Flashback bygger pepparkakshus!
2015-01-03, 16:59
Medlem
MadScientists avatar
Galleristen Henrik Rnnqvist har tagit initiativ med ngra andra att starta upp Pegida i Sverige, Danmark och Norge. Pegida str fr Patriotiska Europer mot islamiseringen av Europa och r allts rrelsen som lockat 10.000-tals tyskar att fredligt demonstrera mot islamiseringen av Europa. Den svenska facebookgruppen har p ngra dagar ftt nstan 4.000 gilla-markeringar.

Samtiden skriver om hndelsen och har intervjuat H.R hr: http://www.samtiden.nu/8411/nu-finns...-aven-sverige/
Lnk till svenska facebookgruppen: https://www.facebook.com/pegidasverige
Youtube-film p demonstration i Dresden: https://www.youtube.com/watch?v=M0nWSXumx0w#t=24

Hr tnkte jag att vi skulle diskutera detta fenomen p svensk mark. Henrik Rnnqvist r ju knappast den som backar undan av rdsla fr medias hxjakt (http://www.d-intl.com/2014/04/07/hen...n-parks-konst/ ) och sledes lr demonstrationer ga rum inom en snar framtid.

Tror ni detta kan bli en stor grej i Sverige?
r demonstrationer av detta slag bra eller dligt?
Syns vi p frsta demon?

(Tillgg: Jag la trden i PI d det r den svenska grenen av en politisk rrelse vi talar om.)
Senast redigerad av MadScientist 2015-01-03 kl. 17:01.
Citera
2015-01-03, 17:39
Medlem
E-tards avatar
Svenskar r alldeles fr skitndiga fr att stlla upp p ngon strre demonstration som inte r godknt av pk-eliten.
Min gissning r att rrelsen kommer frst att ignoreras, sedan hnas i Aftonbladet och frdmas av Arnstad-pajasen och till sist sjlvd, eftersom det inte kommer fler n ngra hundra personer till demonstrationerna.
Citera
2015-01-03, 18:19
Medlem
Tror inte det kommer bli ngot. Svenskarna r det fegaste folket p jorden.

T.o.m de fd. nazisterna (tyskarna) vgar.
Citera
2015-01-03, 18:48
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-tard
Svenskar r alldeles fr skitndiga fr att stlla upp p ngon strre demonstration som inte r godknt av pk-eliten.
Min gissning r att rrelsen kommer frst att ignoreras, sedan hnas i Aftonbladet och frdmas av Arnstad-pajasen och till sist sjlvd, eftersom det inte kommer fler n ngra hundra personer till demonstrationerna.

Antagligen r detta scenario inte fr otroligt. Media kommer bedriva hxjakt och uppmana till motdemonstrationer som sprar ut i vanlig ordning. Att det blir terkommande demonstrationer r nog uteslutet.

Fast andra sidan har jag ftt intrycket av att tyskarna nstan r lika sjlvhatande som svensken. Om det gr dr kanske det gr hr?
Citera
2015-01-03, 19:29
Medlem
Pansarhyenas avatar
ven om PEGIDA-demonstrationer mot all frmodan skulle kunna locka ett par tusen deltagare hr i Sverige - vad fr gott skulle komma ur dem?

Etablissemanget skulle antagligen mobilisera mngdubbelt strre motdemonstrationer vilka man sedan kunde framhva som bevis fr den egna sidans totala folkliga verlgsenhet - fast de egentligen bara vore bevis fr att det r mycket mindre riskabelt att delta i en "antirasistisk" demonstration n i en islamkritisk.

Dessutom tror jag det r fel vg att g att angripa just islam (om man nu inte r vertygad om att det r just islam och inget annat som r problemet med massinvandringen och mngkulturen). Det utmlas i etablissemangsmedia allt fr ltt som hat mot varje enskild muslim. Vi borde enligt min mening istllet fokusera p vad det r vi vill skydda genom att hejda massinvandringen.

