Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-06, 23:03
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Största delen av vänsteraktivister och invandrarvurmare har gott ur Svenska Kyrkan. Varför vet jag inte men själv skulle jag kunna tänka mig att gå ur för att Svenska Kyrkan gullar med islam och judar och annat skit som inte hör dit.

Kan det vara för att många av dem är icke troende och därmed inte vill betala skatt till något som inte stämmer överens med deras syn på religion?

Det var även många som gick ur Svenska Kyrkan (och då syftar jag även på de som är religiösa) när det kom fram att man hade sparkat personal på en kafeteria som ägdes/drevs av Svenska Kyrkan för att sedan ersätta dem alla med FAS3are bara för att kunna tjäna pengar.
Citera
2015-01-06, 23:05
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icekube
Nej, polisen brukar vara mycket försiktig av den enkla anledningen att innan en teknisk undersökning fullbordats kan ganska mycket som ser ut som A faktiskt vara både B och C. Detta misstag, för det var precis vad det var, kommer att få återverkningar för den som glappade med käften.

Det andra problemet, som kanske till viss del kan förklara den halvt ståndaktige(!) snuten, är det fullkomligt sinnessjuka åsiktsklimatet i landet. Mera om det, dock, i andra fora.
De som skapat en icke nyhet är politiker och media - och det är politiker och media som fingret borde riktas mot när det gäller Sveriges rykte utomlands...

Personligen tycker jag det är lite kul när skriket om islamofobi slår tillbaka mot just de gaphalsar som vill att Sverige skall framstå som flyktingparadis och försöka rida på den vågen...

Förhoppningsvis når ju det dåliga ryktet nu också alla lycksökare som tror de kan komma hit och serveras lägenhet, försörjning och att de skall mötas av röda mattan ..

Bra jobbat av våra politiker och media ..
Citera
2015-01-07, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det är inte ofta men för en gångs skull så håller jag med honom, med undantag av Eslöv incidenten som jag inte tror var något annat än felriktade fyrverkerier.

Men jag jag ser verkligen fram emot när de ska börja rikta sin kritik åt de som verkligen eldade på den här situationen, Löfven, Bah Kuhnke, Ygeman, Haddad och alla de andra som genast slog på stora trumman trots det mycket ovissa läget i den tillgängliga informationen. Det här är de riktiga bovarna i dramat.
Att någon av de här självmant skulle erkänna sitt misstag och be om ursäkt ser jag som närmast uteslutet.

Jag hoppas verkligen att någon vågar ställa de mot väggen.

Utmärkt formulerat!
Jag blir lite beklämd över nivån på det här forumet men du räddade fanimig dagen

Att politiker i regeringsställning skulle ta tillbaka sina storvulna ord i detta sammanhang håller jag för osannolikt, de fattar ju inte att det förmodligen skulle öka deras trovärdighet, men men...
Steffot å Bah Kuhnke kommer knappast undan med sin inkompetens i det långa loppet.
Journalistkåren brottas med minskande läsarskaror och tv-nyheterna likaså, så till slut kanske vi blir av med den "medvetna journalistiken" och får tillbaka den nyktra, pålitliga rapporten.

Åter till ämnet, kommer moskén få fortsätta i samma lokal eller får de söka nytt tak över huvudena?
Citera
2015-01-07, 19:54
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jajeflar
Utmärkt formulerat!
Jag blir lite beklämd över nivån på det här forumet men du räddade fanimig dagen

Att politiker i regeringsställning skulle ta tillbaka sina storvulna ord i detta sammanhang håller jag för osannolikt, de fattar ju inte att det förmodligen skulle öka deras trovärdighet, men men...
Steffot å Bah Kuhnke kommer knappast undan med sin inkompetens i det långa loppet.
Journalistkåren brottas med minskande läsarskaror och tv-nyheterna likaså, så till slut kanske vi blir av med den "medvetna journalistiken" och får tillbaka den nyktra, pålitliga rapporten.

Åter till ämnet, kommer moskén få fortsätta i samma lokal eller får de söka nytt tak över huvudena?
Kommunstyrelsens ordförande meddelade att man ska se till att den här typen av föreningsverksamhet får bättre och säkrare föreningslokaler.
Citera
2015-01-07, 20:07
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Kommunstyrelsens ordförande meddelade att man ska se till att den här typen av föreningsverksamhet får bättre och säkrare föreningslokaler.
Helt galet! Detta är särintressen precis som vilken intresseförening som helst, som får fixa egna pengar genom lotterier och bullförsäljning. Eftersom Staten har separerat från Svenska kyrkan finns det ingen som helst anledning till att offentliga förvaltningar ska subventionera eller sponsra religiösa samfund på något sätt alls!
Citera
2015-01-07, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ltsvensson
Säkerligen någon intern fejd som "blossat" upp?

