Kan bara svara för mig själv - och är lite äldre än "tjej".
Jag gillar att ha händerna fria och tycker handväska är tramsigt. Bakfickan för mobilen o. innerfickan på jackan för plånboken (eller framfickan på byxorna om jacka är överflödigt).
Varför funderar du på något så totalt ovidkommande egentligen.
Jag har sett bara att så många har börjat ha så sen iphone och smartphone komme ut på marknaden.För var det inte så där när det var vanliga telefoner. är man inte rädd att förlora den blir ju typ som en plånbok som man kan ta
Flickan bredvid mig säger att anledningen ligger i att framfickor ofta är antingen för små eller helt enkelt obefintliga på vissa jeans - då hamnar telefonen i bakfickan om den inte hålls i handen.
Har ingen teori varför de skulle välja att göra det. Det är idiotiskt dock. En duktig snattare skulle hyfsat lätt kunna få tag på telefonen utan att personen märker av det.
Som någon skrev tidigare så är det ofta mobilen inte får plats i framfickorna. Det är inte heller skönt att ha mobilen i framfickorna om man sitter ner.
Fickorna är konstruerade på det sättet att dom är för små. Som en förstaklassig bonde från vidderna som har plånboken i bakfickan model a4 så gör kvinnorna detsamma.
Sen att man får rövcancer från strålningen av mobilen det bekommer dom inte. Samma med smartklockorna som man blir sjuk utav pga strålningen.
Samt elbilarna… en liten microvågsugn man sitter i.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!