Och hr r ytterligare en konstig/felaktig sak:
Citat:
Hoten och hatet mot Mona Sahlin har blivit en del av hennes vardag.... En annan (diskussionstrd) heter "Tror ni att Mona Sahlin kommer att mrdas?"
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20297140.ab
Men det r inte alls en generell hat-trd. Syftet r faktiskt att fra en diskussion om riskerna fr att Mona Sahlin skulle rka illa ut om hon blev statsminister (det r en gammal trd). Och det r en diskussion som sannolikt ven frts hos SPO och bland ledande socialdemokrater.
ven om det skrivs en del skit i
den trden s kommer faktiskt ett antal frsvarare och stller sig p Mona Sahlins sida och allehanda sikter ventileras, t ex dessa:
Citat:
Jag frstr mig faktiskt inte p allt hat. Det tycks som om vissa hr p FB skulle tycka det var roligt om Mona Sahlin blev mrdad eller dog av andra skl. Jag gillar inte Mona Sahlin, socialdemokraterna eller vnstern ver huvud taget. Men steget frn ogillande till hat r fr mig lngt, mycket lngt. FB r fantastiskt p mnga stt men ibland blir det lite pinsamt, faktiskt.
Citat:
Jag r bjd t att hlla med. Visst ska alla sikter vdras, men varfr skulle nn mrda M Sahlin? Bortsett frn att jag inte vill att nn ska mrdas och att jag ogillar politiskt vld s kan jag inte se att nn skulle vinna nt p detta. Sverige skulle inte ndras p ngot stt.
Sen var ju som sagt varken Palme eller Lindh ngra politiska mord utan verk av mentalsjuka/missbrukare.
Citat:
Det r bara de yngre FB:arna som har rvt hatet fr vnstern frn ldre medlemmar och ska leka "vem som hatar vnstern mest lekar" som gjort att mnet med att ta upp Mona-mordet har blivit s aktuellt p FB...
Det r ljligt, det r barnsligt och framfr allt idiotiskt.
Detta visar bara hur korkade dagens ungdomar egentligen r nr de hnger framfr PC:n fr mycket och ter allt som "Naztionlister" sger..
S vad krver Aftonbladet: Att sna trdar bara ska f innehlla "likes"? Eller?
Hr r trden s ni kan lsa sjlva:
(FB) Tror ni att Mona Sahlin kommer att mrdas?