Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-30, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lottaberg
Jag har ju arbetet med de bda. Och ven om Sder helst skulle velat fortstta som gruppledare i riksdagen s r ju inget som alls pverkar SD:s stabilitet. Hur mycket n vnsterextremister drmmer om det.

Sorry.

Men var detta allt du hade?

Vad du menar med SDs stabilitet r oklart fr mig. Vad jag menar r att det finns olika viljor i SD precis som i de flesta partier. Men SD har inte hgt i tak. Med andra ord s pgr det maktkamper i SD p olika niver, ven i '' de fyras gng''. Du gr det yttersta fr att frska frneka det vilket jag frstr eftersom du som r medlem i SD, ett toppstyrt och odemokratiskt parti.
Citera
2023-11-07, 18:19
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Bjrn Sder petas frn Sverigedemokraternas partistyrelse i valberedningens frslag, enligt uppgifter till Aftonbladet.

[---]

Enligt en klla med insyn har Sverigedemokraternas partistyrelse ett stort signalvrde, men inget strre reellt vrde.

Inga beslut tas dr p riktigt. Att peta Bjrn kommer sledes landa i ett stort signalvrde utt men inte ha ngon effekt internt. Fr Bjrn handlar det om en prestigefrlust, media kommer portrttera det som att han r p vg ut, sger kllan.

Svenska Dagbladet var frst med att rapportera om att Bjrn Sder petas. Han sger s hr till tidningen:

Har inte hrt ngot n men efter 22 r i styrelsen har jag inget emot att trda tillbaka. Har i dag med tanke p alla mina andra uppdrag och familj med sm barn svrt att ha tillrckligt med tid till att sitta i styrelsen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-partistyrelse
Senast redigerad av Meiji 2023-11-07 kl. 19:43.
Citera
2023-11-07, 18:26
Medlem
Soterns avatar
Undrar vart han nu gr?
Citera
2023-11-08, 19:58
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Undrar vart han nu gr?

Bjrn Sder kom in i riksdagen 2010 och omfattas drmed av garantilnen som han kan lyfta fram till 65 rs lder, om han skulle sluta som riksdagsman.

Antagligen rtt bekvmt att leka fri opinionsbildare hemma frn villan i Skne och lyfta 60 tusen i mnaden.
Citera
2023-11-08, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Bjrn Sder kom in i riksdagen 2010 och omfattas drmed av garantilnen som han kan lyfta fram till 65 rs lder, om han skulle sluta som riksdagsman.

Antagligen rtt bekvmt att leka fri opinionsbildare hemma frn villan i Skne och lyfta 60 tusen i mnaden.
Tror han fr rollen att slppa testballonger liksom S har alla sina organisationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in