• 1
  • 2
2015-03-09, 21:21
Medlem
Judarna har genom alla tider drabbats av Guds vrede pga sin hatiskhet.
[1:6] Led oss på den raka vägen -
[1:7] den väg de vandrat som Du har välsignat med Dina gåvor; inte de som har drabbats av [Din] vrede och inte de som har gått vilse!
"din vrede" anses syfta på judarna, och Gud har ju låtit judarna få lida igen och igen, antagligen för att Gud hatar judar.

Nu har judarna fått Israel och det kan vi väl gå med på, men de har betett sig så dåligt mot palestina att det verkar oundvikligt med fler konflikter, eftersom judarna (med vilket jag menar sionisterna) inte kan avhålla sig från att hata.... Och vad som kommer att hända, det behöver man inte vara profet för att förstå, det är att till sist kommer övriga länder inte längre bara acceptera att Israel bedriver krig i palestina. Man kommer ställa Israel inför ultimatum och Israel kommer bryta detta som de gör med alla avtal. T.ex. anser ju Israel att de kan gå in i Iran och döda kärnvapeningenjörer hur de vill. Andra länder kommer att bli mera fredliga men israel kommer aldrig att bli mera fredligt.

Än så länge håller USA dem om ryggen men om 50-100 år kommer länder såsom Brasilien, Indien, Kina, etc, vara mycket starkare. Även USAs tålamod kommer till sist att vara slut. Och då kommer man att ställa Israel inför ett ultimatum: sluta angripa era grannfolk, annars intar vi er. Sedan kommer man att inta Israel och sätta judarna i förmyndarskap.

Detta kommer då innebära slutet på möjligheten att Jesus återvänder till Israels folk enligt Daniels profetia. Min fråga är: kommer detta innebära slutet för kristna fundamentalister och Jehovas Vittnen och liknande grupper som är övertygade om att domedagen är nära?
Citera
2015-03-09, 22:01
Medlem
DoMMs avatar
Större chans att USA går in och ockuperar samtliga grannländer, tillsammans med Israel. Det vore nog det bästa...

Jag ser för övrigt ingenting som tyder på att övriga arabländer skulle bli fredligare, snarare raka motsatsen.
Senast redigerad av DoMM 2015-03-09 kl. 22:03.
Citera
2015-03-09, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoMM
Större chans att USA går in och ockuperar samtliga grannländer, tillsammans med Israel. Det vore nog det bästa...

Jag ser för övrigt ingenting som tyder på att övriga arabländer skulle bli fredligare, snarare raka motsatsen.

Alla arabländer har icke-angreppspolitik.
Citera
2015-03-09, 22:45
Medlem
DoMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Alla arabländer har en IS-liknande organisation i hetluften, eller potential för en att uppstå...
Citera
2015-03-10, 10:11
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:

Förmodligen för att de fick så mycket pisk förra gången..
Citera
2015-03-10, 12:35
Medlem
MeanMEs avatar
Israel kommer få en atombomb i huvudet om Iran får fortsätta sitt kärnvapenprogram.

Ingen i väst kommer direkt sakna dem förutom andra judar.
Så efter en 10 år är Israel mer eller mindre glömt och andra länder har tagit över deras grönsaks och fruktproduktion. Kristendomen, ja den överlever som vanligt.
Citera
2015-03-10, 12:48
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:
[1:6] Led oss på den raka vägen -
[1:7] den väg de vandrat som Du har välsignat med Dina gåvor; inte de som har drabbats av [Din] vrede och inte de som har gått vilse!
"din vrede" anses syfta på judarna, och Gud har ju låtit judarna få lida igen och igen, antagligen för att Gud hatar judar.

Rasistiska uttalande mot judar nu igen tant gredelin? Fan vilken äcklig människa du är. Men kul att du citerade koranen och visade att den är rasistisk mot judar också.

Judar är enl. GT och NT "guds utvalda folk" och fått en hel del hjälp av gusse genom historien. Men visst, gusse hatar säkert sitt utvalda folk som är ursprungskällan till de abrahamitiska religionerna, inkl. kopiorna kristendom och islam.

Citat:
Nu har judarna fått Israel och det kan vi väl gå med på, men de har betett sig så dåligt mot palestina att det verkar oundvikligt med fler konflikter, eftersom judarna (med vilket jag menar sionisterna) inte kan avhålla sig från att hata.... Och vad som kommer att hända, det behöver man inte vara profet för att förstå, det är att till sist kommer övriga länder inte längre bara acceptera att Israel bedriver krig i palestina. Man kommer ställa Israel inför ultimatum och Israel kommer bryta detta som de gör med alla avtal. T.ex. anser ju Israel att de kan gå in i Iran och döda kärnvapeningenjörer hur de vill. Andra länder kommer att bli mera fredliga men israel kommer aldrig att bli mera fredligt.

