• 1
  • 2
2015-04-01, 21:59
Medlem
framtands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timbersoldier666
Alla i min omgivning fick tilldelning, du har väl kanske inte haft likvida medel tillgängliga som gjort att du inte fått tilldelning, upplevde det på ett konto som jag anmälde för minimum på...

Men oavsett...

Intressant hur ändringarna i lagstiftningen och skiftet av skattepengar till byggare av hyresrätter!
Detta kommer stimulera K2A misstänker jag!

Jag tecknade åt min morbror, sambo och en gemensam portfölj jag har med några vänner. Fullt likvida och tidigt anmälda men vi blev utan på varenda konto. Lustigt!
Citera
2015-04-03, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Jag tecknade åt min morbror, sambo och en gemensam portfölj jag har med några vänner. Fullt likvida och tidigt anmälda men vi blev utan på varenda konto. Lustigt!

Kanske bero det på vilken bank man tecknade i? Har tidigare sett att Avanzas kunder brukar bli utan när aktier inte räcker till alla som vill teckna men de som tecknade i andra banker fick sina aktier!
Citera
2015-04-03, 10:03
Medlem
framtands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Kanske bero det på vilken bank man tecknade i? Har tidigare sett att Avanzas kunder brukar bli utan när aktier inte räcker till alla som vill teckna men de som tecknade i andra banker fick sina aktier!

Ja det kan jag tänka mig för det är aldrig så att jag blir positivt överraskad när det kommer till nyteckningar! Väldigt sällan jag får vara med alls nu på sistone. Men jag ligger tyngre i Starbreeze och Rottneros tack vare den saken så det är väl med Guds försynt då kanske.
Citera
2015-04-03, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Jag har avanza och fick tilldelning så där ligger inte felet
Citera
2015-04-03, 15:29
Medlem
Skrikapas avatar
Jag ville teckna för 40 k men fick för 10 k. Nästan omöjligt att göra mer än kafkaffepengar på IPO:er nu.

Nåja. Jag fick i alla fall något. Har Isk i avanza.
Citera
2021-06-07, 19:13
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
K2A genomför en spridningsemission. Det går att ansöka via Avanza. Är det värt att teckna? Jag gillar fastigheter generellt sett men kan inget om just detta bolag. Någon som undersökt saken närmare och bestämt sig?
Citera
2024-05-05, 23:02
Moderator
Fear2bes avatar
Inställd utdelning och
Citat:
Revisorn anger att bolaget behöver stärka sin likviditet i syfte att klara sina betalningsförpliktelser och då främst de två obligationslån om 400 Mkr respektive 300 Mkr som förfaller i juni respektive december 2024, vilka ännu inte är förlängda eller refinansierade, och att dessa förhållanden tyder på att det finns väsentliga osäkerhetsfaktorer som kan leda till betydande tvivel om bolagets förmåga att fortsätta verksamheten.
Källa: https://investerare.k2a.se/sv/press/...arsredovisning

Den som investerat tidigt har fått pengarna tillbaka. Märkligt att vissa aktörer inom fastighetsmarknaden kan vara så överbelånade och räntekänsliga. Det är lite knepigt att få koll på precis alla parametrar men inställd utdelning gör inte så mycket åt problemet. Johan Knaust är 52 år gammal och borde vara väl bekant med att det kan bli höga räntor. Inte för att den klantigheten är unik för K2A men ändå.
Citera
2024-05-06, 11:37
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Inställd utdelning och

Källa: https://investerare.k2a.se/sv/press/...arsredovisning

Den som investerat tidigt har fått pengarna tillbaka. Märkligt att vissa aktörer inom fastighetsmarknaden kan vara så överbelånade och räntekänsliga. Det är lite knepigt att få koll på precis alla parametrar men inställd utdelning gör inte så mycket åt problemet. Johan Knaust är 52 år gammal och borde vara väl bekant med att det kan bli höga räntor. Inte för att den klantigheten är unik för K2A men ändå.

Aj aj! Detdär ser inte ut att sluta vackert!
Citera
2024-05-06, 20:42
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Aj aj! Det där ser inte ut att sluta vackert!
Inlösenkurs 350 kr, aktiepris 107,50 kr. Det är uppenbarligen många som delar din analys.
Citera
2024-05-25, 23:08
Moderator
Fear2bes avatar
Beslut om inställd utdelning: 2024-05-03 13:43

Insynsköp från Karl Anders Vahlund: 2024-05-05 om 386*122,31=47 211 kr
Insynsköp från Karl Anders Vahlund: 2024-05-06 om 232*109,50=25 404 kr

Totala insynsköp efter inställd utdelning är: 72 615 kr.

Utan att orka räkna ihop krona för krona så utgör de här köpen ungefär 10% av hans totala portfölj. Inga aktier har sålts utan det är enbart köp från Karl Anders.

Källa

Jag noterar för övrigt att personen i fråga bor i ett nybyggt hus och då brukar man ha lite sämre ekonomi, vilket gör att man inte är så benägen att spekulera med pengar på börsen. Visst, i fallet med Footway så var det stora insynsposter men det var från folk som har råd att spekulera med dom summorna.

Vidare så har jag sett flera aktiebloggare som har dumpat aktien av ren princip då inställd utdelning är oacceptabelt. Har inte sett någon beräkning eller uppskattning av hur de har kommit fram till att företaget aldrig någonsin kommer att kunna komma tillbaka och kunna dela ut.

Dagens aktiepris 92 kr och inlösenkurs 350 kr. Överlever företaget och vi får en högkonjunktur så kan preffen gå 3x och vi har 21.7% i en eventuell framtida utdelning per år.
Citera
2025-04-13, 17:54
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Utdelning Styrelsen föreslår årsstämman att ingen utdelning lämnas per stamaktie (0 kr). Styrelsen föreslår årsstämman att ingen utdelning lämnas per preferensaktie (0 kr).
Årsredovisning 2024 sida 75
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in