Om PEGIDA i Sverige ska f ngon genomslagskraft mste det finnas en korrekt saklighet som r oantastbar s att folk kan dra sina egna slutsatser. PEGIDA r s mycket mer n demonstrationer, man behver fra fram nyanserade diskussioner p alla samhllsniver. Det r inte bara Sverigedemokraterna som ser islamiseringen som ett hot mot demokratin (och d menar jag yttrandefrihetsdemokratin).
Jag vet att en del personer hr p Flashback inte gillar Exponerat, men ge ngra minuter till att se den hr videon. Det r en vdjan till Obama att slppa skygglapparna infr islam (frn en konvertit som vuxit upp i Marocko). Det riktigt intressanta r att han fr fram problemet med att islam gr ansprk p att mixa religion och politik och att religionen vill att srskilda muslimska lagar ska glla i samhllet. Lagar som inte r demokratiska. Han menar att problemet inte r IS, utan utformningen av islam.
http://www.exponerat.net/ex-muslim-l...a-svensk-text/
Ngra frgor som jag skulle vilja ha svar p, samt en djupare analys av, r barnens och kvinnornas stllning inom Islam. Det kan inte vara rimligt att, i religionsfrihetens namn i Sverige idag, frldrar tvingar sm flickor att bra huckle och lngkjol s de knappt kan rra sig.
En annan frga r vad det "muslimska civilsamhllet" innebr i praktiken. Begreppet brjar bli mer och mer utbrett och omnmndes hromdagen av vr kulturminister Bah Kunhke som ngot sjlvklart att frsvara. Det finns personer i Sverige idag som, i islams namn, lever under ddshot (Mona Walter och Lars Vilks fr att nmna ngra). Har ngon hrt Omar Mustafa frdma detta? Varfr gr inte imamer och muslimer ut och frdmer frfljelsen av oskyldiga medborgare i religionens namn? Ja, varfr? Hur ser islam p homosexuella; sina fatwor; otrogna osv osv; sdana frgor mste vga stllas, och det brdskar.