Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-05, 21:48
Medlem
eight8t8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr8ovi
Postar även en bild för dem som eventuellt inte vet hur dem ser ut.

https://www.handla24.se/ProductImage...4603000521.jpg
Så du har två år gamla nudlar i skåpet.
Fräscht.
Citera
2015-03-05, 21:49
Medlem
usrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe
Udda typer? tror nog snarare folk som bara begränsar sig till stormarknaderna är dom udda typerna. Eller kommunister.

Mm, visst. För stormarknader heter ju så för att de är små, ovanliga och inte får plats med så många kunder.
Citera
2015-03-05, 23:20
Medlem
Kurtfans avatar
Yes!

Hatar de nudlarna.

Tycker dessa är så mycket bättre

http://www.mattas.co.uk/sites/defaul...en-flavour.jpg
Citera
2015-03-05, 23:29
Medlem
Politepleases avatar
Willys har/ska också sluta sälja dem, de innehåller tydligen en alltför hög mängd av arsenik
Citera
2015-03-05, 23:34
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurtfan
Yes!

Hatar de nudlarna.

Tycker dessa är så mycket bättre

http://www.mattas.co.uk/sites/defaul...en-flavour.jpg

Utveckla gärna. Hur tar sig detta hat uttryck?
Har någon tvångsmatat dig Samyang tidigare i livet? Är det någon som tvångsmatar dig Samyang just nu? Men främst, när och varför uppstod ditt hat mot Samyang?

Min spontana reaktion var likgiltig. Jag äter aldrig Samyang Nudlar. Därav bryr jag mig inte heller om dess existens. Är jag konstig?
Citera
2015-03-05, 23:49
Medlem
gr8ovis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eight8t8
Så du har två år gamla nudlar i skåpet.
Fräscht.

Tyvärr så hittade jag bilden på Google.
Citera
2015-03-05, 23:51
Medlem
gr8ovis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politeplease
Willys har/ska också sluta sälja dem, de innehåller tydligen en alltför hög mängd av arsenik

Är det sant det du säger!?
Citera
2015-03-06, 03:35
Medlem
spirdalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caaarl
Finns inget ICA koncept som måste följas, alla är egna företagare men de är betydligt enklare att beställa ur ICAs centralsortiment.
Nudlarna finns säkert kvar i ett antal butiker som själva beställer de från extern leverantörer.

Nja....visst är dom egna företagare. Ok lite offtopic går vi nu...ämnet vi diskuterar har inget med tråden att göra men jag känner mig lite tvingad att svara på din fråga.

Visst.....egna företagare, men det betyder inte att dom har all makt att göra och bestämma över sortimentet alls. Bara befängt att tro något sånt. När en ICA butik byggs om, låt oss säga en ICA maxi. Då kommer det egen personal från ICA och bygger om i butiken, dom har en färdig mall att följa centralt, hyllor,fryskdiskar, frukt etc etc. Då ska dom fylla upp montrarna, o gissa vad, jo dom har färdig mall över varor som ska passa in på centimetern i montern över låt oss säga kaffe. Där ska gevalia vara, där ska ICA´s egna kaffe vara. Med en giltig prislapp med bnr Nr som kommer från ICA centralt. (ingen egen hitte-på-lapp med pris och bnr).

Dom som bestämmer allt har titeln "space manager" (här kan du söka jobb som det om du vill http://www.gp.se/sokjobb?jtjb_url=ht...-ab--stockholm).

Dom bestämmer över ett visst sortiment som t ex ICA maxi ska följa.(det ska vara lika ungefär på snudd, vilken ica maxi butik man handlar på ovs om det är i uddevalla eller gällivare så att kunderna har samma sortiment och vet på ett ungefär vart alla varor är). Vart allt ska stå i vissa montrar.

Att då säga att en ICA maxi butik bestämmer sitt egna sortiment är en ganska korkad och dum kommentar då det inte faller i det du påpekar.

Sen att vissa ICA butiker har kvar nudlarna som påpekas i tråden finner jag osannolikt på längre sikt då ICA centralt har bestämt att sorten skall utgå och ersättas med någon annat märke.

Låt oss säga att du har ett nudel företag, du får ett kontrakt med ICA, då vill du ha en viss garanti på att dina nudlar skall finnas i sortimentet centralt, ja, du vill ha den bästa platsen i montern, för det har du förhandlat dig till. Kom inte o inbilla tråden eller mig att den egna ICA handlaren säger "stopp och belägg, här bestämmer minsann jag vilka nudlar som skall vara i montern". Bara där har du ett svar på din korkade kommentar. ICA butikerna måste följa att vissa varor utgår, vissa nya kommer in.

Sen om du tar in några lokal varor som tex ägg från någon lokalgård må vara hänt, men ej därav det du försöker tramsa dig till om att en ICA handlar bestämmer över sina montrar.

Vidare frågor tas via PM.

Tack för mig/ Spirdala
Citera
2015-03-06, 05:41
Medlem
Politepleases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr8ovi
Är det sant det du säger!?
yes, läste det i någon tidning som kom med reklamen i måndags, typ icatidningen eller Coop. ska kolla igen senare idag!
Citera
2015-03-06, 05:47
Medlem
DRD4s avatar
Mina favoritnudlar är Cum ofsome yongguy !!!
Citera
2015-03-06, 09:52
Medlem
Otems avatar
Trist att de ska bort, Samyang Ramen nudlarna är dom enda jag testat på
och jag tycker dom är väldigt goda, särskilt Biff, Räk och Kyckling smakerna.
Men det blir väl att testa på andra märken i fortsättningen! Spännande med
nytt också ibland.
Citera
2015-03-06, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av usrid
Mm, visst. För stormarknader heter ju så för att de är små, ovanliga och inte får plats med så många kunder.

Varför stormaknader heter stormarknader är ju rätt självklart. Det som är mindre självklart är vad du menade med ditt svar? Har jag ifrågasatt storleken på stormarknaderna eller ifrågasatte jag att det enbart är udda typer som habdlar på arabkiosker och liknande etablisemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in