Löst spekulerande. Palestina är inte direkt vänligt inställda mot israel heller och siktar medvetet på civila mål. Israelerna försöker åtminstone undvika det i högsta möjliga mån, vilket givetvis är svårt då feg-terroristerna gömmer sig bland civila, vid sjukhus osv.

De övriga arabländerna har för övrigt fått pisk i tidigare krig, det finns inte mycket som tyder på att de skulle kunna göra något blitzkrieg och ta över israel de närmsta decennierna.

Citat:
Än så länge håller USA dem om ryggen men om 50-100 år kommer länder såsom Brasilien, Indien, Kina, etc, vara mycket starkare. Även USAs tålamod kommer till sist att vara slut. Och då kommer man att ställa Israel inför ett ultimatum: sluta angripa era grannfolk, annars intar vi er. Sedan kommer man att inta Israel och sätta judarna i förmyndarskap.

Svammel. Inga av de länderna du nämnde kommer vara särskilt intresserade av att hota invadera israel. USA kommer sannolikt inte sluta hålla israel om ryggen heller, även om de med all rätt sätter en del press på israelerna i en del frågor.

Citat:
Detta kommer då innebära slutet på möjligheten att Jesus återvänder till Israels folk enligt Daniels profetia. Min fråga är: kommer detta innebära slutet för kristna fundamentalister och Jehovas Vittnen och liknande grupper som är övertygade om att domedagen är nära?

Jehovas vittnen har felaktigt förutspått "domedagen" ett antal gånger redan, har de slutat knacka på din dörr med ett nytt domedagsdatum? I sådana fall, grattis.
Citera
2015-03-10, 12:54
Medlem
Bogomils avatar
Jag ser att tant Gredelin nu har börjat som profet som en ersättning för sin havererade koran-efterrationalisering.

Vilket är ett tämligen desperat steg, eftersom profeterande är ett av dom sämsta verktyg pådyvlande teister har.
Citera
2015-03-10, 13:01
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Vuidskepligt trams tant gredelin
Citat:
Andra länder kommer att bli mera fredliga men israel kommer aldrig att bli mera fredligt.
Israel kommer av helt naturliga skäl bli en fredlig nation när de aggressiva arabstaterna får slut på pengar efter att oljehandeln har imploderat.
Citat:
Israel kommer inte att behöva strida mot andra länder när oljekällorna sinar och alternativ energiomvandling gör oljan ointressant.
Citera
2015-03-10, 13:37
Medlem
Jag märker att tråden börjar spåra till att handla om min förutsägelse...
Själv tyckte jag min förutsägelse var så självklar att den inte behövde diskuteras.

Men om vi ska diskutera händelser i Israel i framtiden (det är 50-100 år tills dess så det är inte så viktigt för min del) så kan tråden flyttas till en annan plats.

Dock hade jag gärna diskuterat huruvida alla "end of the world" rörelser hade sagt när detta händer. Enda anledningen att kristna i USA älskar Israel så mycket är väl för att de inbildar sig att nu är det snart dags för Jesus att återvända. I övrigt har kristna aldrig älskat judar.

De tror ju även att det ska stå en "sista strid", vilket är anledningen att de försöker driva fram krig i området... Mot de som blivit förvillade av "anti-krist" (muslimer som blivit ledda av Muhammed).
Sen så kan sista striden stå, varefter människosonen uppenbaras på ett moln för att skilja de rättfärdiga från de orättfärdiga...
Kör vi på den, eller.

Nej det tror jag inte. Jag säger er att Israel i sin nuvarandra form kommer att falla och tas över av icke-judar. Som det har gjorts förr i historian.
Senast redigerad av grelin1999 2015-03-10 kl. 13:49.
Citera
2015-03-10, 13:42
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Ja, visst är det konstigt (ironi).

Citat:
Själv tyckte jag min förutsägelse var så självklar att den inte behövde diskuteras.

Sånt brukar profeter ju säga ... fram tills sanningens ögonblick, där dom så sägar: "Men ni missförstod mig".
Citera
2015-03-10, 13:46
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:

Men om vi ska diskutera händelser i Israel i framtiden (det är 50-100 år tills dess så det är inte så viktigt för min del) så kan tråden flyttas till en annan plats.

Dock hade jag gärna diskuterat huruvida alla "end of the world" rörelser hade sagt när detta händer. Enda anledningen att kristna i USA älskar Israel så mycket är väl för att de inbildar sig att nu är det snart dags för Jesus att återvända. I övrigt har kristna aldrig älskat judar.

Amerikanska kongressen innehåller judar, vet du väl? USAs regering har aldrig haft några större problem med judar vad jag vet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in