• 1
  • 2
2005-10-02, 16:47
Bannlyst
Skit och förbannelse!!

Kulturskymning. Nu har man tydligen justerat innehållet i ett av mina favoritgodispåsar - Bridgeblandning.

Man har helt sonika plockat bort den där lilla mörkchokladkulan med den goda gelefyllningen! Varför?? Den bästa biten i påsen!!

Snart finns det inga av de gamla klassikerna kvar. Twistpåsen har man ju totalt omförvandlat till en kletig sörja med B-praliner. Den köper jag inte längre.

Snart plockar dom väl bort körsbär-i-choklad från Aladdin!!!

Hur ska detta sluta??
Citera
2005-10-02, 17:45
Medlem
Arasalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
Skit och förbannelse!!

Kulturskymning. Nu har man tydligen justerat innehållet i ett av mina favoritgodispåsar - Bridgeblandning.

Man har helt sonika plockat bort den där lilla mörkchokladkulan med den goda gelefyllningen! Varför?? Den bästa biten i påsen!!

Snart finns det inga av de gamla klassikerna kvar. Twistpåsen har man ju totalt omförvandlat till en kletig sörja med B-praliner. Den köper jag inte längre.

Snart plockar dom väl bort körsbär-i-choklad från Aladdin!!!

Hur ska detta sluta??

För Aladdins del vore det ju suveränt, kanske en extra pralin som går att äta... Den där körsbärspralinen är ju outsägligt äcklig. När det gäller twist håller jag med dig till fullo dock - bara skräp numera. För tjugo år sedan var den ju en läckerhet, man blundade, stack ner handen och fick upp en delikatess.

Bridgeblandning har jag inte befattat mig med, men det gäller ju ändå många av de olika konfektpåsarna som var bra. Utmobbade av lösgodiset. Var det inte en påse som hette Schack en gång i tiden som var smaskig? Minnet sviker...
Citera
2005-10-02, 21:45
Medlem
Loppans avatar
Ush!!
Bridgeblandning är den äckligaste påsen som finns. Och för att vara ärlig, så tycker jag att den där gelegodisen är bland dom äckligare.

Men jag förstår din förargelse över att dom plockat bort din favvo, jag tycker du ska skicka ett brev till dom och förklara att du minsan vill ha kvar den! Lycka till!
Citera
2005-10-02, 22:16
Medlem
Pensionärsgodis som brukar ligga i skafferiet och plockas fram när de får besök.
Citera
2005-10-02, 22:20
Bannlyst
Marabou "bites" eller vad de heter, chokladdoppade grejer av olika karaktär, innehåller en chokladdoppad gelékula. Mycket delikat!
Citera
2005-10-02, 22:46
Medlem
Otroligs avatar
Bara de inte tar bort de gröna små stängerna med salmiak är jag nöjd
Åh det är så goda!
Citera
2014-05-03, 08:47
Medlem
Alplandskaps avatar
De har gjort om Bridgeblandningen!

En Polly-liknande tingest har dykt upp. Mycket seg och fanns i massor. Mörk choklad.

En ful platta som jag trodde var en missformad Kanold's gräddkola. Visade sig bara vara en rund fläck med mjölkchoklad. Helt meningslös. Det står "More milk chocolate!" på påsen. Är det dessa (fåtal) chokladfläckar som menas?

Kan vi få tillbaka gelépluppen, tack! Och russinen i mörk choklad.

Ingen köper väl Bridgeblandning för att de vill ha "More milk chocolate!"? Säkert några idioter i en fokusgrupp som suttit där och gnällt, vi vill ha mer mjölkchoklad! Idioterna på Cloetta har lyssnat, ja, vi slänger i mjölkchoklad - svensken älskar mjölkchoklad!
Citera
2014-05-03, 12:30
Medlem
ConsafesDeBars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sge
Pensionärsgodis som brukar ligga i skafferiet och plockas fram när de får besök.

Haha, det är kul för att det är sant. När de får besök eller när det vankas brigdespel.

Pensionärer är nog dessutom den enda gruppen som faktiskt samlas och spelar bridge.
Citera
2014-05-03, 16:17
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
De har gjort om Bridgeblandningen!

En Polly-liknande tingest har dykt upp. Mycket seg och fanns i massor. Mörk choklad.

En ful platta som jag trodde var en missformad Kanold's gräddkola. Visade sig bara vara en rund fläck med mjölkchoklad. Helt meningslös. Det står "More milk chocolate!" på påsen. Är det dessa (fåtal) chokladfläckar som menas?

Kan vi få tillbaka gelépluppen, tack! Och russinen i mörk choklad.

Ingen köper väl Bridgeblandning för att de vill ha "More milk chocolate!"? Säkert några idioter i en fokusgrupp som suttit där och gnällt, vi vill ha mer mjölkchoklad! Idioterna på Cloetta har lyssnat, ja, vi slänger i mjölkchoklad - svensken älskar mjölkchoklad!

Klart upprörande! Jag tror på din teori om "fokusgrupp". Men det du beskriver låter som om de tagit bort två bra sorter och lagt till enklare sorter? Låter som en dumsnål besparingsåtgärd?

Ska köpa en påse till veckan och kolla...

Allt snack om pensionärsgodos är bull! Bästa godiset ever, och jag är ingen pensionär.
Citera
2014-05-11, 20:36
Medlem
Youngbaes avatar
Kan inte fatta att den här tråden faktiskt fick mig att köpa en påse Bridgeblandning för första gången i mitt liv.
Citera
2014-05-12, 14:47
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youngbae
Kan inte fatta att den här tråden faktiskt fick mig att köpa en påse Bridgeblandning för första gången i mitt liv.
Fantastiskt! Vad tyckte du?
Citera
2014-05-14, 00:13
Medlem
Nycticoraxs avatar
Det är nog lite pensionärskänsla i bridgeblandningen, men på ett bra sätt. Kanske är det just den unika mixen av godis tillsammans med gamla minnen som gör det så gott. Trist att de har ändrat i påsen. Dålig fokusgrupp! Hoppas du inte ligger sömnlös på nätterna över dessa tråkigheter dock.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in