Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-06, 18:12
Medlem
Inhalators avatar
Synd. De är verkligen goda.
Citera
2015-03-06, 19:40
Medlem
kanelipullas avatar
Vill man ha bra nudlar så ska man välja Nissin.. inte Samyang.

https://www.nissinfoods.com/products/TopRamen
Citera
2015-03-06, 19:44
Medlem
kanelipullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurtfan
Yes!

Hatar de nudlarna.

Tycker dessa är så mycket bättre

http://www.mattas.co.uk/sites/defaul...en-flavour.jpg

Håller me dig till 100%.. dom där är mycket bättre. Nissin är det bästa märket på nudlar.
Citera
2015-03-06, 20:11
Medlem
Levde på dessa när jag studerade för massa år sedan. Synd. Haha, åh vilka tider. Såg också ut som ett skelett.
Citera
2015-03-06, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gr8ovi
Det där lät jävligt gott men det lät faktiskt ganska jobbigt att göra, haha! Får se om det blir av.

Vad lät jobbigt?
Jobbigare att kliva in i lokala kinabutiken mot att kliva in på ICA?
Citera
2015-03-06, 23:56
Medlem
calvinclowns avatar
Tycker dessa nudlar aldrig varit en höjdare. Nudlar från kinesbutiker är mäktigare.
Citera
2015-03-07, 00:11
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Vad lät jobbigt?
Jobbigare att kliva in i lokala kinabutiken mot att kliva in på ICA?

Ja.. klart som fan det är jobbigare.
I staden där jag bor så finns 25 stycken icabutiker, men bara en kinabutik. Handla på ica är nåt många gör rätt ofta, handla på kinabutik,, inte fullt så ofta.
Citera
2015-03-07, 03:11
Medlem
Så jävla typiskt.

De plockar alltid bort just de grejer jag gillar, en efter en. Medan annan skit får vara kvar, och de köper in nya grejer som smakar sämre. Eller så gör leverantören ett "nytt recept!" som smakar bajs.

* Varför har de plockat bort just Tex-Mex-smaken ur sortimentet med de där rosa tuberna med hamburgerdressing? Det var ju liksom den godaste av dem. Vad ska jag köpa istället? Provade "Sourcream"-varianten, den skulle ju möjligen passa till fisk eller nåt, men inte till hamburgare eller kött/pommes-rätter.

* Knorr har gjort sin Mexicanasoppa oätlig.

* Billy's Burning Pepper-micropizza, som är godast av dem alla, är den man ser mest sällan i frysdiskarna.

* Knorr hade en Burrito-mix förr också, som var väldigt god. Den försvann såklart.

* Statoil (i alla fall i Gävletrakten) hade förut goda kyckling-pastasallader, sen ersatte man dem med en gräslig "sallad" fylld av majs och böngroddar. Går inte att äta längre.

Listan kan göras betydligt längre.

Happ. Får passa på att köpa upp de nudlar som finns nu då, sen lär jag väl aldrig köpa nudlar på ICA igen. Hoppas man lyckas hitta några med distant bäst före-datum bara, de är inte goda när de börjat bli härskna.

Fuck you, fuck you very much, ICA.

Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Håller me dig till 100%.. dom där är mycket bättre. Nissin är det bästa märket på nudlar.

Ja, de är godare, mycket tack vare oljan som följer med, men de går sällan att hitta i butiker häromkring längre. Tror ICA sålde dem förr, men slutade isåfall (förstås) med det.
Senast redigerad av Bangsi 2015-03-07 kl. 03:18.
Citera
2015-03-07, 09:58
Medlem
Secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncapone
Ja det är så att vi hade ett avtal med (Momofuku Ando) som ville höja priser/försäljning vilket icas huvudkontor tvekade på så vi slöt upp avtalet med dom. Väldigt tragiskt faktiskt var själv en väldig stor fan utav dem.

MVH ICA Anställd

Så du menar att ICA haft ett avtal med självaste Herr Momofuku? Fantastiskt...speciellt eftersom han varit död sen 2007.
Citera
2015-03-07, 11:36
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Sveriges studenter och fattiga är i uppror. Äter sällan nudlar nuförtiden men samyang ramen var helt klart de med bäst och "vanlig" smak. Framkallar många minnen från ens ungdom.
Citera
2015-03-07, 11:47
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Sveriges studenter och fattiga är i uppror. Äter sällan nudlar nuförtiden men samyang ramen var helt klart de med bäst och "vanlig" smak. Framkallar många minnen från ens ungdom.
Ja, de kanske är fattiga för att de äter nudlar med ett högre kilopris än rent kött?
Fattar inte att det blir nästan upprorsstämning över att en sorts jävla skitnudlar kanske ska sluta säljas i hos en matvarukedja.
Lär er laga mat i stället för att äta skit med mindre näringsinnehåll än wellpapp.
Citera
2015-03-07, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Ja, de kanske är fattiga för att de äter nudlar med ett högre kilopris än rent kött?
Fattar inte att det blir nästan upprorsstämning över att en sorts jävla skitnudlar kanske ska sluta säljas i hos en matvarukedja.
Lär er laga mat i stället för att äta skit med mindre näringsinnehåll än wellpapp.

Jag kan naturligtvis laga mat. Men du underskattar dessa nudlar å de grövsta. Jag brukar köra fyra måltider om dagen (frukost, lunch, middag och nattsnacks). Det blir jobbigt att att stå och laga mat fyra gånger om dagen, året om. Jag gillar med det sagt, att köra två paket Samyang Ramen-nudlar då och då för att snabbt kunna gå från måltid till andra mer roliga ting.

Jag tvivlar även på att dessa nudlar inte är nyttiga. Naturligtvis är det inte bra att köra dem jämnt, men en eller två gånger i veckan är fullt normalt. Skulle behöva se bevis som stödjer ditt uttalande. Jag vill mena att nudlar är relativt nyttigt. Att köra en stark krydda inbillar jag mig därtill är av godo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in