Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-17, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfgh31
Vad har hon ändrat sin status till?

Har du kontaktat henne något?

Hon har inte ändrat någonting. Det kom inte upp något i feeden och mitt namn bara försvann rakt upp och ner på hennes sida också. Går ju inte att undvika att tänka att hon låter det vara "In a relationship" för att hon har hittat någon ny, men egentligen tror jag att hon inte har märkt något. Hon är online i chatten väldigt ofta men har inte uppdaterat något själv, så jag tror att hon undviker Facebook så gott det går och bara chattar med folk och gillar något lite smått här och där.

Har inte kontaktat henne igen.

Citat:
Den här killen hon har flyttat in hos, som jag reagerade på direkt, vem är det? Alltså på vilket sätt känner de varandra och hur känner du honom?

Det är en "gemensam" vän. Hennes gamla kollega som jag också var god vän med. Vi har varit ute på middagar, ölkvällar och diverse tillsammans. Ibland även utan tjejen då vi har pratat relationer och hur knivigt han har haft det för att han var olyckligt kär i en tjej (som jag har träffat). Honom är jag helt hundra på att hon inte känner någon attraktion till.
Citera
2015-03-17, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mandarin0
Hon är online i chatten väldigt ofta men har inte uppdaterat något själv, så jag tror att hon undviker Facebook så gott det går och bara chattar med folk och gillar något lite smått här och där.

Det här får mig att tro att hennes senaste kontakt angående status enbart var för att behålla det psykologiska överläget. Antingen det eller för att hon som jag nämnde tidigare kanske är helt empatilös och oförstående till hur andra människor mår.
Citera
2015-03-17, 22:11
Medlem
Ok, för det är ju klart att man blir lite misstänksam när hon tar sin tillflykt till en kille. Fast hon kanske inte har några tjejkompisar? Och hon kanske ser killen som sin bror. Jag vet inte riktigt. Men du känner ju honom, jag har ju inte träffat dessa personer så du har säkert rätt.

Ja, det låter som att hon skrev så till dig för att hon märker att du inte springer efter henne och att du har börjat skita i henne. Det är viktigt att du fullföljer och fortsätter in på samma spår som du nu är inne på. Låter som att det var för att testa din reaktion och få bekräftelse, precis som du skriver för att behålla det psykologiska övertaget. Visa dig likgiltig inför alla hennes beslut i livet. Eller låtsas inför henne. Jag tror inte att det bara var för att skriva något, utan för att psyka för hon minns dig som ledsen och vill att du ska fortsätta vara där. När du inte är ledsen över henne (utåt) undrar hon vad som har hänt.

Jag vet inte om hon har någon ny, flera i tråden nämner det och klart man blir fundersam när hon sticker till honom för att bo där. Har du hittat något som tyder på att hon har någon annan? Vad säger din magkänsla dig om du försöker tänka rationellt utan att blanda in dina känslor?

Uppdatera gärna hur det går och vad som händer.
Citera
2015-03-17, 22:49
Medlem
Citat:
Ok, för det är ju klart att man blir lite misstänksam när hon tar sin tillflykt till en kille. Fast hon kanske inte har några tjejkompisar? Och hon kanske ser killen som sin bror. Jag vet inte riktigt. Men du känner ju honom, jag har ju inte träffat dessa personer så du har säkert rätt.
Njae, just det var inget jag blev orolig för. Dåligt med nära tjejkompisar som du säger.

Citat:
Jag vet inte om hon har någon ny, flera i tråden nämner det och klart man blir fundersam när hon sticker till honom för att bo där. Har du hittat något som tyder på att hon har någon annan? Vad säger din magkänsla dig om du försöker tänka rationellt utan att blanda in dina känslor?
Magkänslan är att hon inte har träffat någon. Att hon faktiskt vill vara singel ett tag. Har inte sett några tecken på att det skulle vara någon annan förutom sättet hon gjorde slut på. Men det tror jag å andra sidan är för att hon inte vet bättre. Inga gemensamma vänner jag har pratat med har antytt på något sånt heller.

