Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-02-09, 22:02
Medlem
Hegamons avatar
Sverige r ett land dr mnniskor numera inte tillts tycka vad de vill eller uttrycka sin personliga sikt utan att bli offentligt uthngda. Sveriges strre dagstidningar r ansvariga fr den nuvarande situationen dr mnniskor riskerar bli offentligt uthngda fr avvikande sikter.

Judar, muslimer, rasister, vnsteraktivister, hgerextrema - alla ska tilltas uttrycka sin sikt och vara sin sikt i Sverige. Jag vill tycka och sga vad jag vill p och utanfr Flashback.

Diskussionsunderlag:
Hur motverkar vi siktsdiktaturen i Sverige? Hur motverkar vi uthngningarna som sker av Researchgruppen? Hur motverkar vi konsensuskulturen som media och politiker skapat?

Je suis Flashback betyder "Jag r Flaschback".
Senast redigerad av Hegamon 2015-02-09 kl. 22:21.
Citera
2015-02-09, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Sverige r ett land dr mnniskor numera inte tillts tycka vad de vill eller uttrycka sin personliga sikt utan att bli offentligt uthngda. Sveriges strre dagstidningar r ansvariga fr den nuvarande situationen dr mnniskor riskerar bli offentligt uthngda fr avvikande sikter.

Judar, muslimer, rasister, vnsteraktivister, hgerextrema - alla ska tilltas uttrycka sin sikt och vara sin sikt i Sverige. Jag vill tycka och sga vad jag vill p och utanfr Flashback.

Diskussionsunderlag:
Hur motverkar vi siktsdiktaturen i Sverige? Hur motverkar vi uthngningarna som sker av Researchgruppen? Hur motverkar vi konsensuskulturen som media och politiker skapat?
Hur r det mjligt av Researchgruppen att ens kunna hnga ut folk om det inte vore fr att Flashback inte levt upp till sin anonymitets-standard? Tycker vi borde rikta lite kritik mot FB med med andra ord.
Citera
2015-02-09, 22:15
Medlem
St.Patricks avatar
Vem har de "hngt ut" ??
De har ifrgasatt och varit obehagligt PK som vanligt men de har inte hngt ut ngon alls. Antagligen med den anledningen att det r ett brott.
Citera
2015-02-09, 22:16
Bannlyst
siktsdiktaturen pverkar de mindre kapabla att vervrdera sin egen betydelse fr Sverige och vrlden, oavsett om dessa mindre kapabla gr under benmningen kvinnor, afrikaner, araber, HBTQ etc.
Alla dessa grupper anser sig nu ha byggt Sverige och anser sig inte bara klara sig utan den vite, heterosexuelle mannen, utan ven att den sistnmnde av ngon anledning br ansvaret till varfr de frstnmnda grupperna aldrig lyckas komma upp i de dokumenterade prestationer som den sistnmnde kommer upp i.
Senast redigerad av Grottmongo101 2015-02-09 kl. 22:18.
Citera
2015-02-09, 22:45
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monsterskink
Hur r det mjligt av Researchgruppen att ens kunna hnga ut folk om det inte vore fr att Flashback inte levt upp till sin anonymitets-standard? Tycker vi borde rikta lite kritik mot FB med med andra ord.

Spelar ingen roll hur skert FB r s lnge anvndarna r idioter. Till 99,999999% r det misstag av anvndaren som avljar dennes identitiet. Finns massor av trix och knp fr att lura folk att avslja sig sjlva.
Citera
2015-02-09, 22:50
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag har dagen till ra bytt profilbild p Facebook: http://picpaste.com/pics/10985315_10...1423516711.jpg

Det som cklar mig r Helins hyckleri. Fr en vecka sen var dom Charlie, nu hnger dom ut folk som bara nyttjar sin grundlagstadgade yttrandefrihet.
Fr andra anvnda din bild?
Citera
2015-02-09, 23:22
Medlem
Fast de har ju hngt ut personer lika mycket som lkaren "hngt ut" sina patienter? Det gr inte att identifiera personen i annat fall n i flashback. Dessutom r det enbart staten som har en skyldighet att vrna om yttrandefriheten. D median r privatgd har de inga konstitutionella skyldigheter gentemot de enskilda annat n vad som freskrivs om tryckfrihetsbrott. Att t.ex. lyfta upp sjlvmordshistorian r ocks ett stt att vrna om de anhrigas yttrandefrihet.
Citera
2015-02-09, 23:32
Medlem
Cauvies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle

Undrar jag med. Serious stuff p gng nu! Flashback och dess frityckande anvndare befinner sig i krig mot mrka, extrem-rda krafter!
Citera
2015-02-09, 23:33
Moderator
skunkensunes avatar
Medier och journalistik --> Censur och yttrandefrihet
/Moderator
Citera
2015-02-09, 23:48
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Det r Humbug som har skapat den s frga honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Jag r skyldig BFC sexuella tjnster.

Jag misstnker att det r helt okej dock.
Citera
2015-02-09, 23:52
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamqueensblvd
Den var rtt schysst faktiskt. Jag stjl den av dig om du inte har ngot emot det

Tycker fr vrigt att det r sjukt hur de hetsar nu fr att f tag i massa FB-anvndare. Vore ju intressant att veta vad deras syfte egentligen r. Vem har ngot intresse av att veta vem jag r eller vem BigFatCone r.

RG can suck my dick!
Som sagt s r det bra om ni vntar tills skaparen har sagt sitt men jag tror att han skulle uppskatta det.
Citera
2015-02-09, 23:55
Medlem
VWazzs avatar
Varfr Je suis? Vad r kopplingen till franska sprket? Lol.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in