• 1
  • 2
2015-01-01, 15:08
Medlem
Varför gillar tjejer att gå omkring med sin Mobil i bakfickan,,Har dom mobilen där istället för plånboken..Vad tror ni,har ni nån teori till detta
Citera
2015-01-01, 15:34
Medlem
Kan bara svara för mig själv - och är lite äldre än "tjej".

Jag gillar att ha händerna fria och tycker handväska är tramsigt. Bakfickan för mobilen o. innerfickan på jackan för plånboken (eller framfickan på byxorna om jacka är överflödigt).

Varför funderar du på något så totalt ovidkommande egentligen.
Citera
2015-01-01, 15:41
Medlem
Jag har sett bara att så många har börjat ha så sen iphone och smartphone komme ut på marknaden.För var det inte så där när det var vanliga telefoner. är man inte rädd att förlora den blir ju typ som en plånbok som man kan ta
Citera
2015-01-01, 16:12
Medlem
ThingThings avatar
Flickan bredvid mig säger att anledningen ligger i att framfickor ofta är antingen för små eller helt enkelt obefintliga på vissa jeans - då hamnar telefonen i bakfickan om den inte hålls i handen.
Citera
2015-01-01, 17:58
Medlem
Har ingen teori varför de skulle välja att göra det. Det är idiotiskt dock. En duktig snattare skulle hyfsat lätt kunna få tag på telefonen utan att personen märker av det.

Det är bättre att ha den i framfickorna istället.
Citera
2015-01-01, 19:28
Medlem
Som någon skrev tidigare så är det ofta mobilen inte får plats i framfickorna. Det är inte heller skönt att ha mobilen i framfickorna om man sitter ner.
Citera
2015-01-02, 02:42
Medlem
SYSTEMexes avatar
Tjejer har i regel på sig svintighta jeans så att få ned dem i framfickorna är otympligt
Citera
2015-01-04, 00:40
Medlem
dem vill framhäva att deras rumpa är större än den är (från profil)
Citera
2015-01-05, 06:34
Medlem
Yahnoovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saintbelly
dem vill framhäva att deras rumpa är större än den är (från profil)

Whut.. Jävla skön form isf
Citera
2015-01-13, 19:56
Medlem
Jag skulle väl säga som några andra här. Fickorna är minimala på många "tjejbyxor". Ibland är det till och med fejkfickor framtill (??)..
Citera
2025-02-08, 17:08
Avstängd
DevilsDens avatar
Fickorna är konstruerade på det sättet att dom är för små. Som en förstaklassig bonde från vidderna som har plånboken i bakfickan model a4 så gör kvinnorna detsamma.

Sen att man får rövcancer från strålningen av mobilen det bekommer dom inte. Samma med smartklockorna som man blir sjuk utav pga strålningen.

Samt elbilarna… en liten microvågsugn man sitter i.
Citera
2025-02-09, 00:14
Bannlyst
Ja den får inte plats. Jeans för tjejer har inte så där djupa framfickor som på jeans för killar. Ibland är det bara fejkfickor som sagt.
Senast redigerad av KeligKapybara 2025-02-09 kl. 00:32.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in