2014-12-27, 21:04
Medlem
Pastor Greens avatar
Hur kommer det politiska livet att se ut under den här tiden? En riksdagsrabatt?
Förutom att SD kommer att fortsätta tjata om att man måste äta sillamacka för att bli vit inombords, och Dimarca (V) kommer att gå till frontalangrepp mot vitheten i allmänhet och heterosexuella män i synnerhet.
En sån som Annie Lööf blixtrar ju till vid konfrontation. Det är hennes intellektuella tjack. Kommer hon gå ner sig i depression?

Största utandningen med att det inte blir extra val måste vara att slippa Fi-plågan, manshatet.

Edit: Handlade visst om moderaterna. Tror de är lika besvikna att behöva gå till sängs med fienderna som vilket annat parti som helst.
Senast redigerad av Pastor Green 2014-12-27 kl. 21:06. Anledning: topic
Citera
2014-12-27, 21:06
Medlem
Rebell4evers avatar
Det är bara att läsa Moderaternas facebooksida- ord och inga visor!!

https://www.google.se/url?sa=t&rct=j...82001339,d.ZWU

Folkpartiets facebook är rätt kul med!

https://www.google.se/url?sa=t&rct=j...EJ-Md-7SmvVV8w

DecemberÖverenskommelsen (DÖ ) är inte populär bland alliansväljare!
Citera
2014-12-27, 21:11
Medlem
Vedklyvens avatar
Den mest belåtne just nu tycks vara Jonas Sjöström (V).

Han har med Lövens agerande fått hållhake på hela Alliansen.

Moderaterna däremot är rimligtvis inte lika glada.
Citera
2014-12-27, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DagnyLiberte
Sa jag någonsin att jag tyckte detta var bra? Däremot kommer INTE alliansen sitta och inte göra någonting, de kommer driva oppositionsarbete till max. Men sanna mina ord, gör Löfven något övertramp kan han återigen krossas. Misstroendeförklaringar kan alltid slungas åt hans håll. Sen få han vara mycket noga med att respektera blocköverskridande beslut. DecÖK är heller inte cementerad och kan bli mer dispositiv.

Men återigen har vi ju haft decennier i svensk historia då sossar styrt med vänsterpolitik som riksdagsmajoriteten inte stöttat. Vi i högern kan inte vara giriga, vi förlorade valet. Men iom deras budgetar kommer hela Sverige snart uppdagas om modern vänsterinkompetens och vi kan ta kål på alla envisa vänstervindar. Sedan har jag älskat hur media har attackerat vänstern under denna "mandatperiod". Skapar mer nyansering i svensk media. Sen tror jag oppositionsarbete kan bli mycket nyttigt för Alliansen.

Sluta tramsa nu..

Er nya guru AKB blev uppsnurrad på läktaren av en träbock till svetsare..

Ni kan ju försöka intala era flyende trupper att ni är en opposition framöver..

Några andra än de redan troende kommer ni i alla fall inte att lyckas lura med på tåget..
Citera
2014-12-27, 21:21
Medlem
Är det någon som läst någon artikel eller liknande från media om folks reaktioner på Moderaternas Facebook? Man brukar ju kunna läsa om "Twitterstormar" osv när 50 F!-anhängare delar ett tweet.

Jag vill helst inte surfa in på expressen/aftonbladet etc då jag avlagt ett kyskhetslöfte.
Citera
2014-12-27, 21:22
Medlem
Jag är mycket bedrövad och besviken på mitt gamla parti som vänt mig ryggen och svikit alla sina ideal. Det hade varit utomordentligt begåvat om de givit Löfven kalla handen, tagit upp migration- och integrationsfrågan på den realpolitiska agendan och kört stenhård valspurt fram till mars -15. Om övriga allianspartier hängt på, hade valsegern varit ett faktum. SD hade ställt sig bakom en sund alliansbudget, inget snack om saken. I stället; stoppa huvudet i sanden och stödja en bidragsvurmande, jobb- och tillväxtfientlig rödgrön sörja.
Citera
2014-12-27, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Alliansen kommer säga att regeringens politik är mycket skadlig men sedan kommer de stödja den. Trovärdigheten blir noll.

Att man inte fäller någons budget vareviga år innebär inte stöd! Menar du att Sverige aldrig har haft en opposition innan SD bara för att SD bröt praxis? Opposition har oerhört många fler uppdrag än att skapa regeringskaos.

Med din logik var inga partier oppositionspartier under majoriteten av Reinfeldt II pga de inte mixtrade med budgeten(med undantag värnskatten). Sedan finns fler instanser än budgetvoteringar där man kan vara opposition. Det finns nämnder,riksdagsgrupper,missfötroendeförklaringar, interpellationer,opinionsbildning och mycket mer. Sluta reducera oppositionens uppdrag till voteringar.

F.ö önskar jag att svenska väljare slutar vara så obarmhärtigt omogna. Idag jag bara sett klagåmål efter klagåmål överallt från alla. Inget konstruktivt,bara gnäll. Jag förundras över att medianåldern i Ms kommentarsfält verkar vara 35 år men vilket tramsigt vokabulär som används. Alla låter som mellanstadieungar. Bara massa hot,gnäll och ultimatum. Skärp er för bövelen. Driv oppositonsarbete dessa år framöver, och är det något i partiet ni vill ändra engagerar ni er och tar kampen.
Citera
2014-12-27, 21:25
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Alliansen kommer säga att regeringens politik är mycket skadlig men sedan kommer de stödja den. Trovärdigheten blir noll.

Och SD kommer påpeka detta om och om och om och igen... Fy satan vad de har lagt upp bollen för SD.
Citera
2014-12-27, 21:25
Medlem
Tunga Moderater rasar mot Anna Kindberg Batra Aftonbladets löpsedel. Ulf Adelsohn. är ilsken över att man gjort V till vågmästare, forna kommunister
Senast redigerad av CrossFitDJesus 2014-12-27 kl. 21:33.
Citera
2014-12-27, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Och SD kommer påpeka detta om och om och om och igen... Fy satan vad de har lagt upp bollen för SD.

Öppet mål och backlinjen tänker inte ens gå in på planen!
Det kommer bli en förkrossande seger för SD 2018
Citera
2014-12-27, 21:31
Moderator
Tinuviels avatar
Politik - Inrikes --> Partier och partipolitik
/Moderator
Citera
2014-12-27, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
Sluta tramsa nu..

Er nya guru AKB blev uppsnurrad på läktaren av en träbock till svetsare..

Ni kan ju försöka intala era flyende trupper att ni är en opposition framöver..

Några andra än de redan troende kommer ni i alla fall inte att lyckas lura med på tåget..

Alliansen har 3 år på sig att driva oppositionsarbete, reformera politiken och återvinna väljare. Dessutom är Löfven den primära förloraren. HAN skötte inte förhandlingarna, Damberg gjorde det btw. I övrigt blev inte Alliansen lurade, som påpekats åtal gånger hade vi långt mer att förlora än vinna på nyval. Sen är DecÖK inte helt cementerad. Dessutom har en opposition oerhört fler uppdrag än voteringar.

Löfven har däremot lurat svenska folket, misslyckats med att spränga alliansen, haft en urusel start och lågt väljarförtroende. Som grädde på moset är han numera även internationellt åtlöje. Så nej, Alliansen är inte förlorarna.

Sen är detta bara dag ett, väljarna lugnar sig i sinom tid. Mellanstadiefasen bleknar ut snart och vi får hoppas på ett samtalsklimat i framtiden som är respektabelt och konstrasterar mot dagens digitala sandlåda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in