Någon muslim som inte gillade imamens budskap etc etc. Kanske förkastade IS eller liknande.

Det där är ju långt ifrån säkert det där!

Det verkar väl troligare att dom som är bakom det fått sina bilar uppbrända under kravallerna efter den där polisens (misstags)dödsskjutning av nån populär muslim i Tensta (eller var det nu var). Att dom bränner ute i landet i stället för i Stockholm tror jag kan höra ihop med att dom inte vill associeras till brotten.

Typ "Bränner dom min bil, så bränner jag deras ... - vad det nu är som dom kan antas tycka är viktigt!" Typ nåt sånt; och så blev det en moské, fast nånstans där dom trodde sej ha några som håller just dom där rackarna om ryggen.

Äh. Inte heller det är alls så säkert som jag skulle vilja tro, men inte like otroligt som det du skev, tycker jag.
Citera
2015-01-07, 20:50
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Polisen brukar gå ut med de uppgifter de anser att de kan släppa för att informera.

Och i detta fallet var det ödestigert klantigt! Att sprida ut rykten om att någon har kastat in någonting i lokalen och sedan flytt.

Citat:
Det är också precis vad polisen sagt eftersom liknande bränder utreds som mordbrand.

Nej. De har inte varit tydliga med att denna brand utreds "normalt".

Citat:
De har inte gastat om några molotovcocktails, utan angett den uppgift de hade att någon sett en man springa från platsen.

NÄHÄ! Är du helt jävla pantad?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20074438.ab

Från 25 december:

"– Vi rubricerar det som grov mordbrand. Det är någon som har kastat in någon form av föremål i lokalen, sedan har det börjat brinna, säger förundersökningsledare Lars Franzell."

Vad skulle det vara som de kastat in som fick lokalen att brinna om inte en molotovcocktail (eller liknande).

En rabbit? En gurka? En sten?

Citat:
Du verkar väldigt fixerad vid min snippa .. inte fått något på länge?
I så fall rekommenderar jag att du söker runkmaterial på internet och lämnar mig utanför dina fixeringar vid könsdelar.

Jag bryr mig inte om din snippa. Men det är en enkel sak att se vad du är kåt på gällande den här händelsen. Du är kåt på attentat mot muslimer pga ditt svenskhat. Du vill att svenskar ska elda upp muslimer så att muslimerna får en orsak att skada svenska män.
Citera
2015-01-07, 22:47
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:

Säkrare mot vad? Säkrare mot köksbränder? Gör man egna undermåliga elinstallationer och/eller glömmer något på spisen så kan det börja brinna. Spelar ingen roll vad man har för lokal.

Hur är det med moskén på Södermalm som påstås vara så illa utsatt? Vad har hänt där? Det enda jag känner till är att någon klottrat på fasaden, och det handlade då om olika symboler som förknippas med både kommunism och nazism och som var klottrat med rosa färg.

Hur ska man tolka klotter på busshållplatser förresten? Bussofobi?
Citera
2015-01-07, 23:24
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
.....Hur är det med moskén på Södermalm som påstås vara så illa utsatt? Vad har hänt där? Det enda jag känner till är att någon klottrat på fasaden, och det handlade då om olika symboler som förknippas med både kommunism och nazism och som var klottrat med rosa färg.
Angående moskén på Södermalm.

Innan muslimerna fick detta ställe var det en elnätsstation, som dessutom fortfarande ligger vägg i vägg med telias AXE-station. I stora bönerummet var det förut ett stort hål rätt ner i berget på c:a 3m i diameter där alla kabelmattorna för energiverkets högspänningskablar gick ned(gamla Birka Energi).
Detta hål i berget går ned c:a18-20m, där det möter ett tunnelsystem som liknar ett x där skärningspunkten är "elschaktet". Dessa tunnlar går sen mot Hammarby (Riksstaionen), in mot Hötorget, mot sänktunneln under Riddarfjärden fvb Kungsholmen (vid söder mälarstrands gräns finns ett avstick där det finns ett stort bergrum som används för skyttträning)

När schaktet sattes igen satt man bara 2ggr vanlig träspont, med stålbalk under. Alltså kan några glada jihadister springa ner till Wirströms järn, köpa några sticksågar och bogserlinor, gå sen till moskén och såga upp golvet, gå genom sponten, fira sig ner och få tillgång till Stockholms mest hemliga och känsliga tunnelsystem. Nu har man visserligen öst upp IR-deckare där nere men de är ju lätta att slå ut med rätt grejor (undviker att beskriva här).

