Så jävla typiskt.
De plockar alltid bort just de grejer jag gillar, en efter en. Medan annan skit får vara kvar, och de köper in nya grejer som smakar sämre. Eller så gör leverantören ett "nytt recept!" som smakar bajs.
* Varför har de plockat bort just Tex-Mex-smaken ur sortimentet med de där rosa tuberna med hamburgerdressing? Det var ju liksom den godaste av dem. Vad ska jag köpa istället? Provade "Sourcream"-varianten, den skulle ju möjligen passa till fisk eller nåt, men inte till hamburgare eller kött/pommes-rätter.
* Knorr har gjort sin Mexicanasoppa oätlig.
* Billy's Burning Pepper-micropizza, som är godast av dem alla, är den man ser mest sällan i frysdiskarna.
* Knorr hade en Burrito-mix förr också, som var väldigt god. Den försvann såklart.
* Statoil (i alla fall i Gävletrakten) hade förut goda kyckling-pastasallader, sen ersatte man dem med en gräslig "sallad" fylld av majs och böngroddar. Går inte att äta längre.
Listan kan göras betydligt längre.
Happ. Får passa på att köpa upp de nudlar som finns nu då, sen lär jag väl aldrig köpa nudlar på ICA igen. Hoppas man lyckas hitta några med distant bäst före-datum bara, de är inte goda när de börjat bli härskna.
Fuck you, fuck you very much, ICA.
Citat:
Ursprungligen postat av
kanelipulla
Håller me dig till 100%.. dom där är mycket bättre. Nissin är det bästa märket på nudlar.
Ja, de är godare, mycket tack vare oljan som följer med, men de går sällan att hitta i butiker häromkring längre. Tror ICA sålde dem förr, men slutade isåfall (förstås) med det.