Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Alliansen kommer säga att regeringens politik är mycket skadlig men sedan kommer de stödja den. Trovärdigheten blir noll.
Att man inte fäller någons budget vareviga år innebär inte stöd! Menar du att Sverige aldrig har haft en opposition innan SD bara för att SD bröt praxis? Opposition har oerhört många fler uppdrag än att skapa regeringskaos.
Med din logik var inga partier oppositionspartier under majoriteten av Reinfeldt II pga de inte mixtrade med budgeten(med undantag värnskatten). Sedan finns fler instanser än budgetvoteringar där man kan vara opposition. Det finns nämnder,riksdagsgrupper,missfötroendeförklaringar, interpellationer,opinionsbildning och mycket mer. Sluta reducera oppositionens uppdrag till voteringar.
F.ö önskar jag att svenska väljare slutar vara så obarmhärtigt omogna. Idag jag bara sett klagåmål efter klagåmål överallt från alla. Inget konstruktivt,bara gnäll. Jag förundras över att medianåldern i Ms kommentarsfält verkar vara 35 år men vilket tramsigt vokabulär som används. Alla låter som mellanstadieungar. Bara massa hot,gnäll och ultimatum. Skärp er för bövelen. Driv oppositonsarbete dessa år framöver, och är det något i partiet ni vill ändra engagerar ni er och tar kampen.