Vissa kvinnor är väldigt elaka och det är det du får erfara nu. Sen verkar det vara ganska vanligt att den som lämnar blir elak, empatilös och allt dåligt man kan vara på grund av att den inte känner detsamma längre. Vissa blir helt enkelt elaka för att de vill iväg och inget varken kan eller ska hindra de. Det är inte viktigt för dessa personer att ge den andra svar, utan här är det egoism som gäller. Jag vet inte om tjejen visar sitt rätta jag eller om det är en följd av att hon har lämnat dig, men du ska i alla fall vara glad att du slipper henne. Jag vet, det är inte lätt att tänka så när man är i situationen men jag lovar dig från djupet av mitt hjärta att det finns bättre tjejer, du kommer må bättre längre fram och du kanske till och med känner tacksamhet att hon lämnade dig.
Hårt mot hårt är det enda som gäller nu.
Menar du att hon skrev ett sms till dig att hon vill uppdatera på Facebook? Har hon ändrat statusen ännu?
Har du svarat på det?
Det är bra att du kan se såpass klart att du klarar av att uttrycka att hon faktiskt inte beter sig ok mot dig. Många hamnar ju i förnekelse. Och jag tycker också det är otroligt bra att du så snabbt har tagit in att det faktiskt inte fungerar att vara snäll mot henne, att visa känslor eller försöka få henne tillbaka genom att visa hur mycket du älskar henne. Det har ju inte alls gått lång tid och du verkar agera rätt. Detta kommer hjälpa dig i längden.
Jag tror hon förstår att hon är veckor före dig i bearbetningen men det enda hon tänker på är sig själv. Det är hårt jag vet, men tyvärr är det så det ligger till
Jag förstår att det gör ont, det är som att någon sliter ut hjärtat på en, trampar på det och sen kastar tillbaka det helt förstört. Man kan inte förstå att den som har varit ens allt blir till ens (nästan) värsta fiende. Man önskar att det inte var så men tyvärr är den bistra sanningen så. Därför är det, som jag har skrivit många gånger förut, jätteviktigt att du fortsätter att agera rätt. Jag vet inte, har du hört av dig till henne? Har du pratat med gemensamma vänner mer om det här? Kom ihåg att hon nås nog av det mesta du säger.