Men jag kan ha fel.
Citera
2015-01-03, 21:26
Medlem
HerrPs avatar
Det hr r ett av de sm men viktiga steg som kommer att leda till Sveriges isolering. Nr Europa ser att en fredlig rrelse kan finnas i flera andra lnder, men i Sverige jagas av media och vnster terrorister, s r det nnu ett i citatet fr vra grannar att ta tgrder. Visum, bttre passkontroll, svenska politiker brjar ses som paria i EU osv. Stenen r redan i rullning.
Citera
2015-01-03, 21:33
Medlem
M Nordstrms avatar
Jag tror dessvrre att mnga inte vgar delta p grund av registrering av Researchgruppen

http://sv.wikipedia.org/wiki/Researchgruppen

Citera
2015-01-03, 22:48
Medlem
jamesbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Jag tror dessvrre att mnga inte vgar delta p grund av registrering av Researchgruppen

http://sv.wikipedia.org/wiki/Researchgruppen

Ja dr r man ju redan med. Fick en "urskt" av bisnode men nt skadestnd har jag inte sett till.
Citera
2015-01-03, 22:54
Medlem
M Nordstrms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesbonde
Ja dr r man ju redan med. Fick en "urskt" av bisnode men nt skadestnd har jag inte sett till.

Det man kan frukta fr framtiden r ju att dessa ntverk byggs ut vidare och kan pverka nra anhriga p ett mer obehagligt stt som till exempel p skolor dr det kommer ut att frldrarna till exempel rstar p SD och barnen drigenom utstts fr mobbing.
Citera
2015-01-04, 14:56
Medlem
Frgan r vl, om folk i Sverige verhuvudtaget vgar visa ppet att de har sdana sikter. "De kan ju frlora jobbet"! Men det r ju allt fler, som vgar visa att de sympatiserar med SD, s kanske...

...men jag tror det till en brjan blir vldigt f, som deltar i Pegida-demonstrationer i Sverige.
Citera
2015-01-04, 20:08
Medlem
Passepartouts avatar
Om PEGIDA i Sverige ska f ngon genomslagskraft mste det finnas en korrekt saklighet som r oantastbar s att folk kan dra sina egna slutsatser. PEGIDA r s mycket mer n demonstrationer, man behver fra fram nyanserade diskussioner p alla samhllsniver. Det r inte bara Sverigedemokraterna som ser islamiseringen som ett hot mot demokratin (och d menar jag yttrandefrihetsdemokratin).

Jag vet att en del personer hr p Flashback inte gillar Exponerat, men ge ngra minuter till att se den hr videon. Det r en vdjan till Obama att slppa skygglapparna infr islam (frn en konvertit som vuxit upp i Marocko). Det riktigt intressanta r att han fr fram problemet med att islam gr ansprk p att mixa religion och politik och att religionen vill att srskilda muslimska lagar ska glla i samhllet. Lagar som inte r demokratiska. Han menar att problemet inte r IS, utan utformningen av islam. http://www.exponerat.net/ex-muslim-l...a-svensk-text/

Ngra frgor som jag skulle vilja ha svar p, samt en djupare analys av, r barnens och kvinnornas stllning inom Islam. Det kan inte vara rimligt att, i religionsfrihetens namn i Sverige idag, frldrar tvingar sm flickor att bra huckle och lngkjol s de knappt kan rra sig.

En annan frga r vad det "muslimska civilsamhllet" innebr i praktiken. Begreppet brjar bli mer och mer utbrett och omnmndes hromdagen av vr kulturminister Bah Kunhke som ngot sjlvklart att frsvara. Det finns personer i Sverige idag som, i islams namn, lever under ddshot (Mona Walter och Lars Vilks fr att nmna ngra). Har ngon hrt Omar Mustafa frdma detta? Varfr gr inte imamer och muslimer ut och frdmer frfljelsen av oskyldiga medborgare i religionens namn? Ja, varfr? Hur ser islam p homosexuella; sina fatwor; otrogna osv osv; sdana frgor mste vga stllas, och det brdskar.
Senast redigerad av Passepartout 2015-01-04 kl. 20:13.
Citera
2015-01-06, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Det man kan frukta fr framtiden r ju att dessa ntverk byggs ut vidare och kan pverka nra anhriga p ett mer obehagligt stt som till exempel p skolor dr det kommer ut att frldrarna till exempel rstar p SD och barnen drigenom utstts fr mobbing.

Detta existerar redan idag !

Barn till muslimer vgrar att leka med Kristna barn p grund av att de just r Kristna.
Hade det varit omvnt s hade det blivit ramaskri p PK eliten.

Pegida r ett tydligt tecken p att folk brjat inse varthn det barkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in