Det ser bra ut.
Av egen erfarenhet så fick jag benhinneinflammation från att jogga tre gånger per vecka med ett liknande program, håll dig till två gånger.
Har du tillgång till gym, kör något som belastar leder sämre, som spinning/cykling mellan dagarna. Det kommer hjälpa dig med löpningen också. Om du kan, köp nya löpningskor. Har det gått några år så blir gummit stenhårt och dämpningen minskar vilket ökar risken för belastningskador.
Nyckeln till att gå ner i vikt är att äta mindre mat med mer träning. Ett program som du utför kommer högst sannolikt inte påverka vikten just nu, utan när du kör lite mer långdistans som kcal-mängderna åker iväg.
Vill du gå ner i vikt, börja gärna styrketräna också. Då bygger du muskelmassa och ökar din förbränning.
Ta en dag i taget och ha kul, disciplinen varje dag är nyckeln till att lyckas oavsett vad någon säger. Men mål är bra också.
Jag antar att du kör programmet för att du är oerfaren som du säger och inte att konditionen är dålig, jag trodde mig bättre och ökade för fort, som sagt, upptrappningen är för att vänja kroppen och inte konditionen.
Välkommen och lycka till!