Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-16, 12:57
  #253
Medlem
Skidlifts avatar
WEC 6 Hours of Portimão Portugal starten är nu på Eursmosport2
Citera
2023-04-16, 14:03
  #254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift
WEC 6 Hours of Portimão Portugal starten är nu på Eursmosport2
Antalet race jag sett i ELMS och WEC där Sarah Bovy legat i ledning in i kurva 1, 2 eller 3 efter starten eller en omstart, och samtidigt som hon försöker försvara sig från GTE-bilarna bakom tvingas manövrera dom långsammaste LMP2-bilarna är nog uppe i minst ett halvdussin nu, och denna gången blev hon helt blockerad i 3 eller 4'a och tappade därmed 2st bilar. En har hon tagit tillbaka.

Givetvis ska WEC krocka med EWC från Le Mans. Önskar EWC kunde lagt starten tidigare igår så dom hade hunnit i mål innan WEC-starten, men just Le Mans-starten i EWC är nog lika hårt traditionellt tidsmässig som i WEC, och Portimao har väl tidsgräns vid 19:00 på en Söndag antar jag.

Plus damernas Amstel-race, EM i gymnastik, gokart och lite annat.

Edit: Roligt med 11 bilar i stora prototyp-klassen, tror man får gå mer än 10år bak i tiden för att hitta lika stort startfält. Nån som vet om Glickenhaus, Cadillac eller Floyd ska utöka till 2 bilar så dom blir ännu fler?
__________________
Senast redigerad av pumahunter 2023-04-16 kl. 14:31.
Citera
2024-03-16, 15:13
  #255
Medlem
Först skickar Viaplay ut fel signal i streamen(enbart en Viaplay-logotyp) så alla tittarna missar starten på IMSA-racet 12 Hours at Sebring. Tog runt en kvart att åtgärda det.

När dom väl får igång bilden efter en kvart så har dom valt en 60fps-feed så bilden är full av hårdkodade ryck. Hur kan detta företag förvänta sig att undgå konkurs när samtliga anställda är totalt inkompetenta rakt igenom övergår mitt förstånd.
__________________
Senast redigerad av pumahunter 2024-03-16 kl. 15:23. Anledning: Jag stavade som Viaplay agerade, åt helvete uselt.
Citera
2024-04-06, 08:53
  #256
Medlem
För dom som gillar att kolla svenskar som tävlar i brum-brum så innehåller årets GT4 Europe-serie 3st svenskbilar enligt följande:

#90 Toyota Gazoo Racing, Emil Skärås/Hans Holmlund i en Supra.
#97 & #98 Lestrup Racing, Mats Olsson/Stefan Nilsson och Victor Bouveng/Joakim Walde i varsin M4'a.

Jag får väl kasta ett öga på dom av nationalistiska skäl, ska ändå följa serien pga duon Gabriela Jilkova/Cindy Gudel i en Supra och Jemima Hepworth i en Artura.

Gabriela Jilkova ligger bakom en av historiens uppkörningar i GT4 Europe och likaså omkörningar, tror det var under 2021-säsongen i första racet på Zandvoort som hon körde upp en AMG runt 15 placeringar under sin avslutande stint, när hon var uppe runt placering 9 började man skymta henne som en glupsk haj i bakgrunden av bilden som fokuserade på täten, och hur hon plockade bil efter bil, en på utsidan av en kurva där ingen annan hade lyckats köra om, sista omkörningen gjorde hon ut ur bankingen mot målflaggen med två hjul utanpå banan på gräset och tog 2'an någon decimeter precis före mållinjen, det var helgalet. I race 2 var hon brännhet igen, men den gången bokstavligt talat, bilen fattade eld när hon var på väg upp i ledning och hon tvingades bryta medan bilen stod och brann.

Oavsett förmodligen hennes favoritbana för hon vann ett race där förra året i en prototyp-serie.

GT4 Europe-serien har premiär denna helgen på Paul Ricard som support till World Challenge Europe som inleder säsongen med ett endurance-race, men där finns det inga svenskar(däremot norskt/finskt/danskt) eller tjejer för min del eftersom Iron Dames gått upp till WEC. MotoGP-fans kanske finner det intressant då garderobssmygaren Valentino Rossi fortsätter i serien i sin #46'a, men hans hjärna går bannemej bakåt, hans engelska är sämre nu än för 10år sedan.

Ska även kasta ett öga på GT2 racet med Laura Kraihamer i en X-Bow, men inga svenskar där eller i italienska Mitjet-serien.

Dom 3 GT-serierna livestreamas på GTWorld's Youtube-kanal i 1080p60, MotorsportTV har droppat alla dom serierna till årets säsong.

https://www.youtube.com/@gtworld/streams

..som även streamar årets premiär från Sonoma i amerikanska World Challenge-cirkusen denna helgen, där jag ska kolla på Samantha Tan i sin BMW, Hannah Greenemeier/Hannah Grisham i GT4-racet, plus Sally McNulty och Maddy Lemke i TC-racen.

Mycket racing blir det.. Plus F1 och XFinity. Första dygnets race-schema är väl som följer(inkl. lite krockar), svenskracen fetade för dom som vill kolla:

Lördag 6 April

09.50 – 12.40 SVT1/Play: Längdskidor, Ski Classics, Reistadslöpet.
11:08 Qualifying | Circuit Paul Ricard | GT4 European Series powered by Rafa Racing Club 2024 (Eng)
12:55 Race 1 | Circuit Paul Ricard | 2024 Fanatec GT2 Europe
15:00 Pre-qualifying, GT Europe
15:00-17:56 CYKEL, PARIS-ROUBAIX | DAMER, Eurosport 2
16:25 Race 1 | Circuit Paul Ricard | GT4 European Series powered by Rafa Racing Club 2024 (Eng)
18:30 Race 2 | Circuit Paul Ricard | 2024 Fanatec GT2 Europe
20:30 Race 1 | Sonoma Raceway | TC America powered by Skip Barber 2024
22:00 Race 1 | Sonoma Raceway | GT America powered by AWS 2024
22:55 Race 1 | Sonoma Raceway | Toyota Gazoo Racing North America GR Cup 2024

Söndag 7 April

00:05 Race 1 | Sonoma Raceway | Fanatec GT World Challenge powered by AWS 2024
01:50 Race 1 | Sonoma Raceway | Pirelli GT4 America 2024
01.00-04.00 Nascar, DUDE Wipes 250, Xfinity Series
02:55 Race 2 | Sonoma Raceway | GT America powered by AWS 2024
06.55-10.05 Formel 1, Japans Grand Prix

Har inte gjort iorndning min sporttablå för morgondagen än.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback