2015-03-15, 20:22
Medlem
rex144s avatar
vikt 107kg,
ålder 35
längd 175cm

Jag har tränat 5 veckor nu, hoppas kunna bli dubbelt så stark och gå ner minst 10kg,

bänkpess 30kg x 6 rep.
biceps 9kg x 8 rep.
knäböj 30kg x 6 rep.

Jag tränar 2-3 gånger i veckan hela kroppen , ovanstående + i alla maskiner
Citera
2015-03-15, 20:31
Medlem
think2acts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
vikt 107kg,
ålder 35
längd 175cm

Jag har tränat 5 veckor nu, hoppas kunna bli dubbelt så stark och gå ner minst 10kg,

bänkpess 30kg x 6 rep.
biceps 9kg x 8 rep.
knäböj 30kg x 6 rep.

Du har en bit kvar. som bäst tog jag 120 kg när jag vägde 76 kilo. Du måste chocka musklerna på en gång börja ta 15kg hantlar i biceps och kör så länge du orkar och sänk lite om du inte orkar till nästa set. och lägg 50 kg på bänkpress be nån kolla dig om du är osäker och höj 5 kilo varje träningspass sen uppnår du en topp och du fortsätter du samma kilo med mer reps etc. Ät 3 gånger om dagen inkl frukost och håll dig till bra mat du har ju mycket vikt du måste gå ner för du ser nog plufsig ut.
Citera
2015-03-15, 20:39
Citat:
vikt 107kg,
ålder 35
längd 175cm

bänkpess 30kg x 6 rep.
biceps 9kg x 8 rep.
knäböj 30kg x 6 rep.

...och exakt vad är det som du vill diskutera?
Citera
2015-03-15, 20:57
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monsunen
...och exakt vad är det som du vill diskutera?
Det är skapat i träningsjournaler. Behöver inte vara något att diskutera.
Citera
2015-03-15, 21:02
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Det är skapat i träningsjournaler. Behöver inte vara något att diskutera.

Haha helt riktigt, glömde vilken del av forumet jag befann mig i, gick via "nya ämnen", tack för info!

TS lycka till!
Citera
2015-03-15, 21:14
Medlem
Om jag mår fråga, vad var din start vikt på bänkpress och knäböj? Stången väger väl bara 20 kg ensam.

I alla fall, du har tränat i mer än 1 månad, glöm inte att ständigt öka på vikterna på bänk och knäböj. Så testa kanske 40 kg bänk press nu 3-4 reps och 40 kg knäböj 3-4 reps. Och ständigt öka med 5-10 kg på dessa basövningar.

Varför kör du inte deadlifts? Där missar du en till basövning för rygg!
Citera
2015-03-16, 10:27
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimmelshow
Om jag mår fråga, vad var din start vikt på bänkpress och knäböj? Stången väger väl bara 20 kg ensam.

I alla fall, du har tränat i mer än 1 månad, glöm inte att ständigt öka på vikterna på bänk och knäböj. Så testa kanske 40 kg bänk press nu 3-4 reps och 40 kg knäböj 3-4 reps. Och ständigt öka med 5-10 kg på dessa basövningar.

Varför kör du inte deadlifts? Där missar du en till basövning för rygg!

Jag har börjat med en tom stång, lärde mig att hålla den rätt, sedan två veckor tränar jag med 20kg (stång) + 2 x 5kg viktskivor, har testat 40kg, klarar 1-2 gånger, men stången skär sig in i handleder,
den borde vara tjockare,

visst har jag provat 1-2 gånger med 12kg på biceps, men jag får träningsverk och oroar mig för skador, senor, ligament, har redan haft flera småskador, där jag var tvungen att ha elastisk bandage runt handleder, det knastrar i min högra axel,

deadlifts... är faktiskt orolig för den övningen, måste bygga upp grundstyrka först, jag tränar ryggmuskler i en bänk, kan man inte skippa deadlifts?
finns det inte nåt liknande? jag kör sittande roddmaskin, 35kg
Citera
2015-03-16, 13:50
Medlem
Citat:
Jag har börjat med en tom stång, lärde mig att hålla den rätt, sedan två veckor tränar jag med 20kg (stång) + 2 x 5kg viktskivor, har testat 40kg, klarar 1-2 gånger, men stången skär sig in i handleder,
den borde vara tjockare,

visst har jag provat 1-2 gånger med 12kg på biceps, men jag får träningsverk och oroar mig för skador, senor, ligament, har redan haft flera småskador, där jag var tvungen att ha elastisk bandage runt handleder, det knastrar i min högra axel,

deadlifts... är faktiskt orolig för den övningen, måste bygga upp grundstyrka först, jag tränar ryggmuskler i en bänk, kan man inte skippa deadlifts?
finns det inte nåt liknande? jag kör sittande roddmaskin, 35kg

Det finns träningshandskar du kan köpa för bättre stöd och komfort vid tunga lyft. Du kan också träna bröst med hantlar istället för stång samt att det bör finnas maskiner för bröst på ditt gym.

Du behöver inte göra deadlifts, men det är en bra övning med mycket teknik såklart! Man vill ju inte skada sig.

Tränar du axlar, triceps och mage med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in