Det fanns ganska allvarlig kritik riktad mot staden just för att dom skulle få tillgång till denna lokal, men politikerna älskade att araberna skulle få stället, efterom originalbyggnaden är uppförd i "arabisk stil " med valv från riksbekante arkitekten Ferdinan Broberg.

De sista kriminella elementen som var där nere var Clark Olofsson och svarten som fixat nyckel till en av ingångarna borta vid Hötorget, det var i samband med något bankrån som planerades på 80-talet om jag minns rätt.

Exempel från annat ställe som liknar under moskén, detta ställe är runt 4ggr mindre och saknar de kabelstegar på båda sidorna som finns på söder:
http://www.besab.se/Assets/projekt/e.../eolshall1.jpg
Citera
2015-01-08, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Angående moskén på Södermalm.

Innan muslimerna fick detta ställe var det en elnätsstation, som dessutom fortfarande ligger vägg i vägg med telias AXE-station. I stora bönerummet var det förut ett stort hål rätt ner i berget på c:a 3m i diameter där alla kabelmattorna för energiverkets högspänningskablar gick ned(gamla Birka Energi).
Detta hål i berget går ned c:a18-20m, där det möter ett tunnelsystem som liknar ett x där skärningspunkten är "elschaktet". Dessa tunnlar går sen mot Hammarby (Riksstaionen), in mot Hötorget, mot sänktunneln under Riddarfjärden fvb Kungsholmen (vid söder mälarstrands gräns finns ett avstick där det finns ett stort bergrum som används för skyttträning)

När schaktet sattes igen satt man bara 2ggr vanlig träspont, med stålbalk under. Alltså kan några glada jihadister springa ner till Wirströms järn, köpa några sticksågar och bogserlinor, gå sen till moskén och såga upp golvet, gå genom sponten, fira sig ner och få tillgång till Stockholms mest hemliga och känsliga tunnelsystem. Nu har man visserligen öst upp IR-deckare där nere men de är ju lätta att slå ut med rätt grejor (undviker att beskriva här).
Du har uppenbarligen inte en susning om säkerheten nere i det där tunnelsystemet?

Det fanns ganska allvarlig kritik riktad mot staden just för att dom skulle få tillgång till denna lokal, men politikerna älskade att araberna skulle få stället, efterom originalbyggnaden är uppförd i "arabisk stil " med valv från riksbekante arkitekten Ferdinan Broberg.

De sista kriminella elementen som var där nere var Clark Olofsson och svarten som fixat nyckel till en av ingångarna borta vid Hötorget, det var i samband med något bankrån som planerades på 80-talet om jag minns rätt.

Exempel från annat ställe som liknar under moskén, detta ställe är runt 4ggr mindre och saknar de kabelstegar på båda sidorna som finns på söder:
http://www.besab.se/Assets/projekt/e.../eolshall1.jpg

Du har uppenbarligen inte en susning om säkerheten i dessa tunnlar..............
Citera
2015-01-09, 13:05
Bannlyst
Några nyheter om när den tekniska utredningen beräknas vara klar? Vid många bränder brukar väl teknikerna kunna ge besked efter bara några dagar.

Kan anledningen mörkas eller är Polisen skyldig att bekräfta för allmänheten?
Citera
2015-01-09, 13:20
Medlem
Citat:

Då har man uppnått det islamistiska målet, Jihad; om är att pulverisera det sekulära samhället. Och den demokratin vi en gång hade. Det öppna samhället är förstört av islamister som får hålla Sverige i ett skamgrepp, för att vissa element ska få regera utan majoritet.

Islamiseringen är redan här. Kommer livets ord, olika godtemplarordnar, Hari Krishna också få lokaler betalda av samhället?

Kyrkor överges för att det finns inga pengar. Samhället betalar inte! Det suger att betala skatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in