Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-14, 16:54
Medlem
BruceHingsteens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfgh31
Genom att du håller dig borta får hon chans att börja sakna dig, du blir mystisk och hon kommer börja undra vad du gör.
Otroligt att ett enda inlägg kan innehålla så mycket men ändå så lite. Hon bryr sig inte, hon ligger med någon annan nu, vad är det som du inte förstår? En kvinna som bara drar sådär knullar redan med en annan kille.
Citera
2015-03-15, 21:53
Medlem
BruceHingsteen:

Vilken otrevlig ton du har mot mig. Jag kan inte veta om tjejen har träffat någon annan. Oavsett vad så är det viktigt att TS bemöts på ett sätt som hjälper honom att försöka hantera situationen rätt där han hjälper sig själv. Det blir ju inte bättre av att man skäller och inte försöker hindra honom från att höra av sig. Jag säger inte att tjejen inte träffar någon annan, men jag vet ju inte det heller. Herregud jag har inte ens träffat de här personerna i verkligheten.

Om vi utgår ifrån att hon träffar någon annan är det ju ännu viktigare att TS inte hör av sig och att han spelar sina kort rätt. Allt för att krossa tjejen. Det kan öka TS chanser så tjejen kanske ångrar sig om några månader när hon inser vad hon har förlorat. Det finns många killar som gärna ligger med en med det är en helt annan sak att vilja ha ett förhållande. Det viktiga för TS är att gå med huvudet högt ur det här och visar utåt att han rent ut sagt skiter i henne, oavsett om hon ligger med någon annan eller inte. Ingen svaghet ska visas gentemot henne och i synnerhet inte när hon faktiskt inte gjorde slut på ett normalt sätt. Men du BruceHingsteen fortsätt skäll du och klaga. Tro att det hjälper. Alla gör vi fel här i livet, även du. Kärlek gör en svag och att bli dumpad kan göra att man hamnar i kris. Tycker du borde försöka skaffa empati för andra människor istället för att skälla och tro att något ska bli bättre för det är inget som blir det av dina kommentarer.
Citera
2015-03-15, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mandarin0
Det blir något sånt här jag får försöka med. Som sagt, att tänka på sig själv och försöka ha kul är ju ändå bästa sättet att ta sig tillbaka på. Tack för länken!

Det känns så otroligt tråkigt men tanken att det ska bli vi två igen blir mindre för varje dag som går. Speciellt med tanke på sättet hon lämnade. Nu när ledsamheten börjar gå över till besvikelse och ibland ilska för att hon har varit så otroligt elak och egoistisk mår jag bara illa. Det kommer bli svårt att släppa den känslan.

Försöker tränga undan tanken på att vi har ett hem tillsammans fullt med gemensamma saker och möbler. Det känns som att hon kan höra av sig eller skicka ett meddelande närsomhelst och få mig tillbaka till ruta ett. Oavsett om jag svarar eller inte. Oron är konstant men jag försöker vara stark.

Ibland önskar man att man hade varit lite mer försiktig dom här senaste åren. Efter att jag flyttade hem till Sverige igen har hela mitt liv kretsat runt oss. Nästan allt har vi gjort tillsammans. Med gemensamma vänner. Dom jag söker stöd av är gemensamma vänner och alla saker jag kommer på att jag vill göra för att tänka på annat får mig att tänka att hon kanske kommer vara där också. Vi känner t.om. varandras kollegor och att vi jobbade väldigt nära ett tag känns nu bara jobbigt eftersom jag springer på hennes gamla kollegor när jag åker till och från jobbet.

Blä. Dålig start på den här helgen. Ska ta en dusch och möta upp en gammal kompis snart. Hoppas på att komma på andra tankar då.

Precis, nu när du befinner dig i den här krisen kommer du kastas mellan olika känslor. Och det är bra att du skriver av dig här inne och ventilerar dina känslor. För att undvika att du hamnar på ruta ett igen ska du inte svara när hon hör av sig. ALDRIG! Det är svårt, du kanske får hopp om att det ska lösa sig men försök bita ihop och svara henne inte.

