Citat:
Ursprungligen postat av
asdfgh31
Att hon kontaktar dig om saker som du egentligen inte behöver kontaktas om visar att hon bryr sig och att hon vill få en reaktion från dig. Hon vet precis vad hon gör. Snälla försök att inte svara henne och om hon skriver något om relationsstatus så svara bara något i stil med "ok, jag bryr mig inte."
Jag hoppas du har som relationsstatus "singel" istället för inget alls. Du behöver inte vara rädd att du förstör något om du klart och tydligt visar att du är singel, du har inget att förlora. Om du bara ändrar till att du inte har något alls är det som att du fortfarande hoppas att hon ska ändra sig, det ger henne bekräftelse.
Samma med musiken, hon vill få dig ur balans. Hon vill se att du bryr dig, ge henne inte det.
Tydligen så försvinner det helt om man är singel och man inte har allt annat ifyllt. Så jag måste fylla i när och var jag gick i högstadiet och allt för att det ska dyka upp. Vilket jag inte riktigt känner för. Väldigt konstigt.
Kom precis hem nu. Bokade ölkväll med en gemensam kompis och hans tjej. En kollega följde med. Höll minen så jääävla bra hela kvällen. Inte ett ord om henne eller vad hon kan tänkas göra eller må. Bara om allt annat gemensamt som musik, filmer, instrument med mera. Kul att se honom men tråkigt att behöva känna att det är så krystat från mitt håll på insidan. Han jobbar på samma företag som tjejen så jag ville vara riktigt noga med att jag inte visar eller säger något om henne.
Så fort vi skildes åt så började jag gråta. Det är helt sjukt. Jobbigt nog att vara på jobbet med den här skiten men att sitta fler timmar på kvällen bland gemensamma vänner tog fan det sista ur min energi. Helt sjukt vad illa det känns att stå på tunnelbanan och toklipa i ett hörn och inte våga titta upp.
Hur fan kan man må så här av att någon försvinner ur ens liv. Jag har ju varit med om att både nära vänner och släkt har gått bort men jag har aldrig gråtit så här mycket förut. Jag har alltid kunna fokusera bort skiten. Jag förstår inte hur det här kan vara så svårt. D: