2015-03-08, 06:09
Medlem
Intressant rubrik, right?
Har i mina undomgsår alltid sportat med allt från hockey,fotboll,speedway innebandy osvosv... Allt ni kan tänka er. Men på senare år efter flytt o bytt umgängen och lite andra småsaker så tog datorn över all tid och blev en spelnörd (än idag ) och nu har jag fått mig en liten fin (läs ful) mage som jag personligen aldrig haft o känns extremt obekvämt på alla sätt och vis. För fyra år sen klarade jag 90minuter fotboll i division 4 idag blir jag tröött av att gå upp i trappen hemma typ. Ni förstår min poäng? Detta är ohållbart och man mår inte bra på något vis av det.

Eftersom jag personligen anser mig vara oerfaren löpare nu så kommer jag testa detta:
http://iform.se/traning/traningsprog...ring-5-km_lock

Jag vill ju få resultat hyffsat fort o löpa/promenera mycket så går säkert o slänga in promenader utöver det där eller ska ja följa denna till pricka? Har ni några tips?

Jag postar gärna bilder medmera om ni vill se.

Ska kolla måtten,vikt o längd lite senare idag tänkte ge mig ut på första biten nu även om det bara är 15 minuter.
2015 ska bli mitt år på förändringen och min plan är att få med min sambo på detta men den blir nästa projekt (senare idag ). Tjingeling!
Citera
2015-03-08, 06:32
Medlem
Hodurs avatar
Det ser bra ut.

Av egen erfarenhet så fick jag benhinneinflammation från att jogga tre gånger per vecka med ett liknande program, håll dig till två gånger.

Har du tillgång till gym, kör något som belastar leder sämre, som spinning/cykling mellan dagarna. Det kommer hjälpa dig med löpningen också. Om du kan, köp nya löpningskor. Har det gått några år så blir gummit stenhårt och dämpningen minskar vilket ökar risken för belastningskador.

Nyckeln till att gå ner i vikt är att äta mindre mat med mer träning. Ett program som du utför kommer högst sannolikt inte påverka vikten just nu, utan när du kör lite mer långdistans som kcal-mängderna åker iväg.

Vill du gå ner i vikt, börja gärna styrketräna också. Då bygger du muskelmassa och ökar din förbränning.

Ta en dag i taget och ha kul, disciplinen varje dag är nyckeln till att lyckas oavsett vad någon säger. Men mål är bra också.

Jag antar att du kör programmet för att du är oerfaren som du säger och inte att konditionen är dålig, jag trodde mig bättre och ökade för fort, som sagt, upptrappningen är för att vänja kroppen och inte konditionen.

Välkommen och lycka till!
Senast redigerad av Hodur 2015-03-08 kl. 06:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in