Hur mår du nu?
Citera
2015-03-16, 07:36
Medlem
Kan du inte ens få svar på varför hon inte vill träffa dig? Varför måste hon ha med denna kompisen när hon skall hämta saker? Vad är det för en kompis som inte kan övertala henne att prata med dig. Han måste ju fått hela historien, men borde fått henne att berätta den för dig. Om du nu har varit en skitstövel så kan hon ju åtminstonde säga det. Sänd ett SMS eller meddela på något annat sätt att du vill träffas men inte har någon förhoppning. Du är över det stadiet men att det tär på dig otroligt den totala tystnaden. Man bör först prata med personen i fråga, men hon väljer tydligen att prata med andra.
Skall du få några svar så måste du bara lyssna och inte kritisera. Inte vara aggresiv. Lägga band på dig. Om det nu är en kompis till dig också så borde han ju uppmuntra henne till att snacka ut med dig. Hur naturligt var det att hon drog hem till just honom? Konstig relation.
Citera
2015-03-16, 11:19
Medlem
Citat:
Precis, nu när du befinner dig i den här krisen kommer du kastas mellan olika känslor. Och det är bra att du skriver av dig här inne och ventilerar dina känslor. För att undvika att du hamnar på ruta ett igen ska du inte svara när hon hör av sig. ALDRIG! Det är svårt, du kanske får hopp om att det ska lösa sig men försök bita ihop och svara henne inte.

Hur mår du nu?

Just nu är jag mest förbannad. Har aldrig träffat någon så empatilös och känslokall människa.
1. Efter fyra år tillsammans så raserade hon mitt liv på 15 minuter och körde därefter radio silence för mindre än två veckor sedan.
2. Hon kör grejen med att hämta fler saker men inte vill prata som jag skrev om tidigare.
3. Jag får sedan äntligen ett avslut och JAG säger att JAG måste ha tid att bearbeta detta för mindre än en vecka sedan.
4. Igår skriver hon ett meddelande där hon säger att hon vill uppdatera relationsstatus på facebook från ingenstans (vilket aldrig har varit något hon har brytt sig om innan).

Hur kan hon inte förstå att hon är veckor (om inte längre) före mig i bearbetningen? Hur kan hon inte bry sig om hur jag mår? Att det var jag som blev lämnad och att jag behöver tid att bearbeta det här. Att jag inte har fått en paus genom att bo någon annanstans och kunnat tänka på annat som hon har kunnat. Det måste vara någon försvarsmekanism att försöka skjuta bort mig så långt som möjligt. Men det gör så jävla ont när man själv är en emotionell och empatisk människa.

Nä, sånt här hjälper mig iaf. upp ur sörjestadiet och in i ilskestadiet.

Citat:
Ursprungligen postat av PerolX
Kan du inte ens få svar på varför hon inte vill träffa dig? Varför måste hon ha med denna kompisen när hon skall hämta saker? Vad är det för en kompis som inte kan övertala henne att prata med dig. Han måste ju fått hela historien, men borde fått henne att berätta den för dig. Om du nu har varit en skitstövel så kan hon ju åtminstonde säga det. Sänd ett SMS eller meddela på något annat sätt att du vill träffas men inte har någon förhoppning. Du är över det stadiet men att det tär på dig otroligt den totala tystnaden. Man bör först prata med personen i fråga, men hon väljer tydligen att prata med andra.
Skall du få några svar så måste du bara lyssna och inte kritisera. Inte vara aggresiv. Lägga band på dig. Om det nu är en kompis till dig också så borde han ju uppmuntra henne till att snacka ut med dig. Hur naturligt var det att hon drog hem till just honom? Konstig relation.

