Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-12, 23:44
  #1
Medlem
Per.Ss avatar
Nu har första avsnittet av Radio Nordfront publicerats.

Vad anser ni?

https://www.nordfront.se/jag-skulle-...k-invasion.smr
__________________
Senast redigerad av Per.S 2015-03-12 kl. 23:47.
Citera
2015-03-13, 00:21
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per.S
Nu har första avsnittet av Radio Nordfront publicerats.

Vad anser ni?

https://www.nordfront.se/jag-skulle-...k-invasion.smr

Jag tycker det var dåligt.

Palmblad har dessutom en särskilt dålig radioröst.
__________________
Senast redigerad av Laughlines 2015-03-13 kl. 00:50.
Citera
2015-03-13, 06:52
  #3
Medlem
RelicDeluxes avatar
[quote=Per.S|52626260]Nu har första avsnittet av Radio Nordfront publicerats.

Vad anser ni?

https://www.nordfront.se/jag-skulle-...k-invasion.smr[/QUOT

Ingen vidare, slutade efter första halvan.
Citera
2015-03-13, 10:22
  #4
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per.S
Nu har första avsnittet av Radio Nordfront publicerats.

Vad anser ni?

https://www.nordfront.se/jag-skulle-...k-invasion.smr
Bra! Kul att Nordfront börjar med radio.

Gillar verkligen Hagbergs uttalanden kring Ukrainafrågan, speciellt hans sågning av Skillt.
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
Palmblad har dessutom en särskilt dålig radioröst.
Hans röst stör inte mig. Tycker alla tre gör en bra insats i detta första radioprogram.
Citera
2015-03-13, 10:43
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
Palmblad har dessutom en särskilt dålig radioröst.

Första gången vi är överens. Tyvärr är det så att ifall inte jag agerar programledare, eller ens medverkar, så blir det inget program alls.

Antingen blir jag bättre med tiden, alternativt så dyker det upp någon bättre lämpad. Tills dess får det vara som det är, något som de flesta nationella antagligen kan leva med.

Tillägg:

Tanken är även att det kommer vara inbjudna gäster som fyller ut innehållet. Det i kombination med naturbegåvningen Hagberg kommer säkert resultera i rätt schyssta avsnitt.
__________________
Senast redigerad av Robin-Palmblad 2015-03-13 kl. 10:47.
Citera
2015-03-13, 11:49
  #6
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Bra! Kul att Nordfront börjar med radio.

Gillar verkligen Hagbergs uttalanden kring Ukrainafrågan, speciellt hans sågning av Skillt.
Hans röst stör inte mig. Tycker alla tre gör en bra insats i detta första radioprogram.
Med tanke på att jag vet hur de herrarna hanterar vapen, så kan jag förstå att de vill ha rysk draghjälp, Hagberg skulle ha problem med att veta vilken ände geväret skulle hållas om man inte tejpade pipan röd och informerade att röd = dödlig del. Så får nog bli pilbåge och morakniv för revolutionärerna i Motståndsrörelsen den enda som faktiskt är en hyfsad skytt är väl Öberg även om hans taktiska skytte kan liknas vid en äldre dams. Men vem behöver röra sig för att bekämpa sina fiender

/Micke
Citera
2015-03-13, 12:01
  #7
Medlem
Guillounisms avatar
Livat i ankdammen:

Citat:
Efter att Radio Nordfront lanserats under gårdagskvällen öppnades en tråd upp om den nya satsningen på Radio Motgifts forum. Signaturen Lat skrev i trådens inledande inlägg om det positiva med flera radioaktörer: ”Som icke organiserad nationalist tycker jag det är riktigt kul med varje nytt tillskott till det nationella medielandskapet och ser det som enbart positivt att Motgift får hälsosam konkurrens.”

