2015-01-27, 17:54
Medlem
Hallå där! Denna journal kommer avhandla både mitt tränande och psykiska hälsa och är tänkt som ett hjälpmedel för att hålla mig extra motiverad och att inte ge upp.
Tänker dra min historia lite snabbt för de som är intresserade. Det kommer nog låta lite deppigt men förhoppningsvis kan detta vara något jag ser tillbaka på om nått år då jag förhoppningsvis är en helt ny människa båda kroppsligt och själsligt..

Har under hela mitt liv hämmats av mitt otroligt dåliga självförtroende och har alltid lyckats undvika jobbiga situationer och har aldrig ens försökt ta tag i detta och jobba med mig själv.
Höll på med friidrott tills jag slutade gymnasiet och efter det har väl min kropp sakta förfallit. Skräpmat och soffliggande har fått mig att gå från 80 pannor när jag var 21 till toppnoteringen 96.5kg sommaren 2014. Mitt självförtroende beror mycket på min vikt att jag tycker jag är tjock och ful.

Träffade min dåvarande flickvän 2009 och blev dumpad i somras med ord som "prata med mig igen när du är vältränad". "Du måste förstå att det är svårt för mig att vara med dig när det finns så många snygga killar som vill ha mig." Mådde redan psykiskt dåligt innan detta men detta fick mig att nå botten totalt. Smällde i mig 20-30 starka morfintabletter och det resulterade i att jag spenderade en liten tid på psyk med psykologsamtal som följd.

Känner mig som en riktig loser.. Svikit mina föräldrar då de betalade lägenhet i annan stad under gymnasietiden så att jag kunde gå den linje jag ville. Gick ut gymnasiet med flera IG än G och sen har det bara rullat på. Haft flera jobb som faktiskt varit helt okej som jag strulat mig bort ifrån pga olovlig frånvaro. Har dock haft samma jobb nu i 2 år som jag sköter och trivs bra på.

Har nog alltid tyckt synd om mig själv men varit för mycket av en bitch helt enkelt för att göra något åt det. Men nu FAN får det vara nog! Jag skäms över mig själv och vem jag är/var och det är bara jag som kan göra någonting åt det.

De senaste 3 månaderna har jag börjat äta bra mat och nu i Januari börjat gymma igen. Har gått ner från 93kg till 85kg på 3 månader bara tack vare att jag lagt om min diet och börjat röra på mig.

Stats
Man
26 år
190cm
85kg

Mina mål
Långsiktigt mål är att ligga på typ 90kg och se stark och deffad ut. BF% och sånt låter jag blir att prata om då jag inte har en susning om det.

Mitt mål till sommaren är att gå ner till 80kg så jag inte känner mig fet och får lite bättre självförtroende. Sen vet jag inte hur lång bulk som följer, det beror på hur jag mår och känner mig.

Kommer komma bilder, träningspass och min dagliga kost i följande poster.

Nu kör vi! I'm gonna make it
Citera
2015-01-27, 18:02
Medlem
Hodurs avatar
Lycka till och välkommen! Träna inte för någon annan, då kommer det gå åt helvete imo.
Senast redigerad av Hodur 2015-01-27 kl. 18:53.
Citera
2015-01-27, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Vilket psyko till flickvän du hade tidigare, imo.

Lycka till och välkommen! Träna inte för någon annan, då kommer det gå åt helvete imo.

Tackar! Absolut, tränar för mig själv
Citera
2015-01-27, 18:06
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesarbeast
Tackar! Absolut, tränar för mig själv

Försök hitta träningsform du tycker om, scheman som övningar. Det och disciplin är nyckeln till att lyckas!

Lycka till!
Citera
2015-01-27, 18:31
Medlem
Du har bestämt dig. Det var det svåra med din resa.

Nu ere bara nerförsbacke. Ska följa detta.
Citera
2015-01-27, 18:51
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
Jag hejar på dig, min vän!
Skit i flickan. Hon mår själv inte bra och lät det gå ut över dig.
Citera
2015-01-28, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisMcCandless
Jag hejar på dig, min vän!
Skit i flickan. Hon mår själv inte bra och lät det gå ut över dig.

Förstår det nu😄 Tack så mycket!
Citera
2015-01-28, 16:39
Medlem
Körde ben igår och kan fan knappt gå idag, skön känsla ändå!

Så här såg det ut:

Benböj
2x10x100kg
2x10x90kg

Benpress
3x10x140kg

Leg extensions
3x8x50kg

Leg curls
3x10x?? Kommer fan inte ihåg vikt 😄

Vadpress?
4x25x60kg

körde väldigt lätta ryggövningar också då jag dum som jag är inte värmde upp ordentligt när jag skulle lyfta upp en hantel för någon vecka sedan. Knäppte till i ryggen och är fortfarande stel. 👌

Räknade igår för första gången hur mkt kalorier jag smäller i mig på en dag. Det landade på 2000.. Trodde jag låg lägre.
Ni som är mer kunniga, är detta högt om jag vill gå ner i vikt? Rör mig väl hyfsat mycket på jobbet och sen gym på det men inget annat kalorieförbrännande.
Citera
2015-01-28, 17:58
Medlem
Pankreatits avatar
2000 låter fint, går ju snabbare ju lägre det är men det är inte säkert att det blir ett bättre resultat i slutändan.
Kör hårt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in