Har pratat med kompisen i efterhand och han har bett om ursäkt flera gånger. Han hade knappt fått höra någonting vid det läget förutom att "hon hade lämnat mig". Han trodde det hade gått "rätt till" och jag tror faktiskt att han var stor del till att hon faktiskt tog kontakt med mig två dagar senare för att prata. För att jag skulle få ett avslut. Inte konstigt att det var honom hon drog sig till och han har varit väldigt hjälpsam mot mig i efterhand. En bra kille helt enkelt.
Citera
2015-03-16, 11:44
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandarin0
Just nu är jag mest förbannad. Har aldrig träffat någon så empatilös och känslokall människa.
1. Efter fyra år tillsammans så raserade hon mitt liv på 15 minuter och körde därefter radio silence för mindre än två veckor sedan.
2. Hon kör grejen med att hämta fler saker men inte vill prata som jag skrev om tidigare.
3. Jag får sedan äntligen ett avslut och JAG säger att JAG måste ha tid att bearbeta detta för mindre än en vecka sedan.
4. Igår skriver hon ett meddelande där hon säger att hon vill uppdatera relationsstatus på facebook från ingenstans (vilket aldrig har varit något hon har brytt sig om innan).

Hur kan hon inte förstå att hon är veckor (om inte längre) före mig i bearbetningen? Hur kan hon inte bry sig om hur jag mår? Att det var jag som blev lämnad och att jag behöver tid att bearbeta det här. Att jag inte har fått en paus genom att bo någon annanstans och kunnat tänka på annat som hon har kunnat. Det måste vara någon försvarsmekanism att försöka skjuta bort mig så långt som möjligt. Men det gör så jävla ont när man själv är en emotionell och empatisk människa.

Nä, sånt här hjälper mig iaf. upp ur sörjestadiet och in i ilskestadiet.

Det sägs ju att förälskelse är en psykos, och ja den nyförälskade är alltid helt kall gentemot den lämnade. Sedan har ju vissa en uppfostran och andra inte. Vissa har ju heder i kroppen, men det är egentligen sällsynt när jag tänker efter.
Citera
2015-03-16, 14:51
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag tycker du i brevet gör två fel, vilka säkert har irriterat henne tidigare.

Dels att du tar för givet att din upplevelse av er relation är den objektiva, dvs du talar om arton gånger hur det har varit.
Ännu fler gånger har du skrivit - JAG vill! Det finns inte så mycket ödmjukhet där.
Om hon har ledsnat på dig så kommer det där brevet bli väldigt tydligt på varför...

Däremot har hon lämnat dig riktigt fult och fegt, och tyvärr så är du maktlös om det finns en X nu.
Hon har stängt dörren i sitt hjärta för dig.

This. Håller verkligen med. I brevet är det bara hur ts upplever deras relation och vad han uppoffrat. Deras relation är mycket bättre än alla andras. Uppenbarligen är det ju inte bra då tjejen vill göra slut. Hade jag velat ta en paus i min relation hade det inte blivit lättare att välja killen min efter att ha fått det brevet
Citera
2015-03-16, 15:04
Medlem
Vissa kvinnor är väldigt elaka och det är det du får erfara nu. Sen verkar det vara ganska vanligt att den som lämnar blir elak, empatilös och allt dåligt man kan vara på grund av att den inte känner detsamma längre. Vissa blir helt enkelt elaka för att de vill iväg och inget varken kan eller ska hindra de. Det är inte viktigt för dessa personer att ge den andra svar, utan här är det egoism som gäller. Jag vet inte om tjejen visar sitt rätta jag eller om det är en följd av att hon har lämnat dig, men du ska i alla fall vara glad att du slipper henne. Jag vet, det är inte lätt att tänka så när man är i situationen men jag lovar dig från djupet av mitt hjärta att det finns bättre tjejer, du kommer må bättre längre fram och du kanske till och med känner tacksamhet att hon lämnade dig.

Hårt mot hårt är det enda som gäller nu.

Menar du att hon skrev ett sms till dig att hon vill uppdatera på Facebook? Har hon ändrat statusen ännu?
Har du svarat på det?

Det är bra att du kan se såpass klart att du klarar av att uttrycka att hon faktiskt inte beter sig ok mot dig. Många hamnar ju i förnekelse. Och jag tycker också det är otroligt bra att du så snabbt har tagit in att det faktiskt inte fungerar att vara snäll mot henne, att visa känslor eller försöka få henne tillbaka genom att visa hur mycket du älskar henne. Det har ju inte alls gått lång tid och du verkar agera rätt. Detta kommer hjälpa dig i längden.