Detta håller dock inte Motgift, som säger sig värna ”högt i tak”, med om. Administratörerna på sidan har nu censurerat inlägget till radiokonkurrenten Radio Nordfront på sitt forum. Lyssnare får visserligen fortsätta diskutera ”det där programmet”, men inte sprida länkar som påstås vara ”fyllda med osakliga angrepp och lögner mot Motgift”.
radio-motgift-censur

Vad de osakliga angreppen och lögnerna i programmet skulle bestå i har inte förklarats av Motgift-redaktionen. Det är heller inte första gången som Motgift raderar länkar till Nordfront med liknande svepande formuleringar.

https://www.nordfront.se/motgift-cen...-nordfront.smr

Uppskattade också första avsnittet, Hagberg kändes som en naturbegåvning i formatet.
Citera
2015-03-13, 12:07
  #8
Medlem
Dorniers avatar
Har bara hunnit lyssna några minuter på radio Nordfront, Saxlind har en skön norrländsk dialekt, fast man säger intervju, inte interjuv. Det är ganska obildat att säga interjuv.

Ska lyssna på resten av programmet senare.
Citera
2015-03-13, 13:10
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Har bara hunnit lyssna några minuter på radio Nordfront, Saxlind har en skön norrländsk dialekt, fast man säger intervju, inte interjuv. Det är ganska obildat att säga interjuv.

Ska lyssna på resten av programmet senare.
Tack för påpekandet, det kommer nog vara en hel del sådant där att öva bort och viss grov dialekt bör jag nog avhålla mig ifrån också.
Citera
2015-03-13, 15:48
  #10
Medlem
vonSnapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Livat i ankdammen:
Citat:
Administratörerna på sidan har nu censurerat inlägget till radiokonkurrenten Radio Nordfront på sitt forum. Lyssnare får visserligen fortsätta diskutera ”det där programmet”, men inte sprida länkar som påstås vara ”fyllda med osakliga angrepp och lögner mot Motgift”.
Just som jag läste en kommentar i den aktuella tråden på Motgift så raderades kommentaren! En person (ej trådstartaren, utan biramannen) tyckte nämligen att det var lite konstigt att länken togs bort eftersom den ju bara länkande till just den sida som diskussionen gällde, och det är ju bara kommentarerna på Nordfronts sida som har en förtalande och kanske lite onödigtvis trist och hård ton (inte själva artikeln). Mitt under att jag läste den kommentaren så raderades den! Det är väl det man brukar kalla "bajsnödigt". Trist, jag tycker nämligen att båda borde finnas och kunna "stå ut" med varandra trots ömsesidig kritik.

Man skall väl för bövelen bedöma en sajt/sida för dess redaktionella innehåll och inte baserat på vad anonyma kommentarer innehåller! Och definitivt inte censurera hela sidan pga någon trist kommentar från någon anonym typ!
Citera
2015-03-13, 16:10
  #11
Medlem
RexGermanias avatar
Jag gjorde en tråd på Motgifts forum redan igår kväll angående Radio Nordfront men den fick inte ens vara kvar i 2 minuter innan den censurerades. Jag tycker att det är extremt fult gjort av Motgift att hålla på och censurera andra nationalistiska sidor med ursäkten att det är "reklam" eller "osakliga personangrepp".

Vill jag höra på liberalistiskt flum och en massa trams om religiös moral så kan jag vända mig till andra, icke nationella aktörer. Det här var sista droppen för mig och jag har därför avslutat min prenumeration.

https://i.imgur.com/X50vXPe.jpg
Citera
2015-03-13, 16:58
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per.S
Nu har första avsnittet av Radio Nordfront publicerats.

Vad anser ni?

https://www.nordfront.se/jag-skulle-...k-invasion.smr

Lite väl kort avsnitt men tanken är kanske att avsnitten ska bli längre med tiden? Även jag har lite svårt för Robin´s dialekt men både Saxis och Hagberg gjorde sig bra i radio, speciellt Hagbergs "rätt fram" attityd gör sig bra i formatet det blir aldrig tråkigt att lyssna på en sådan människa.
Jag hoppas på att man väljer att bjuda in gäster som inte är bundna till SMR i framtiden på så vis skulle programmet få en annan bredd, kanske skulle det gå att arrangera debatter osv?
Man hade kunnat strukturera upp programmet genom att ha några fasta punkter tex, veckans nyheter,veckans gäst, veckans ämne osv.

I övrigt så tycker jag det är kul att Motgift fått konkurrens, det tvingar båda aktörerna att bli bättre och proffsigare.
__________________
Senast redigerad av Rode-tjuren. 2015-03-13 kl. 17:03.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback