Flashback bygger pepparkakshus!
2014-12-31, 21:05
Medlem
FR blev inbjuden 2005 har jag för mig, Stefan "svetsarn" Lövfen blev inbjuden 2013, kommer JÅ eller MK bli inbjuden under 2017?

Kommer detta ens att påverka SDs väljare? Bör SD ledare tacka nej? Det anser jag.
Citera
2014-12-31, 22:54
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extravalet2015
FR blev inbjuden 2005 har jag för mig, Stefan "svetsarn" Lövfen blev inbjuden 2013, kommer JÅ eller MK bli inbjuden under 2017?
Kommer detta ens att påverka SDs väljare? Bör SD ledare tacka nej? Det anser jag.
Svetsarn blev inbjuden som gäst till Jacob Wallenberg, av densamme.
Ingen risk att JÅ/MK blir inbjudna.
Citera
2015-01-01, 00:34
Medlem
Signalkabels avatar
det behöver de inte, ekeroth/bieler är tillräckligt lydiga, duktiga och smarta för att inte behöva få nya instruktioner från ägarna varje år
Citera
2015-01-01, 12:19
Medlem
Ustyugov2s avatar
Citat:

Blir de inbjudna, vilket är möjligt, ska de tacka nej. En tydligare signal om att SD är svenskvänliga "på riktigt" hade de inte kunnat ge.
Citera
2015-01-01, 12:39
Medlem
Sixts avatar
Från politiskt håll är det är väl enbart personer som har möjlighet att bli statsminister eller utrikesminister som bjuds in på dessa möten.
Citera
2015-01-01, 15:25
Det räknar jag med att de kommer att bli i sinom tid. När enpartistaten satt sig kommer man att legitimera detta med ett SD som mognat in i rollen som samarbetsparti till högerfalangen. Massinvandringen kommer att avta först 2022 så efter det kanske, och då kommer man att börja föra en hårdare integrationspolitik, kan jag tänka mig.
Citera
2015-01-01, 15:56
Medlem
OliverCromwells avatar
SD bjuds inte ens till Nobelmiddagen. Vilket bör ses som en svensk undergren till samma elitistiska struktur.

Så än så länge bjuds inte SD in. Och det gör man så länge man inte känner att man kan kontrollera SD. De är helt enkelt alldeles för mycket anti-krig, anti-NATO, anti-EU ect., för att bjudas in av Wallenberg, som dessutom utesluter SD från alla sina evenemang. Och som bara för några månader sen varnade för att SD skulle vara "ett stort hot".

Så det läget är än så länge väldigt långt borta, med tanke på den väldigt kyliga relationen mellan Wallenberg och SD.

Det kan så klart förändras, men inte utan att SD sviker gräsrötterna och många som är aktiva inom partiet. Risken blir då att partiet splittras itu. SD-ledningen bör se att de har allt att förlora på något sådant.

Fremskrittsspartiet (FRP) i Norge köptes upp av Bilderberg, så de har fått sitta i regeringen och varit väldigt pro-NATO och är till och med väldigt pro-EU.

Som tur är, så har SD en väldigt antipatisk och konfrontativ relation till FRP. Björn Söder har själv flera gånger gått till attack mot FRP.

DFP, i Danmark, tycker jag är en klokare partner till SD. De har redan gjort klart att de inte kommer att ingå i någon regering, även om de blir största parti i nästa val, utan ska istället stödja en eventuell borgerlig regering, och samtidigt agera vågmästare. Det är en metod som SD nu försökt föra. Och som jag skulle rekommendera.

Skulle SD någon gång få regeringsmakten, så skulle vi nog få samma läge som i Ungern, där oppositionen och Bilderberg jobbar ihop för att genomföra olika liknande Majdan-rörelser, för att försöka störta en Sverigevänlig regering.
Senast redigerad av OliverCromwell 2015-01-01 kl. 16:00.
Citera
2015-01-01, 18:06
Medlem
Citat:

En bra början är ju att komma in på Nobelfesten först.
Citera
2015-01-01, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
Från politiskt håll är det är väl enbart personer som har möjlighet att bli statsminister eller utrikesminister som bjuds in på dessa möten.
Ja precis, men jag gissar att SD kommer ha den rollen redan 2018, DÖ lär ju skynda på det hela gissar jag.
Citera
2015-01-02, 06:33
Medlem
Citat:
Ja precis, men jag gissar att SD kommer ha den rollen redan 2018, DÖ lär ju skynda på det hela gissar jag.
Sd kommer aldrig in i en regering.hoppet är 51 proc,så stora var inte ens s under sin storhetstid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in