Jag tror hon förstår att hon är veckor före dig i bearbetningen men det enda hon tänker på är sig själv. Det är hårt jag vet, men tyvärr är det så det ligger till Jag förstår att det gör ont, det är som att någon sliter ut hjärtat på en, trampar på det och sen kastar tillbaka det helt förstört. Man kan inte förstå att den som har varit ens allt blir till ens (nästan) värsta fiende. Man önskar att det inte var så men tyvärr är den bistra sanningen så. Därför är det, som jag har skrivit många gånger förut, jätteviktigt att du fortsätter att agera rätt. Jag vet inte, har du hört av dig till henne? Har du pratat med gemensamma vänner mer om det här? Kom ihåg att hon nås nog av det mesta du säger.
Citera
2015-03-16, 16:44
Medlem
Citat:
Hårt mot hårt är det enda som gäller nu.

Menar du att hon skrev ett sms till dig att hon vill uppdatera på Facebook? Har hon ändrat statusen ännu?
Har du svarat på det?
Måste först tacka för supporten. Som Gertrud skrev tidigare i tråden så är flashback faktiskt ganska bra om man lär sig sicksacka mellan svaren.

Men det är som du säger. Svårt att förstå hur en människa man hade så kär kan göra så här mot en.

Det var nog väldigt dumt men jag svarade på hennes meddelande (som var i facebookchatten). Jag skrev bara "Wow. Tack för att du låter mig bearbeta det här.". Sen ändrade jag själv till singel och har ignorerat hennes meddelanden sen dess. Planen är att fortsätta köra mitt race tills jag mår bättre. För jag började faktiskt må bättre. Varit ute ett par gånger med kompisar och haft det kul på riktigt. Träffat lite gamla polare och gått på promenader. Men som sagt. Hennes meddelande som kom från ingenstans när JAG sa att JAG behövde bearbeta var som ett slag i magen.

Har inte pratat så mycket om det med gemensamma vänner senaste tiden. Är mest till mina gamla vänner som jag har återupptagit kontakten med.
Citera
2015-03-16, 20:03
Medlem
Ett typiskt mönster för dom som bara sticker är att dom har funnet en ny partner. Dom blir gärna otillgjängliga. I detta fallet finns det ju i så fall bara en kandidat. Det är ju konstigt att man flyttar in hos en killkompis. Man vill kanske inte visa att man är otrogen så under en period så visar man det inte öppet, men i deras fall kan de ju vara tillsammans. Så snart kommer nog beskedet att de i denna perioden har funnet varandra och din tjej var så rejäl att hon bröt upp först med dig. Bara skådespel. Hon har varit otrogen.
Du kan ju meddela dom att du inte går på blöffen och att dom redan nu kan erkänna att dom är ihop. Så hon behöver inte byta status. Så det är dags att gå vidare. Good Luck
Citera
2015-03-17, 18:28
Medlem
Det viktiga är, som jag skrivit förut, att du inte ger henne mer bekräftelse. All form av försök till kontakt ska bemötas med noll respons från dig. Må inte dåligt över att du skrev så, det är gjort redan och inget att känna sig dum över. Det viktiga är att du hädanefter försöker hindra dig själv från att svara. Om hon nu är aktiv på Facebook så kan du försöka hamna på bilder med andra tjejer, hon ska inte tro att hon har dig någonstans. Bilderna är inte viktiga, men försök om du kan. Orkar du inte träffa tjejer eller inte har något intresse så strunt i det, kommer säkert ändå bara kännas onaturligt och krystat när du har kontakt med andra. Din plan låter bra, det viktiga är du. När man mår såhär kan det mesta kännas jobbigt och man kanske undrar vad meningen är med allt, men man måste försöka kämpa så mycket man kan för sin egen skull. Låter jättebra att du faktiskt ändå har kunnat känna glädje när du träffat kompisar. Bra att du har andra vänner som du kan umgås med.

Vad har hon ändrat sin status till?

Har du kontaktat henne något?
Citera
2015-03-17, 18:30
Medlem
Den här killen hon har flyttat in hos, som jag reagerade på direkt, vem är det? Alltså på vilket sätt känner de varandra och hur känner du honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in