2014-12-28, 03:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tatturerad.m.Tofs
Ja inte fasen är man glad men jag har i alla fall sagt min åsikt på deras facebook, vad det nu är värt senast jag kollade där hade dom RADERAT 1550 inlägg och dom som var kvar dom hatade dom Anna Kinberg Batra.

Kan m.kt väl tänka mig att dom kommer att radera 1000 till innan natten blir dag.

Vore jag hon skulle jag må dåligt?

Jag tror hon har ordentlig ångest just nu, För sova det tror jag inte hon kan inatt!
Kritiken har verkligen varit massiv! Och från sitt eget parti dessutom, Anna har inte haft en bra kväll
Citera
2014-12-28, 04:00
Medlem
Fabulators avatar
Spiller dette noen rolle egentlig? Sverige er fucked uansett. De såkalte moderaterna er eksakt like syk når det gjelder asylinnvandring som sosialistene. Åpne grenser og over 100.000 muslimer og negre i året utgjør selvsagt en trussel for Norge også - fordi Sverige innen kort tid er konkurs og en lovløs muslimsk krigssone.

Hele Vesten ser med vantro på galskapen i Sverige. Deres frivillige selvmord.
Citera
2014-12-28, 04:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fabulator
Spiller dette noen rolle egentlig? Sverige er fucked uansett. De såkalte moderaterna er eksakt like syk når det gjelder asylinnvandring som sosialistene. Åpne grenser og over 100.000 muslimer og negre i året utgjør selvsagt en trussel for Norge også - fordi Sverige innen kort tid er konkurs og en lovløs muslimsk krigssone.

Hele Vesten ser med vantro på galskapen i Sverige. Deres frivillige selvmord.
Frivilligt och frivilligt! Vi är morgontrötta och många vaknade för sent!

Men visst har du rätt, Sverige står inför massiva sociala och ekonomiska problem framöver!
Citera
2014-12-28, 04:08
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitiumVirginis
Jag tror hon har ordentlig ångest just nu, För sova det tror jag inte hon kan inatt!
Kritiken har verkligen varit massiv! Och från sitt eget parti dessutom, Anna har inte haft en bra kväll

Det kan man lugnt säga. Och det är ju heller inga lättviktare som har kritiserat utan rätt tunga namn. Det skulle vara kul att ha en sändare i hennes huvud nu för att få höra hennes tankar...

".... Vad i helvete har jag gjort!? Nej nej nej nej nej nej nej nej!!!!"
Citera
2014-12-28, 04:41
Medlem
M lär förlora många av sina väljare, en stor del till SD

ser två scenarion komma ifrån detta

1. M återhämtar sig till 2018 och valet står nu mellan de 6 partier som ingår i kartellen, alltså mellan S och M med diverse anhang, eftersom deras avtal innebär att man ska släppa fram de parti som fått flest röster inom deras kartell återgår de till normal blockpolitik inom deras interna riksdag, de har således lyckats exkludera SD om inte SD får egen majoritet

2. M återhämtar sig inte, många av Moderaternas fd röster går över till SD vilket ändå inte räcker för en SD majoritet, Löfven har då lyckats med mästerdraget att decimera både M och SD och därav säkrat en sosse regering fram till 2026

som det ser ut idag är ilskan bland M väljarna stor och scenario 2 är troligast
Citera
2014-12-28, 05:40
Medlem
HilluPillus avatar
Jag har alltid röstat blått.. Kommer dock aldrig göra det medans Kinberg batra är aktiv. Jag blir på riktigt äcklad.
Citera
2014-12-28, 05:44
Medlem
FBMinchias avatar
Är det verkligen jätteskillnad på moderater och de som gillar Sverige-Jimmy? Ren höger vill hålla rumäner som slavar, medan liberaler älskar tiggare på gatorna som håller arbetarna i herrans tukt och förmaning. Ve dig om du inte tillhör släkten Kindberg eller dylik adel.
Citera
2014-12-28, 05:45
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HilluPillu
Jag har alltid röstat blått.. Kommer dock aldrig göra det medans Kinberg batra är aktiv. Jag blir på riktigt äcklad.

Men Reinfeldt gick bra? "Ursvenskt är bara barbariet". Är det för att det nu är en kvinna som representerar samma saker som du faller ifrån? Pajas, om något så är det du som äcklar mig.
Citera
2014-12-28, 06:32
Medlem
Inget uttalande från Reine ännu?
Citera
2014-12-28, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AuJja
Håhåjaja, läs mitt svar till samma post:
(FB) Vad tycker moderatväljare om partiets totala svek efter uppgörelsen med Löfvén?

Gå in på moderaternas facebooksida - fortfarande strömmar det in kommentarer från svikna M-väljare.
https://www.facebook.com/moderaterna...52605309466156

En helt ovetenskaplig uppskattning av likes kontra kommentarer (delvis raderade läser jag!) ser det ut att 2/3 av moderatväljare är väldigt besvikna på "Decemberöverenskommelsen"

Det ser illa ut på de andra allianspartisidorna också.
https://www.facebook.com/folkpartiet?fref=ts
https://www.facebook.com/Kristdemokraterna?fref=ts
https://www.facebook.com/centerpartiet?fref=ts

Fascinerande läsning.
När man kollar personerna är det många inbitna moderater
som nu lämnar partiet.
Framgångrika personer: toppar i näringslivet, entrepenörer
utlandssvenskar, småföretagare mfl gammelmoderater är vanliga
bland de som lämnar partiet.
Citera
2014-12-28, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittklas
M lär förlora många av sina väljare, en stor del till SD

ser två scenarion komma ifrån detta

1. M återhämtar sig till 2018 och valet står nu mellan de 6 partier som ingår i kartellen, alltså mellan S och M med diverse anhang, eftersom deras avtal innebär att man ska släppa fram de parti som fått flest röster inom deras kartell återgår de till normal blockpolitik inom deras interna riksdag, de har således lyckats exkludera SD om inte SD får egen majoritet

2. M återhämtar sig inte, många av Moderaternas fd röster går över till SD vilket ändå inte räcker för en SD majoritet, Löfven har då lyckats med mästerdraget att decimera både M och SD och därav säkrat en sosse regering fram till 2026

som det ser ut idag är ilskan bland M väljarna stor och scenario 2 är troligast

Det finns ett 3:e alternativ som jag ser som troligt. Löfven bryter ensidigt "avtalet" i det ögonblick det går honom emot. Exempelvis efter valet 2018. Han har aldrig hållit sitt ord. Han har en bakgrund inom Facket, som har en maffialiknande kultur.
Citera
2014-12-28, 07:15
Medlem
DÖ gillas inte av framgångsrika moderater.

"Peter Rost Så jag blev raderad..... Inte säker på varför...verkar som om man låter en del kritik stå kvar, men raderar massor, för att det skulle bli pinsamt med 10,000 negativa kommentarer? Tror detta avtal kommer stoppa alliansen från att under nästa decennium återta makten. Glad att jag är utlandssvensk."

"Peter Rost, född 1959[1] i Göteborg, är en svensk läkare, författare och företagsledare.
Rost är bosatt i USA där han arbetade inom läkemedelsindustrin i tjugo år. Han var först skandinavienchef för amerikanska läkemedelsbolaget Wyeth och senare vice vd för Pfizer."
http://sv.wikipedia.org/wiki/Peter_Rost
Senast redigerad av amalrik 2014-12-28 kl. 07:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in