Flashback bygger pepparkakshus!
2015-01-27, 20:47
Medlem
Hej

Jag försöker koppla en gammal dator med geforce 220(med HDMI) som grafikkort till en 55tum tv men tvn slocknar efter 1-2min. Färgerna är konstiga också.

Har testat köra i felsäkert läge med 640×480 men samma problem där.

Vad tror ni.
Citera
2015-01-27, 21:20
Medlem
Fel på kortet, datorn, TV'n eller kablarna. Du kan inte få bättre råd än så med så klen felbeskrivning.
Det är inget fel på idén, TV'n ska kunna fungera som skärm till datorn.
Testa TV'n med en annan dator. Testa datorn med en annan skärm. Byt kablar. Uppdatera drivrutiner för grafikkortet.
Citera
2015-01-27, 21:50
Medlem
Så litet kort som geforce 220 ska kunna fungera med jättestor skärm 55tum i 1920x1080?
Citera
2015-01-27, 21:53
Medlem
Filantropis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Så litet kort som geforce 220 ska kunna fungera med jättestor skärm 55tum i 1920x1080?
Ja.
Citera
2015-01-28, 01:08
Medlem
Gabriel Knights avatar
1. Hur fungerar teven utan att ha kopplat till grafikkort, dvs bara till tv-antennen? Stänger den ner sig då också och har konstiga färger?

2. Har du testat att koppla kortet mot en vanlig datormonitor så du ser om kortet beter sig som det ska?

Kolla alltså först att teven fungerar som den ska som teve, dvs med bara tv-antennen i.
Stänger den ner sig, tappar signal och har dåliga färger även då, kolla tv-inställningarna

Koppla upp datorn mot en liten vanlig monitor för att se hur grafikkortet beter sig. Uppdatera grafikdrivrutinerna. Se till att kablarna är hela och inte glappar samt sitter ordentligt fast i hdmi-kontakten på både datorn och på monitorn/teven
Citera
2015-01-28, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
1. Hur fungerar teven utan att ha kopplat till grafikkort, dvs bara till tv-antennen? Stänger den ner sig då också och har konstiga färger?

2. Har du testat att koppla kortet mot en vanlig datormonitor så du ser om kortet beter sig som det ska?

Kolla alltså först att teven fungerar som den ska som teve, dvs med bara tv-antennen i.
Stänger den ner sig, tappar signal och har dåliga färger även då, kolla tv-inställningarna

Koppla upp datorn mot en liten vanlig monitor för att se hur grafikkortet beter sig. Uppdatera grafikdrivrutinerna. Se till att kablarna är hela och inte glappar samt sitter ordentligt fast i hdmi-kontakten på både datorn och på monitorn/teven

1. TVn fungerar fint.

2. Datorn fungerar fint med en vanlig datorskärm.

Har även testat att koppla datorn med en 32tum TV (med samma hdmi kabel), det funkade fint.

55tum TVn är Andersson LED55510FHD PVR:
http://www.netonnet.se/art/tv-och-bi...r/205210.5290/
Citera
2015-01-28, 16:04
Medlem
petherfs avatar
Mina inställningar:Nvidia kontrollpanel: Upplösning Ultra hd hd, sd.(Ej pc) 1080p 1920x1080(inbyggt)
uppdatering 60 hz. Färgdjup 32 bit

Nu har jag i och för sej 2 460 i sli men det ska fungera med ditt kort också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in