Citat:
Uppdatera gärna hur det går och vad som händer.
Nu ändrade hon sin egen status också såg jag. Så nu syns det ingen relationsstatus alls (samma som för mig).
Citera
2015-03-17, 23:26
Medlem
Jag har inte trott att hon har någon annan, förutom då killen hon bor hos, men efter din förklaring tror jag inte det är något mellan de. Det är ju som sagt flera i tråden som har skrivit att hon har någon annan, men jag har inte trott det. Hon låter som en ganska instabil tjej, kan känna igen mig i det och då vet jag att man kan ta vilka beslut som helst i princip. Än så länge utgår jag ifrån att hon inte har någon ny och då kan det finnas hopp för dig att få tillbaka henne (om du nu vill det). Jag skriver det igen, du måste ignorera henne och försvinna ur hennes liv. Lev ditt liv (iallafall utåt) och visa att du är självständig. Låt tiden gå så får vi se vad som händer.

Uppdatera gärna hur du mår och vad som händer.
Citera
2015-03-18, 00:31
Medlem
Citat:
Jag skriver det igen, du måste ignorera henne och försvinna ur hennes liv. Lev ditt liv (iallafall utåt) och visa att du är självständig. Låt tiden gå så får vi se vad som händer.
Jag har inte riktigt förstått hur det här ska gå till om hon kontaktar mig om våra gemensamma saker som möbler och katter med mera. Man kommer ju se ut som ett svin som vill behålla allt?

Citat:
Uppdatera gärna hur du mår och vad som händer.
Jag mår förhållandevis bra nu. Idag började jag med en riktigt spännande kosthållning och jag och min bror har börjat betta lite smått tillsammans på lite sport här och där. Försöker hålla mig sysselsatt. Fortfarande väldigt svårt att fokusera på jobbet men försöker hålla tankarna på annat än tjejen så gott det går.

Med det sagt så måste jag säga att det fortfarande svänger väldigt mycket. Igår var en vanlig tråkig måndagskväll och jag hittade ingen att umgås med och det var ren tortyr att bara sitta hemma själv. Blev väldigt mycket "stalking" och kolla om hon var online eller inte.
Citera
2015-03-18, 06:30
Avstängd
Jag tycker du ska kämpa för det du vill ha. du behöver inte böna och be eller va desperat, men prata med henne och säg att du vill ge det en chans till. Föklara läget allvarligt att om hon verkligen vill det ska vara slut så respekterar du det såklart. skit i den här no contakt tekniken den fungerar bara på 15-16 åriga osäkra brudar.
Citera
2015-03-18, 09:53
Medlem
Du har redan kämpat för det du vill ha. Hon vet att du inte har velat att det ska vara slut, det är klart för henne. Du har pratat med henne på telefon, du har gråtit när hon var där med kompisen och du har gråtit till gemensamma vänner. Hon har fått tydliga signaler att du inte är nöjd med uppbrottet.

No contact har inget med ålder att göra, det handlar kort och gott om mänsklig psykologi. Hur många får tillbaka personen genom att krusa? Inte många. Man vet först vad man har när man har förlorat det, därav uttrycket att aldrig ta någon eller något för givet.
Citera
2015-03-18, 10:01
Medlem
Ja, om hon kontaktar dig om gemensamma saker är det nödvändigt att svara men inte annars. Och inget prat om förhållandet, känslor eller er relation.

Du gör helt rätt i övrigt. Jag skriver ju inte det här med no contact för att luras. Saken är den att man vinner inte tillbaka någon genom att visa sig svag. Att påstå det är endast att göra en björntjänst. Jag får inte ut något av att rekommendera no contact, det hjälper inte mig i mitt liv. Däremot kan det hjälpa andra så att misstag inte upprepas under en längre period.
Citera
2015-03-18, 16:58
Medlem
Citat:
Ja, om hon kontaktar dig om gemensamma saker är det nödvändigt att svara men inte annars. Och inget prat om förhållandet, känslor eller er relation.

Du gör helt rätt i övrigt. Jag skriver ju inte det här med no contact för att luras. Saken är den att man vinner inte tillbaka någon genom att visa sig svag. Att påstå det är endast att göra en björntjänst. Jag får inte ut något av att rekommendera no contact, det hjälper inte mig i mitt liv. Däremot kan det hjälpa andra så att misstag inte upprepas under en längre period.

