Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-01-20, 00:24
Medlem
Tjena, har ny dator och nya problem.

Jag har suttit med den i över 4h idag, frågat många, googlat ändlöst. Men nu utan resultat vänder jag mig till flashback.

Bilder på hela skiten:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

Specs:

Jag har trippelkollat alla kablar, tagit ut...en i taget, varit noga och kollat i manualen, men icke sa nicke.

Har någon några visa ord?
Citera
2015-01-20, 00:28
Medlem
Kan du skicka en närmare bild på kretskortet där kablarna till strömsladden är kopplade?
Citera
2015-01-20, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllenEdmonds
Kan du skicka en närmare bild på kretskortet där kablarna till strömsladden är kopplade?

CPU-ström, 24pin ström till moderkort, och de led-power sakerna som är ditsatta enligt manual.

1
2
3
4

Bör notera: att jag testade att ta bort grafikkortet, inget hände. Tog bort optisk läsare och hårddisk, nada.
Citera
2015-01-20, 00:52
Medlem
Svårt att säga. Låter som nätagget är problematiken. Finns det dioder på moderkortet som skall lysa? Du har inget annat du kan låna och testa med? Annars bör du nog reklamera och be om en ny.
Citera
2015-01-20, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General-
Svårt att säga. Låter som nätagget är problematiken. Finns det dioder på moderkortet som skall lysa? Du har inget annat du kan låna och testa med? Annars bör du nog reklamera och be om en ny.

Jag gissar på att problemet ligger i att han kopplat "startknappen" på en USB3 port LOL.
Citera
2015-01-20, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General-

Nej, inga dioder. Har en gammal dator med 450watt på vinden, får väl ta o pröva med den imorgon. Tack i alla fall. Störande att det ska vara så problematiskt.
Citera
2015-01-20, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Jag gissar på att problemet ligger i att han kopplat "startknappen" på en USB3 port LOL.

Whaaaaat!?
Citera
2015-01-20, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snaggat
Whaaaaat!?

Ja börja med att koppla ur alla power leds,reset etc från usb porten innan du gör något sedan så kopplar du in startknappen där den ska vara vilket antagligen är jämte den blåa saken?
Citera
2015-01-20, 01:02
Medlem
Citat:
Ja börja med att koppla ur alla power leds,reset etc från usb porten innan du gör något sedan så kopplar du in startknappen där den ska vara vilket antagligen är jämte den blåa saken?

Ja, där hade du rätt. Men det återgick som förrut, att cpu-fläkten bara snurrade något varv.
Citera
2015-01-20, 01:09
Medlem
Citat:
Ja, där hade du rätt. Men det återgick som förrut, att cpu-fläkten bara snurrade något varv.

Kortslutning i så fall.
Ta bort allt som är inkopplat förutom 8pin+24 pin och startknappen och cpu fläkt kan du ha inkopplad med.

Du behöver inte grafikkort,usb portar,hdd etc till att börja med för att hitta felet.
Citera
2015-01-20, 01:24
Medlem
Filantropis avatar
Citat:
Har du distanser till moderkortet..?
Citera
2015-01-20, 01:47
Medlem
Citat:
Kortslutning i så fall.
Ta bort allt som är inkopplat förutom 8pin+24 pin och startknappen och cpu fläkt kan du ha inkopplad med.

Du behöver inte grafikkort,usb portar,hdd etc till att börja med för att hitta felet.

Okej ska ge det ett försök imorgon bitti, uppdaterar då.

Citat:
Ursprungligen postat av Filantropi
Har du distanser till moderkortet..?

Ja jag använder det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem