Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-03-07, 13:10
Medlem
Min gamle granne, tyvärr bortgången sen många år, brukade fnysa lite föraktfullt när jag pratade med honom om bodybuildingdiet.

Han berättade att i när han var ung brukade drängarna äta märg ur oxben, och de blev stora som hus på den dieten och kroppsarbetet de gjorde.

Kan det ligga någon sanning i detta? Bör man se till att märg är en del av ens diet för att bli grov? Någon som har någon erfarenet?
Citera
2015-03-07, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mansen66
Min gamle granne, tyvärr bortgången sen många år, brukade fnysa lite föraktfullt när jag pratade med honom om bodybuildingdiet.

Han berättade att i när han var ung brukade drängarna äta märg ur oxben, och de blev stora som hus på den dieten och kroppsarbetet de gjorde.

Kan det ligga någon sanning i detta? Bör man se till att märg är en del av ens diet för att bli grov? Någon som har någon erfarenet?

Märg rimmar på berg så varför inte?
Citera
2015-03-07, 13:19
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:

Bönderna blir ju oftast jävligt stora och starka men det är ju svårt att inte bli det om du står och skyfflar hö, foder, bajs och annat hela dagarna.

Det gick något program på tv med en kille som åkte runt och testa skitjobb. I ett avsnitt träffade han en kille som stod i en silo och skyfflade hönsfoder dagarna i ända. Hans armar var som timmerstockar.
Citera
2015-03-07, 14:17
Medlem
General.Maximus.s avatar
Självklart inte.
Citera
2015-03-07, 14:29
Medlem
SiSeniors avatar
Åh nej, att folk aldrig lär sig att sluta tro på myter. Märgben är inte magiskt, det är ingen mat.
Citera
2015-03-07, 14:30
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Nej. Däremot så finns det otroligt mycket nyttigheter i märgben, så om du gör buljong på det så får du i dig ämnen som är väldigt bra för mage, lederna, huden och så vidare.

http://www.halsasomlivsstil.com/2015...en-benbuljong/
Citera
2015-03-07, 19:01
Medlem
Citat:

I detta fall din granne försökt pracka på dig broscience, dvs empiriska iaktagelser utan någon som helst vetenskaplig substans.

Dessa drängar åt antagligen en del kött och tränade mycket, vilket efter flera år betalade av sig.
Dessa individer hade antagligen fått ännu bättre resultat om man tränat på gym efter scheman, skräddarsydd kost och rikligt med vila.

Märg innerhåller en del nyttigheter men det gör inte en större om man försummar resten av sin kost eller träning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in