2015-01-17, 01:36
Medlem
Ååhh! Jag har verkligen hittat en livstil som passar mig helt och hållet. Men bara så att ni är med på noterna så menas detta att jag gett upp följande: Mjölk produkter, allt som andas, äter, har två ögon och lever med andra ord! Ägg, all slags sädesslag såsom havre, vete, ris, mm. Saker som honung, olivolja, salt.. Jaa listan är lång, men det är vad jag kommer ihåg nu.

Men notera! Jag skrev LIVSTIL då detta inte är nån "diet" för mig. Och måste faktiskt säga att jag aldrig mått bättre. Men ville mest veta hur ni tänker kring de vi kallar "rawfood". Är det nåt ni skulle kunna tänka er äta livet ut? Och om inte, varför?

Tack!
Citera
2015-01-17, 01:38
Medlem
QuattroStagiones avatar
Om man tycker piller är gott passar väl en vegan "livsstill" bra.
Citera
2015-01-17, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuattroStagione
Om man tycker piller är gott passar väl en vegan "livsstill" bra.

Piller? Ett absolut nej! Om det va kosttillskott du menade?
Citera
2015-01-17, 01:51
Bannlyst
BAAAM Bloggarjävel https://www.flashback.org/sok/rawfood
Citera
2015-01-17, 01:51
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Vad äter du då?
Citera
2015-01-17, 01:54
Medlem
Vad äter du då?
Hur ser en dags intag ut tex?
Citera
2015-01-17, 01:55
Medlem
Polyklorfenols avatar
Skulle aldrig falla mig in. Vi är uppväxta vid havet. Vi behöver omega-3-fetterna i fisken för att fungera optimalt. Utan kött i kosten riskerar vi järnbrist.

Men framför allt: Vilket jävla tråkigt liv! Jag äter allt, i måttliga mängder. Perfekta värden (kolesterol, Hb, blodtryck). Orkar träna hur hårt jag vill.

Och varför kabla ut för andra hur man äter? Skiter väl jag i, typ. Good for you...
Citera
2015-01-17, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
Vad äter du då?

Bra fråga!

jag äter väldigt mycket frukt i alla dess former, bär, sallader. Har också införskaffat mig en råsaft centrifug som jag köpte hem för en månad sen. Brukar bli såna där gröna juicer med spenat, äpple, citron, päron mm. Igentligen så har jag uteslutit baljväxter, men det händer att jag unnar mig de lite då och då. Zuccini är nåt som jag använder till allt tex. som lasagne plattor när jag gör en raw version av lasagne. Dadlar och russin. Smoothies (ar) i alla dess färger, och smak kombinationer. Man behöver väl inte mycket mer än så, eller? Finns så mycket bra "rawfood" bloggar och recept så det räcker och blir över. You would be amazed how much you can do with so little ingredients!
Citera
2015-01-17, 02:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av F-marrah
Bra fråga!

jag äter väldigt mycket frukt i alla dess former, bär, sallader. Har också införskaffat mig en råsaft centrifug som jag köpte hem för en månad sen. Brukar bli såna där gröna juicer med spenat, äpple, citron, päron mm. Igentligen så har jag uteslutit baljväxter, men det händer att jag unnar mig de lite då och då. Zuccini är nåt som jag använder till allt tex. som lasagne plattor när jag gör en raw version av lasagne. Dadlar och russin. Smoothies (ar) i alla dess färger, och smak kombinationer. Man behöver väl inte mycket mer än så, eller? Finns så mycket bra "rawfood" bloggar och recept så det räcker och blir över. You would be amazed how much you can do with so little ingredients!

Är du berusad på livet eller klunkar du BiB?
Citera
2015-01-17, 02:22
Medlem
Går du på droger?
Citera
2015-01-17, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkunge
Vad äter du då?
Hur ser en dags intag ut tex?

Jag kan ta idag som exempel.

Jag började dagen med ett stort glas frukt vatten. Till lunch blev det en smoothie på 3 päron, 6 dl mandel mjölk (egen gjord) 1 paket frysta jordgubbar. Sen till middag så blev det rödbet- zucchini spagetti med en vitlöks tomat sås. Och kvälls målet blev en halvliter morots juice och en blåbärs smoothie. Och mellan målen så blir det 1-3 nävar nötter tex pinje nötter. Pumpa frön är också en favvo!

Jag äter i princip HUR MYCKET jag än behagar. Men ungefär så ser en dag ut för mig. Det är de många inte förstår! ÄT ÄT ÄT! Ärrr vad man ska göra!
Citera
2015-01-17, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllenEdmonds
Går du på droger?

Nej! Vadårå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto