Det är ju bevisat vid några tester att folk som kör höga på ''röka'' tar det ovanligt försiktigt i trafiken generellt men visst alla reagerar olika på olika substitut och man bör veta med sig själv när man inte bör sätta sig bakom ratten.
Det jag däremot tycker är sjukt är att synkraven för körkort är så sjukt låga. Började för något år sen se suddigt på avstånd vilket gjorde att vägskyltar etc blev suddiga så jag gick till optikern för att kolla synen och skaffa ''körglasögon'' då det blev jobbigt att se suddigt under längre perioder samt för min egen säkerhet främst.
Gjorde iaf ett vanligt syntest på en sådan här bokstavstavla hos optikern och han tog fram rätt glas för mig. Nyfiken som jag är så frågade jag han vart kravet för glasögon låg i förhållande till bokstavstavlan (jag såg väldigt små bokstäver fast dom var suddiga som fan) och han visade att kravet låg ca 7-8 rader upp. Jag var alltså långt över gränsen men kände mig ändå obekväm bakom ratten för att jag tyckte jag såg så illa (har kört bil många år och är annars trygg bakom ratten) och så säger han indirekt att det finns dom som ser flera gånger sämre och som inte har lagakrav att bära glasögon. Det känns ju j*vligt säkert...