GAAHHHH!! Jag har börjat svacka något så enormt, inte blivit någon träning alls och känner mig helt omotiverad med LCHF.. För att komma tillbaka på banan ska jag börja i olika steg, tills jag känner mig stabil i ett steg går jag vidare på nästa:
När det gäller steg ett och två så börjar jag med LCHF:en, jag kommer iväg i helgen för att köpa en ny våg, och vill inte vänta tills dess.
- Börja ordentligt med strikt LCHF igen, kickstarta viktnedgången och inte börja med grönsaker som substitut för pasta/ris osv..
- Köpa en ny våg, den hjälper mig i motivationen, när jag ser att jag går ner.
- Börja med axelträningen igen, enligt "recept", dagligen. Den började tappas när jag började spela tv-spel istället (just hittat asphalt 8 i Windows apps, skitkul! Men nackdelen är att jag kan fastna med spelandet i 4-5 timmar )
- Följa "receptet" från sjukgymnasten, styrketräning 2 ggr i veckan och inte gå för hårt ut.
Jag ska iväg med jobbet i mars, som jag tror jag nämnt tidigare, tills dess vill jag gärna ha mina rutiner som gör att jag mår bra. Det blir lättare att försöka hålla kvar dessa, eller komma in i de om jag tappat de allt för mycket.
Jag sa även till pojkvännen att han får ta och börja med sin träning igen, det hjälper mig i motivationen med.