Sverige r ett land dr mnniskor numera inte tillts tycka vad de vill eller uttrycka sin personliga sikt utan att bli offentligt uthngda. Sveriges strre dagstidningar r ansvariga fr den nuvarande situationen dr mnniskor riskerar bli offentligt uthngda fr avvikande sikter.
Judar, muslimer, rasister, vnsteraktivister, hgerextrema - alla ska tilltas uttrycka sin sikt och vara sin sikt i Sverige. Jag vill tycka och sga vad jag vill p och utanfr Flashback.
Diskussionsunderlag:
Hur motverkar vi siktsdiktaturen i Sverige? Hur motverkar vi uthngningarna som sker av Researchgruppen? Hur motverkar vi konsensuskulturen som media och politiker skapat?
Je suis Flashback betyder "Jag r Flaschback".
Ursprungligen: "Je suis Charlie" r franska och betyder "I am Charlie". r en slogan som fresprkare fr yttrandefrihet och tryckfrihet skapade efter massakern mot Charlie Hebdos redaktion som skedde den 7 January 2015.
Senast redigerad av Hegamon 2015-02-09 kl. 22:21.
Sverige r ett land dr mnniskor numera inte tillts tycka vad de vill eller uttrycka sin personliga sikt utan att bli offentligt uthngda. Sveriges strre dagstidningar r ansvariga fr den nuvarande situationen dr mnniskor riskerar bli offentligt uthngda fr avvikande sikter.
Judar, muslimer, rasister, vnsteraktivister, hgerextrema - alla ska tilltas uttrycka sin sikt och vara sin sikt i Sverige. Jag vill tycka och sga vad jag vill p och utanfr Flashback.
Diskussionsunderlag:
Hur motverkar vi siktsdiktaturen i Sverige? Hur motverkar vi uthngningarna som sker av Researchgruppen? Hur motverkar vi konsensuskulturen som media och politiker skapat?
Hur r det mjligt av Researchgruppen att ens kunna hnga ut folk om det inte vore fr att Flashback inte levt upp till sin anonymitets-standard? Tycker vi borde rikta lite kritik mot FB med med andra ord.
Vem har de "hngt ut" ??
De har ifrgasatt och varit obehagligt PK som vanligt men de har inte hngt ut ngon alls. Antagligen med den anledningen att det r ett brott.
siktsdiktaturen pverkar de mindre kapabla att vervrdera sin egen betydelse fr Sverige och vrlden, oavsett om dessa mindre kapabla gr under benmningen kvinnor, afrikaner, araber, HBTQ etc.
Alla dessa grupper anser sig nu ha byggt Sverige och anser sig inte bara klara sig utan den vite, heterosexuelle mannen, utan ven att den sistnmnde av ngon anledning br ansvaret till varfr de frstnmnda grupperna aldrig lyckas komma upp i de dokumenterade prestationer som den sistnmnde kommer upp i.
Senast redigerad av Grottmongo101 2015-02-09 kl. 22:18.
Hur r det mjligt av Researchgruppen att ens kunna hnga ut folk om det inte vore fr att Flashback inte levt upp till sin anonymitets-standard? Tycker vi borde rikta lite kritik mot FB med med andra ord.
Spelar ingen roll hur skert FB r s lnge anvndarna r idioter. Till 99,999999% r det misstag av anvndaren som avljar dennes identitiet. Finns massor av trix och knp fr att lura folk att avslja sig sjlva.
Fast de har ju hngt ut personer lika mycket som lkaren "hngt ut" sina patienter? Det gr inte att identifiera personen i annat fall n i flashback. Dessutom r det enbart staten som har en skyldighet att vrna om yttrandefriheten. D median r privatgd har de inga konstitutionella skyldigheter gentemot de enskilda annat n vad som freskrivs om tryckfrihetsbrott. Att t.ex. lyfta upp sjlvmordshistorian r ocks ett stt att vrna om de anhrigas yttrandefrihet.
Den var rtt schysst faktiskt. Jag stjl den av dig om du inte har ngot emot det
Tycker fr vrigt att det r sjukt hur de hetsar nu fr att f tag i massa FB-anvndare. Vore ju intressant att veta vad deras syfte egentligen r. Vem har ngot intresse av att veta vem jag r eller vem BigFatCone r.
RG can suck my dick!
Som sagt s r det bra om ni vntar tills skaparen har sagt sitt men jag tror att han skulle uppskatta det.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!