Skapar en tråd om aktietorget, dels för att det finns många intressanta aktier och dels för att få folk att få upp ögonen för aktier som det är liten handel med och det aldrig skrivs om.
Själv vill jag tipsa om Traveas som handlas för 0,59. Man har köpt upp Stampen och budgeterar en vinst på 3 milj kr 2015, vid några bra kvartalsrapporter tror jag kursen kan dubbleras.
Qbank är även högintressant, kursen har fått sig en törn pga rykten om stämning och storägaren Tre liljors dåliga ekonomi. Kurs nu 1,25. Tror aktien kommer återhämta sig rejält bara på några månader.
Har även chansat och köpt in lite i Delta Minerals, som har utvinning av mineraler och sand i Filippinerna. Är inte så insatt i projektet men får väl se det som en välgörenhetspeng om det går totalt åt helvete, då utvinningen gynnar den lokala befolkningen.
Kom med era tips om intressanta aktier på torget, eller varna för aktier, för det finns även många bolag som man ska helt klart undvika.
Senast redigerad av Nilsbert 2015-03-15 kl. 22:11.
Aktietorget är ett tillhåll för gårdfarihandlare och bolag vars livsluft inte är egna vinster utan nyemissioner och investerares pengar. 95 % är skräp. Jag kan lista bolagen som är mer välskötta och vilka inte är värdelösa förhoppningsbolag på aktietorget; de är få, men de finns. Listan nedan är bolag som är Approved by Caparzo. Övriga göra sig icke besvär.
AQ
Mr Green
Bahnhof
Cherry
Railcare
Elverket Vallentuna
Homemaid
Nordic Camping
Eurocon Consulting
Lovisagruvan
Klick Data
Jag kan ha missat någon, men det här är mer eller mindre bolagen som är intressanta. Resten har typiskt sett inget annat att erbjuda än ständiga nyemissioner och brustna drömmar.
Kan väl passa på att varna för "Cefour B" som innehar rekord i Sverige på att hålla bolaget handelsstoppat längst tid(87 dagar) samt en nedgång på 99,82% sedan börsintroduktionen... Inte nog med det var aktien handelsstoppad 7 dagar senaste månaden, de jobbar hårt med att nå 100 dagar innan året är slut
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!