• 1
  • 2
2015-03-04, 11:59
Medlem
knut_1s avatar
Ja, vad säger ni? Värt att teckna eller bör man låta bli? 8,25% i direktavkastning får det förstås att vattnas i munnen dessa dagar ...
Citera
2015-03-04, 12:38
Medlem
accumuss avatar
Jag har skrivit om det där caset på min blogg: LÄNK

Som jag ser det kan man säkerligen göra en hacka på att teckna och sälja direkt efter notering, men jag är inte särskilt övertygad av bolaget eftersom deras fastighetsportfölj varken är särskilt utvecklad eller särskilt bra.
Citera
2015-03-05, 10:42
Medlem
accumuss avatar
Nu har även petrusko, känd prefbloggare, skrivit om K2A. En smula mer negativ än jag.

http://petrusko.blogspot.se/2015/03/k2a-preferens.html
Citera
2015-03-20, 15:48
Medlem
Rubrik01s avatar
Enligt Börspodden är detta gratispengar, jag har tecknat för 40000.
Citera
2015-03-21, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubrik01

Så fort Börspodden rekar springer alla lydiga knähundar blint efter. Förstår inte hur dessa två tomtar lyckats bli "auktoriteter" i småspararsamfundet. Jag kan också slänga mig med one-liners om alla aktier på börsen, någon gång rätt - någon gång fel.

Nåväl, om Börspodden säger gratispengar blir det ju en självuppfyllande profetia i och med att alla trogna lyssnare tecknar hejvilt. Så du får nog rätt, hur som helst!
Citera
2015-03-22, 10:07
Medlem
Rubrik01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bingbangbung
Förstår inte hur dessa två tomtar lyckats bli "auktoriteter" i småspararsamfundet.

Men det är ju för att det finns en substans. De kan ju göra traditionell fundamental analys. Har du sett hur deras analyser slaktat kurserna i Oniva och Hexatronic?

Sen har podcast en väldigt bra genomslagskraft, blir inte lika anonymt som en blogg. Hade de bara haft en blogg hade inte många känt till dem.
Citera
2015-03-22, 15:35
Medlem
pokemontrainers avatar
Om man tecknar för att sedan sälja vid introduktionsdagen, hur många procent kan jag då som minst förvänta mig att tjäna skulle ni säga?

Om aktien nu går upp vid introduktion.
Citera
2015-03-22, 15:56
Medlem
Rubrik01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pokemontrainer
Om man tecknar för att sedan sälja vid introduktionsdagen, hur många procent kan jag då som minst förvänta mig att tjäna skulle ni säga?

Om aktien nu går upp vid introduktion.

5 - 15 % kanske. Tiden för att teckna har dock gått ut.
Citera
2015-03-23, 15:19
Medlem
Hej,

Du har på det här kontot anmält intresse för att teckna preferensaktier i K2A och har fått tilldelning. Vi har nu bokat tilldelningen och den syns på din depå. Intresset har varit stort och erbjudandet övertecknades kraftigt.

Första handelsdag för preferensaktien beräknas till torsdag den 2 april.
Jahapp, en liten miniraket, reporänta på -0,25 och dem betalar 8,25%... Bra stort delta!
Citera
2015-03-23, 15:32
Medlem
Rubrik01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubrik01

Fick för 10000 iaf. Får man vara nöjd med.
Citera
2015-03-23, 15:40
Medlem
framtands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timbersoldier666
Hej,

Du har på det här kontot anmält intresse för att teckna preferensaktier i K2A och har fått tilldelning. Vi har nu bokat tilldelningen och den syns på din depå. Intresset har varit stort och erbjudandet övertecknades kraftigt.

Första handelsdag för preferensaktien beräknas till torsdag den 2 april.
Jahapp, en liten miniraket, reporänta på -0,25 och dem betalar 8,25%... Bra stort delta!

Var läser du detta? Fan blev jag utan på denna också, gjorde fina pengar på nyteckningarna förra året men i år känns det som jag blir utan tilldelning på det mesta.

Såg mitt egna meddelande nu, ingen tilldelning. Har haft en taktik att anmäla mig för de lägre möjliga summorna men det verkar vara slut med gratispengar för småhandlare. Får öka till runt 50k till nyteckningar och se om jag får något på den summan. Och ordet "gratispengar" används med lika delar humor, erfarenhet, förhoppning och okunnighet.
Senast redigerad av framtand 2015-03-23 kl. 16:35.
Citera
2015-04-01, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Var läser du detta? Fan blev jag utan på denna också, gjorde fina pengar på nyteckningarna förra året men i år känns det som jag blir utan tilldelning på det mesta.

Såg mitt egna meddelande nu, ingen tilldelning. Har haft en taktik att anmäla mig för de lägre möjliga summorna men det verkar vara slut med gratispengar för småhandlare. Får öka till runt 50k till nyteckningar och se om jag får något på den summan. Och ordet "gratispengar" används med lika delar humor, erfarenhet, förhoppning och okunnighet.

Alla i min omgivning fick tilldelning, du har väl kanske inte haft likvida medel tillgängliga som gjort att du inte fått tilldelning, upplevde det på ett konto som jag anmälde för minimum på...

Men oavsett...

Intressant hur ändringarna i lagstiftningen och skiftet av skattepengar till byggare av hyresrätter!
Detta kommer stimulera K2A misstänker jag!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in