Får se hur det blir. Med tanke på att jag vet att hon har någonstans att bo så hoppas man ju att hon ger mig tid. Och vad jag vet så behöver hon ingenting från lägenheten förrän i slutet på april då hon ska utomlands eller om hon hittar alternativt boende. Hon har dock gett mig andra signaler och kontaktat mig angående skitsaker som relationsstatus osv. tidigare.

Imorse så delade hon med sig av musik i en sluten grupp på Facebook. Vi är runt 10 personer i gruppen och inte alla lyssnar på den musiken hon delade med sig av (jag gör dock). Känns som ännu ett försök att få uppmärksamhet. Eller så är hon bara 'över' mig och känner att "nä, nu kör jag på mitt race och delar med mig av vad jag gillar på Facebook". Vem vet. Jobbigt att hon ska få en ur fas när man sitter och ska ha viktiga möten på jobbet.
Citera
2015-03-18, 18:20
Medlem
Att hon kontaktar dig om saker som du egentligen inte behöver kontaktas om visar att hon bryr sig och att hon vill få en reaktion från dig. Hon vet precis vad hon gör. Snälla försök att inte svara henne och om hon skriver något om relationsstatus så svara bara något i stil med "ok, jag bryr mig inte."

Jag hoppas du har som relationsstatus "singel" istället för inget alls. Du behöver inte vara rädd att du förstör något om du klart och tydligt visar att du är singel, du har inget att förlora. Om du bara ändrar till att du inte har något alls är det som att du fortfarande hoppas att hon ska ändra sig, det ger henne bekräftelse.

Samma med musiken, hon vill få dig ur balans. Hon vill se att du bryr dig, ge henne inte det.
Citera
2015-03-19, 00:06
Medlem
Citat:
Att hon kontaktar dig om saker som du egentligen inte behöver kontaktas om visar att hon bryr sig och att hon vill få en reaktion från dig. Hon vet precis vad hon gör. Snälla försök att inte svara henne och om hon skriver något om relationsstatus så svara bara något i stil med "ok, jag bryr mig inte."

Jag hoppas du har som relationsstatus "singel" istället för inget alls. Du behöver inte vara rädd att du förstör något om du klart och tydligt visar att du är singel, du har inget att förlora. Om du bara ändrar till att du inte har något alls är det som att du fortfarande hoppas att hon ska ändra sig, det ger henne bekräftelse.

Samma med musiken, hon vill få dig ur balans. Hon vill se att du bryr dig, ge henne inte det.
Tydligen så försvinner det helt om man är singel och man inte har allt annat ifyllt. Så jag måste fylla i när och var jag gick i högstadiet och allt för att det ska dyka upp. Vilket jag inte riktigt känner för. Väldigt konstigt.

Kom precis hem nu. Bokade ölkväll med en gemensam kompis och hans tjej. En kollega följde med. Höll minen så jääävla bra hela kvällen. Inte ett ord om henne eller vad hon kan tänkas göra eller må. Bara om allt annat gemensamt som musik, filmer, instrument med mera. Kul att se honom men tråkigt att behöva känna att det är så krystat från mitt håll på insidan. Han jobbar på samma företag som tjejen så jag ville vara riktigt noga med att jag inte visar eller säger något om henne.

Så fort vi skildes åt så började jag gråta. Det är helt sjukt. Jobbigt nog att vara på jobbet med den här skiten men att sitta fler timmar på kvällen bland gemensamma vänner tog fan det sista ur min energi. Helt sjukt vad illa det känns att stå på tunnelbanan och toklipa i ett hörn och inte våga titta upp.

Hur fan kan man må så här av att någon försvinner ur ens liv. Jag har ju varit med om att både nära vänner och släkt har gått bort men jag har aldrig gråtit så här mycket förut. Jag har alltid kunna fokusera bort skiten. Jag förstår inte hur det här kan vara så svårt. D:
Senast redigerad av mandarin0 2015-03-19 kl. 00:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in