Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-16, 12:57
Medlem
Skidlifts avatar
WEC 6 Hours of Portimo Portugal starten r nu p Eursmosport2
Citera
2023-04-16, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift
WEC 6 Hours of Portimo Portugal starten r nu p Eursmosport2
Antalet race jag sett i ELMS och WEC dr Sarah Bovy legat i ledning in i kurva 1, 2 eller 3 efter starten eller en omstart, och samtidigt som hon frsker frsvara sig frn GTE-bilarna bakom tvingas manvrera dom lngsammaste LMP2-bilarna r nog uppe i minst ett halvdussin nu, och denna gngen blev hon helt blockerad i 3 eller 4'a och tappade drmed 2st bilar. En har hon tagit tillbaka.

Givetvis ska WEC krocka med EWC frn Le Mans. nskar EWC kunde lagt starten tidigare igr s dom hade hunnit i ml innan WEC-starten, men just Le Mans-starten i EWC r nog lika hrt traditionellt tidsmssig som i WEC, och Portimao har vl tidsgrns vid 19:00 p en Sndag antar jag.

Plus damernas Amstel-race, EM i gymnastik, gokart och lite annat.

Edit: Roligt med 11 bilar i stora prototyp-klassen, tror man fr g mer n 10r bak i tiden fr att hitta lika stort startflt. Nn som vet om Glickenhaus, Cadillac eller Floyd ska utka till 2 bilar s dom blir nnu fler?
Senast redigerad av pumahunter 2023-04-16 kl. 14:31.
Citera
2024-03-16, 15:13
Medlem
Frst skickar Viaplay ut fel signal i streamen(enbart en Viaplay-logotyp) s alla tittarna missar starten p IMSA-racet 12 Hours at Sebring. Tog runt en kvart att tgrda det.

Nr dom vl fr igng bilden efter en kvart s har dom valt en 60fps-feed s bilden r full av hrdkodade ryck. Hur kan detta fretag frvnta sig att undg konkurs nr samtliga anstllda r totalt inkompetenta rakt igenom vergr mitt frstnd.
Senast redigerad av pumahunter 2024-03-16 kl. 15:23. Anledning: Jag stavade som Viaplay agerade, t helvete uselt.
Citera
2024-04-06, 08:53
Medlem
Fr dom som gillar att kolla svenskar som tvlar i brum-brum s innehller rets GT4 Europe-serie 3st svenskbilar enligt fljande:

#90 Toyota Gazoo Racing, Emil Skrs/Hans Holmlund i en Supra.
#97 & #98 Lestrup Racing, Mats Olsson/Stefan Nilsson och Victor Bouveng/Joakim Walde i varsin M4'a.

Jag fr vl kasta ett ga p dom av nationalistiska skl, ska nd flja serien pga duon Gabriela Jilkova/Cindy Gudel i en Supra och Jemima Hepworth i en Artura.

Gabriela Jilkova ligger bakom en av historiens uppkrningar i GT4 Europe och likas omkrningar, tror det var under 2021-ssongen i frsta racet p Zandvoort som hon krde upp en AMG runt 15 placeringar under sin avslutande stint, nr hon var uppe runt placering 9 brjade man skymta henne som en glupsk haj i bakgrunden av bilden som fokuserade p tten, och hur hon plockade bil efter bil, en p utsidan av en kurva dr ingen annan hade lyckats kra om, sista omkrningen gjorde hon ut ur bankingen mot mlflaggen med tv hjul utanp banan p grset och tog 2'an ngon decimeter precis fre mllinjen, det var helgalet. I race 2 var hon brnnhet igen, men den gngen bokstavligt talat, bilen fattade eld nr hon var p vg upp i ledning och hon tvingades bryta medan bilen stod och brann.

Oavsett frmodligen hennes favoritbana fr hon vann ett race dr frra ret i en prototyp-serie.

GT4 Europe-serien har premir denna helgen p Paul Ricard som support till World Challenge Europe som inleder ssongen med ett endurance-race, men dr finns det inga svenskar(dremot norskt/finskt/danskt) eller tjejer fr min del eftersom Iron Dames gtt upp till WEC. MotoGP-fans kanske finner det intressant d garderobssmygaren Valentino Rossi fortstter i serien i sin #46'a, men hans hjrna gr bannemej bakt, hans engelska r smre nu n fr 10r sedan.

Ska ven kasta ett ga p GT2 racet med Laura Kraihamer i en X-Bow, men inga svenskar dr eller i italienska Mitjet-serien.

Dom 3 GT-serierna livestreamas p GTWorld's Youtube-kanal i 1080p60, MotorsportTV har droppat alla dom serierna till rets ssong.

https://www.youtube.com/@gtworld/streams

..som ven streamar rets premir frn Sonoma i amerikanska World Challenge-cirkusen denna helgen, dr jag ska kolla p Samantha Tan i sin BMW, Hannah Greenemeier/Hannah Grisham i GT4-racet, plus Sally McNulty och Maddy Lemke i TC-racen.

Mycket racing blir det.. Plus F1 och XFinity. Frsta dygnets race-schema r vl som fljer(inkl. lite krockar), svenskracen fetade fr dom som vill kolla:

Lrdag 6 April

09.50 12.40 SVT1/Play: Lngdskidor, Ski Classics, Reistadslpet.
11:08 Qualifying | Circuit Paul Ricard | GT4 European Series powered by Rafa Racing Club 2024 (Eng)
12:55 Race 1 | Circuit Paul Ricard | 2024 Fanatec GT2 Europe
15:00 Pre-qualifying, GT Europe
15:00-17:56 CYKEL, PARIS-ROUBAIX | DAMER, Eurosport 2
16:25 Race 1 | Circuit Paul Ricard | GT4 European Series powered by Rafa Racing Club 2024 (Eng)
18:30 Race 2 | Circuit Paul Ricard | 2024 Fanatec GT2 Europe
20:30 Race 1 | Sonoma Raceway | TC America powered by Skip Barber 2024
22:00 Race 1 | Sonoma Raceway | GT America powered by AWS 2024
22:55 Race 1 | Sonoma Raceway | Toyota Gazoo Racing North America GR Cup 2024

Sndag 7 April

00:05 Race 1 | Sonoma Raceway | Fanatec GT World Challenge powered by AWS 2024
01:50 Race 1 | Sonoma Raceway | Pirelli GT4 America 2024
01.00-04.00 Nascar, DUDE Wipes 250, Xfinity Series
02:55 Race 2 | Sonoma Raceway | GT America powered by AWS 2024
06.55-10.05 Formel 1, Japans Grand Prix

Har inte gjort iorndning min sporttabl fr morgondagen n.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in