2015-01-25, 08:26
Medlem
Nathalies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagharenPLAN
Hmm, oxytocin får man ju från smärta främst... Men det är klart, lite trevlig bdsm släpper nog lös en hel del och barnafödsel förstås, men från TS beskrivning av vad hon är ute efter så verkar inte barnafödsel ligga högt upp på agendan.
Får bli bdsm då, all in favor?

Här har du lite intressant läsning om du vill lära dig mer om oxytocin och dess funktion och effekt på känslor:

http://www.medicalnewstoday.com/articles/269365.php

http://www.medicalnewstoday.com/articles/275795.php
Citera
2015-01-25, 14:44
Medlem
BruceHingsteens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nathalie
Öm tå? haha
Skuldkänslor? haha
Citera
2015-01-25, 15:19
Medlem
Nathalies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BruceHingsteen
Skuldkänslor? haha

För vadå?
Citera
2015-01-25, 17:46
Medlem
Admiral Krags avatar
Svara mig TS eller så måste jag skicka PM
Citera
2015-01-25, 17:56
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagharenPLAN
Hade gärna haft en sån relation (gärna med lite av ovan nämnda bdsm), men tror att det blir oundvikligt i en relation som inte löper fullt ut att ena parten börjar sukta efter mer.

Det stora problemet faktiskt, jag har tidigare avslutat en relation just av det skälet.
Citera
2015-01-25, 19:00
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Har fungerat utmärkt för mig.

Typ så jag anser att en kk-relation bör vara. Det här tramset om att bara ses för sex och inte ha med varandra att göra utöver det är bara dysfunktionellt.
Citera
2015-01-25, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Har fungerat utmärkt för mig.

Typ så jag anser att en kk-relation bör vara. Det här tramset om att bara ses för sex och inte ha med varandra att göra utöver det är bara dysfunktionellt.

Håller givetvis med om det, man måste nog mer eller mindre lida av asperger för att uppskatta ett kk-förhållande där man träffas, skakar hand, tar av sig skorna, har sex, tar på sig skorna, skakar hand och säger adjö...

Verkar dock som att TS vill ha något med mer känslor än ett kk-förhållande

Har iofs haft en tjejkompis, där vi aldrig myste utan bara tittade på film, räkte braj etc, för att sedan ha sex när hon sov över. Skitförhållande utan like, vi pratade aldrig om vad vi höll på med och det hela var rätt krystat. Vi gjorde nog det vi gjorde för att det för tillfället inte fanns bättre alternativ (läs andra partners), och det var "praktiskt" eftersom vi tidigare varit tillsammans.
Skulle inte sätta mig i den sitsen igen, men jag var ung och kunde inte hantera att leva utan sex ens en kortare period.
Senast redigerad av JagharenPLAN 2015-01-25 kl. 21:24.
Citera
2015-01-26, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nathalie
Här har du lite intressant läsning om du vill lära dig mer om oxytocin och dess funktion och effekt på känslor:

http://www.medicalnewstoday.com/articles/269365.php

http://www.medicalnewstoday.com/articles/275795.php

Hade inte klart för mig att oxytocin var det hormon som stod för detta (trodde det var en blandning av dopamin/endorfin). Bara hört talas om det i samband med dess inverkan på en när man upplever smärta (gått på akupunktur i två år). Tack för info
Citera
2015-01-26, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thesecretgirl
Hej!

Jag har flyttat till storstaden pga plugg samt jobb. Har en del vänner på jobbet samt i skolan, men känns lite ensamt i lägenheten som jag hyr..

Är sällskapssjuk, och behöver närhet.. Dock inte någon kk. Vill ha något djupare men inte en relation. Typ en myskompis? Skulle ni killar kunna gå med på det? Och givetvis ha sex när det känns rätt och osv.. Men inte träffas för att ha sex utan för att ligga under filten och titta på film, kramas, prata, kanske laga middag ihop..? Haha börjar ju låta som en relation...

Undrar bara

Ni tjejer blandar ALLTID, ja alltid in känslor efter ett tag och blir avundsjuka om man råkar flirta med andra. Det du vill ha är en relation,ingen "myskompis".
Citera
2015-01-26, 11:49
Moderator
tobess avatar
Låter som att du söker två olika personer

1. En KK som du kan ringa när du vill knulla.
2. En polare som du kan hänga med.

Vill du ha något som är både och, ja då letar du efter en pojkvän. Ser inte riktigt någon vettig anledning till att du inte skulle kunna ha en riktigt relation. Om du både jobbar och pluggar i staden kan man ju utgå från att du kommer att stanna en längre tid, och även om du nu flyttar, så kanske du då träffat din livs kärlek och istället väljer att stanna eller att han flyttar med.

Att låta bli relationer bara för att man kanske någon gång ska flytta på sig är inte direkt den mest genomtänkta idén, om man inte vill forsätta vara ensam förstås, vilket du uppenbarligen inte vill.
Citera
2015-01-26, 12:45
Medlem
MrFolds avatar
Som en gammal pokerförebild uttrycker saken: Beware of the great overthink!

Överanalysera inte dina önskningar och inbillade eller verkliga behov! Tänk inte så förbannat mycket på praktiska saker i framtiden! Leta efter någon på din nya bostadsort som känns bra att umgås med på de villkor du ställer upp. Go with the flow och se vart det för er! Bara myskompisar? Myskompisar med lite extra krydda? Ett förhållande som varar ett år eller två men inte överlever din flytt hem igen? En relation som leder till att ni köper hus och får två ungar innan ni skiljer er om 15 år? En kärlekshistoria som tar slut på servicehuset om 65 år? Vem vet? Det går inte att veta. Relationer går inte att planera. Man lär sig det med åren, ta chansen och ta till dig den livsvisdomen från en halvgammal gubbe
Citera
2015-01-26, 14:07
Bannlyst
Haha hur jävla förvirrade är dagens ungar egentligen! Du beskriver ett förhållande men vill bara ha en myskompis och inte KK men vill du ha sex när det passar dig. Sen undrar ni varför ni inte får ihop det och enbart strul sker? Ni är ju så jävla förvirrade att ni inte ens har en aning om vad ni vill själva.

Men nej det där kommer aldrig gå. Det kommer garanterat sluta i misär när någon av er får känslor och samtidigt har ni gjort allt för att inte bli ett par rent mentalt men agerar precis som vilket par som helst rent fysiskt. Syntax error.

Skärpning gott folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in