2014-12-27, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Och hur skall moderaterna ta tillbaka rösttappet? Före detta moderater som flytt till SD kommer inte tillbaka. Någonsin. Skall man ta röster från S, Mp, V, Fi, eller andra alianspartier?

Deras valanalys visade väl på att de behöver mer mångkultur, HBTQ och låginkomstkvinnor för att växa igen så...ja de är ett solklart vänsterparti idag

Moderaternas facebooksida har nu bannat ordet SD i kommentarerna!
Senast redigerad av VitiumVirginis 2014-12-27 kl. 20:29.
Citera
2014-12-27, 20:29
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
Här är en screencap av många av de kommentarer som togs bort från Moderaternas Facebook-sida:

http://imgur.com/YPySFkz

Entusiamsen verkar ju en smula begränsad, om man säger så...
Citera
2014-12-27, 20:31
Medlem
basseakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanAJ
Problemet som SD-anhängare inte verkar förstå är att om det är det som krävs för att mota bort högervindarna så är det så man kommer göra. Finns ingen anledning till varför vi inte ska hjälpa människor i nöd. Det är inte flyktingarnas fel att det krigas i deras hemländer. Så de måste ha hjälp. Vi kan fan inte bara stå och skaka på våra huvuden när de kommer hit och ber om hjälp. Vi kan inte peka på Finland och deras värdelösa invandringspolitik och säga att så vill vi också ha det. Vi ska tvärtom sätta press på våra grannländer så att de också öppnar upp sig och hjälper människor.

Att man föddes i ett land som Sverige och att Sverige har varit befriat från krig under en lång tid är bara en slump. Det hade lika gärna varit vi som flytt och behövt hjälp. Kanske kommer den dagen också.

Din jävla clown, det är en jävla skillnad på flyktingar och invandrare.

Sätta press på våra grannländer? Sverige har blivit skräckexemplet man använder när man ska förklara varför man inte vill ha ökad invandring i de andra nordiska länderna.
Citera
2014-12-27, 20:32
Medlem
Gurglarens avatar
Röstade M i valet. Hade röstat blankt eller SD (hemligt) i extravalet...trist det inte blir nåt.
Citera
2014-12-27, 20:34
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Entusiamsen verkar ju en smula begränsad, om man säger så...

Haha, ja, den ENDA kommentar typ som jag hittade som inte var direkt negativ var typ "Alla kan göra misstag. Kom igen nu till nästa gång!"
Och det kan ju inte direkt räknas som något positivt....
Citera
2014-12-27, 20:38
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
Här är en screencap av många av de kommentarer som togs bort från Moderaternas Facebook-sida:

http://imgur.com/YPySFkz

Trodde de imbecilla mörkermännen att de kunde radera sina väljares åsikter genom plocka bort inlägg på Facebook? Inte konstigt att de fattar verklighetsfrånvända beslut när de lever i sin sagovärld där de kan styra och ställa kring åsikter.
Citera
2014-12-27, 20:45
Medlem
Zasse2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relesvansen
Jag ser positivt på det hela.

1) Vi garanteras en fortsätt tolerant invandringspolitik

2) Det kommer driva bort främlingsfientliga väljare, som inte har i partiet att göra.

1) Jag är invandringsförespråkare! (Endast!)

2) Moderat / borgerlig politik är inte prioriterat, att vara positiv till invandringen är högsta prioritet och utmärkande för en moderat!

Sluta kalla dig moderat när du likt många SD:are endast har ögonen på en fråga.

Troll?
Citera
2014-12-27, 20:47
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Trodde de imbecilla mörkermännen att de kunde radera sina väljares åsikter genom plocka bort inlägg på Facebook? Inte konstigt att de fattar verklighetsfrånvända beslut när de lever i sin sagovärld där de kan styra och ställa kring åsikter.

Vilken underbar läsning Jag har stått på altanen i vinterkylan, rökt kvällens sista cigarill, och läst skärmdumpen på plattan. Hustrun som suttit inomhus och tittat på "Stjärnorna på slottet" undrade vad jag skrattade åt

Helt seriöst så tror jag att sådant här skrämmer skiten ut makten. Anonyma kverulanter på Avpixlat kan man ju alltid avfärda, men detta är ju från Facebook med kommentarer från riktiga människor med identitet.
Citera
2014-12-27, 20:48
Medlem
6E303062s avatar
Enligt den uppfattningen jag har fått ifrån familj och bekanta nu under julfirandet, så lär det vara många skånska moderatväljare som nu vänder M ryggen.

En intressant tanke hade ju varit möjligheten att någon startar ett nytt borgerligt alternativ till 2018 istället.
Citera
2014-12-27, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Vi har en regering som har stöd av lite drygt en tredjedel av väljarna och som ändå har oinskränkt makt att genomdriva vilken politik de vill. Detta är inte förenligt med demokrati.

Sa jag någonsin att jag tyckte detta var bra? Däremot kommer INTE alliansen sitta och inte göra någonting, de kommer driva oppositionsarbete till max. Men sanna mina ord, gör Löfven något övertramp kan han återigen krossas. Misstroendeförklaringar kan alltid slungas åt hans håll. Sen få han vara mycket noga med att respektera blocköverskridande beslut. DecÖK är heller inte cementerad och kan bli mer dispositiv.

Men återigen har vi ju haft decennier i svensk historia då sossar styrt med vänsterpolitik som riksdagsmajoriteten inte stöttat. Vi i högern kan inte vara giriga, vi förlorade valet. Men iom deras budgetar kommer hela Sverige snart uppdagas om modern vänsterinkompetens och vi kan ta kål på alla envisa vänstervindar. Sedan har jag älskat hur media har attackerat vänstern under denna "mandatperiod". Skapar mer nyansering i svensk media. Sen tror jag oppositionsarbete kan bli mycket nyttigt för Alliansen.
Citera
2014-12-27, 20:54
Falanger inom Moderaterna? Läge för splittring?

Hur ser åsikterna ut inom partiet idag och speciellt efter den senaste överenskommelsen att lägga sig platt och upphöra med oppositionspolitik?

Finns det krafter som vill bryta sig loss och starta ett traditionellt konservativt parti? Finns ens dom åsikterna kvar inom partiet? Tittar man på ungdomsförbundet så är åsikterna tydligt sekteristiska och inger inget hopp alls om något sådant scenario.

På lokalplanet så måste M-politiker känna sig ruskigt vilsna och identitetsutmanade.
Citera
2014-12-27, 21:00
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DagnyLiberte
Sa jag någonsin att jag tyckte detta var bra? Däremot kommer INTE alliansen sitta och inte göra någonting, de kommer driva oppositionsarbete till max. Men sanna mina ord, gör Löfven något övertramp kan han återigen krossas. Misstroendeförklaringar kan alltid slungas åt hans håll. Sen få han vara mycket noga med att respektera blocköverskridande beslut. DecÖK är heller inte cementerad och kan bli mer dispositiv.

Men återigen har vi ju haft decennier i svensk historia då sossar styrt med vänsterpolitik som riksdagsmajoriteten inte stöttat. Vi i högern kan inte vara giriga, vi förlorade valet. Men iom deras budgetar kommer hela Sverige snart uppdagas om modern vänsterinkompetens och vi kan ta kål på alla envisa vänstervindar. Sedan har jag älskat hur media har attackerat vänstern under denna "mandatperiod". Skapar mer nyansering i svensk media. Sen tror jag oppositionsarbete kan bli mycket nyttigt för Alliansen.

Alliansen kommer säga att regeringens politik är mycket skadlig men sedan kommer de stödja den. Trovärdigheten blir noll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in