Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-03-06, 22:55
Medlem
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...d-texting.html

Citat:
Father tells of devastation as cannabis smoking driver, 19, admits killing girl, 14, when he crashed 'while texting'
Citera
2015-03-06, 23:04
Medlem
dr-snuggles avatar
Tråkigt att det hände dock var det inte cannabisets fel, utan en individ med idiotiskt beslut att sätta sig bakom ratten och köra hög.

jag är emot att man använder någon form av drog alkohol som cannabis när man kör bil. vilket jag tror att majoriteten som har något vett i skallen ställer sig bakom.

Denna 19 årig förstör för oss "lag lydliga" människor Men att det hände är olyckligt. dock så skulle det skriva om alla som kör alkohol påverkade och dödar någon så hade det flödat med rubriker i tidningarna.
Citera
2015-03-06, 23:05
Medlem
Det var inte cannabisens fel, det var hans fel. Studier visar dessutom att många kör bättre när de är medicinskt påverkade av cannabis. Alkohol är mycket farligare än cannabis!!!!11!

Väntar bara på att nån haschtomte ska komma och försvara marijuana.
Citera
2015-03-06, 23:06
Medlem
LegaliseItNows avatar
Citat:
had smoked cannabis the day before the crash

Så han var inte ens hög...

Citat:
he crashed 'while texting'

Behöver man säga mer?
Senast redigerad av LegaliseItNow 2015-03-06 kl. 23:10.
Citera
2015-03-06, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LegaliseItNow
Så han var inte ens hög...

Behöver man säga mer?

Man är fortfarande seg i skallen dagen efter man rökt på. Iallafall för en icke-inrökt person. Och röker man så ofta att man inte blir "bakis" så är man dum i huvudet iallafall.
Citera
2015-03-06, 23:15
Medlem
Vem I helvete kör bil och smsar samtidigt?
Citera
2015-03-06, 23:18
Bannlyst
Det är ju bevisat vid några tester att folk som kör höga på ''röka'' tar det ovanligt försiktigt i trafiken generellt men visst alla reagerar olika på olika substitut och man bör veta med sig själv när man inte bör sätta sig bakom ratten.

Det jag däremot tycker är sjukt är att synkraven för körkort är så sjukt låga. Började för något år sen se suddigt på avstånd vilket gjorde att vägskyltar etc blev suddiga så jag gick till optikern för att kolla synen och skaffa ''körglasögon'' då det blev jobbigt att se suddigt under längre perioder samt för min egen säkerhet främst.

Gjorde iaf ett vanligt syntest på en sådan här bokstavstavla hos optikern och han tog fram rätt glas för mig. Nyfiken som jag är så frågade jag han vart kravet för glasögon låg i förhållande till bokstavstavlan (jag såg väldigt små bokstäver fast dom var suddiga som fan) och han visade att kravet låg ca 7-8 rader upp. Jag var alltså långt över gränsen men kände mig ändå obekväm bakom ratten för att jag tyckte jag såg så illa (har kört bil många år och är annars trygg bakom ratten) och så säger han indirekt att det finns dom som ser flera gånger sämre och som inte har lagakrav att bära glasögon. Det känns ju j*vligt säkert...
Citera
2015-03-06, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CGhomie
Man är fortfarande seg i skallen dagen efter man rökt på. Iallafall för en icke-inrökt person. Och röker man så ofta att man inte blir "bakis" så är man dum i huvudet iallafall.

Jo fast man har garanterat bättre reaktionsförmåga än en pensionär tex. även om man är lite mosig i huvudet dagen efter...
Citera
2015-03-06, 23:26
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ruset varar i några timmar och man är definitivt aldrig "bakis" av gräs.
Citera
2015-03-06, 23:31
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:

Nej det är man inte. Och med man menar jag alla och med alla menar jag majoriteten. Struntprat. Är väldigt utvilad efter en kväll med cb.
Citera
2015-03-06, 23:32
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Ruset varar i några timmar och man är definitivt aldrig "bakis" av gräs.
Nog kan man bli lite bakrökt alltid. Hur det manifesterar sig för andra vet jag inte men för mig innebär det mest att jag är lite gladare, allt känns lite bättre, solen är gulare och gräset grönare. Men det är inget som påverkar min reaktionsförmåga. Men då har jag fått peta i mig ett par gram, minst, dagen innan.

Boven i dramat är ju uppenbarligen att han messade medans han körde vilket så klart är idiotiskt.
Citera
2015-03-07, 06:04
Medlem
Rubriken borde vara "19 åring med mobil köre ihjäl 14 åring" Känns som att mobilen är en större bov än cannabisen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in