.).
Citera
2010-01-28, 13:39
Medlem
rotten_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky
FCOM är egentligen ingen mod, det är ett skal som gör att OOO och MMM fungerar tillsammans (och även en hel mängd andra mods).

Avinstallera Oblivion, installera om det utan några mods och följ sedan intsruktionen till punkt och pricka. Det finns flera olika instruktioner på FCOM-hemsidan, en är lättare än den andra.

Se också till att du laddat hem allt INNAN du börjar installera (Wrye Bash, Oblivion Mod Manager etc.).

Det var i princip så jag gjorde, men men, jag får väl försöka igen.
Frågan är hur man vet om FCOM är aktivt eller inte....
Citera
2010-01-29, 18:42
Medlem
Naikons avatar
Har ett problem här. Har just stängt Oblivion-porten utanför Skingrad, och ska prata med Courten i slottet. Men problemet är det att jag får inte tag på honom. Snackar med hans agent, och hon säger att jag ska vänta. Har väntat flera dagar, och jag har kollat i matsalen och alla möjliga rum, men jag hittar honom verkligen inte.
Är det någon känd bugg? Snabbt svar uppskattas...
Citera
2010-01-29, 18:55
Medlem
Randomdude34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naikon
Har ett problem här. Har just stängt Oblivion-porten utanför Skingrad, och ska prata med Courten i slottet. Men problemet är det att jag får inte tag på honom. Snackar med hans agent, och hon säger att jag ska vänta. Har väntat flera dagar, och jag har kollat i matsalen och alla möjliga rum, men jag hittar honom verkligen inte.
Är det någon känd bugg? Snabbt svar uppskattas...

Citera
2010-01-29, 19:05
Medlem
Naikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randomdude34

Jo, men jag hittar ju honom ingenstans Har varit inne i matsalen, ingen där...
Citera
2010-01-29, 19:26
Medlem
rotten_88s avatar
Citat:
Jo, men jag hittar ju honom ingenstans Har varit inne i matsalen, ingen där...
Han kanske är i sitt
Du kan ju alltid googla ditt problem, brukar lösa sig då.
Citera
2010-01-29, 19:30
Medlem
Citat:
När jag skulle sova, så kom det upp att jag hade blivit biten av en vampyr i sömnen. Gav mig ingen mer information än att jag blivit biten... Vad ska jag göra?
Om du inte har blivit vampyr än och bara är smittad så räcker det att ta en Cure Disease-potion eller gå till ett altare och be. Annars så får du njuta av vampyrism eller köra ett störande quest som gick ut på att samla olika ingredienser till en dekokt (en del av de, typ bloodgrass, fanns inne i Oblivion).
Citera
2010-01-29, 20:07
Medlem
Naikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intergalactic
Om du inte har blivit vampyr än och bara är smittad så räcker det att ta en Cure Disease-potion eller gå till ett altare och be. Annars så får du njuta av vampyrism eller köra ett störande quest som gick ut på att samla olika ingredienser till en dekokt (en del av de, typ bloodgrass, fanns inne i Oblivion).

Det är lugnt nu, var tvungen att göra hela questet.
Citera
2010-01-29, 20:20
Medlem
rotten_88s avatar
Citat:
Det är lugnt nu, var tvungen att göra hela questet.
Har du kollat i hans hustrus grotta då?
Det finns i alla fall en känd bugg med counten, men då så vägrar han lämna sin bostad och ber en dra åt helvete tillsvidare.
Citera
2010-01-29, 20:49
Medlem
Naikons avatar
Citat:
Har du kollat i hans hustrus grotta då?
Det finns i alla fall en känd bugg med counten, men då så vägrar han lämna sin bostad och ber en dra åt helvete tillsvidare.

Helt tomt där.
Jag har alltså; väntat i dagar, snackat med hans "agent" som ber mig att vänta, tagit mig in till matsalen och letat runt i alla rum där, kollat i grottan, och på courtyarden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in