2015-03-21, 22:10
Medlem
Maten: Det är inte så att jag inte äter nyttigt, men jag äter alldeles för mycket onyttiga grejer. Kan frossa i mig ohyggliga mängder godis, glass eller annan snaskighet när tillfälle ges. T.ex. om jag köper en förpackning glassbåtar så äter jag upp dem, samma dag.

Träning: Tränar oregelbundet. Ibland kommer jag in i ett bra "stim", men det håller inte i sig någon längre period.

Kroppen: Har bra hållning. Ser ut att vara relativt vältränad med kläder på, dock är jag rätt "lös i köttet". Dåligt tränade ben p.g.a. diverse skador, men det är egentligen bara ursäkter.

Längd: 1.83
Vikt: 87

Långsiktiga mål;

Kost

Bara nyttiga grejer. Inget vitt mjöl, godis, glass, kakor eller annat mög annat än i undantagsfall. Och då menar jag undantagsfall. Vad "nyttig mat" kommer att innebära får visa sig och diskuteras i tråden.

Träning

Milen under 42 minuter. Har inte sprungit milen på flera månader, men ligger väl runt 47-48 idag om jag får gissa.

Halvmilen under 20 minuter. Som bäst ligger jag på 22 blankt i dagsläget.

Bänkpress, 80 kg. 25 strikta reps. (20 i dagsläget)

Marklyft, 80 kg. 25 strikta reps (10-12 i dagsläget)

Chins, 20 st. (6-8 i dagsläget)

Ben. Är rätt oerfaren inom området men jag vill ha ben som passar till min överkropp. Tänker köra benpress, vadpress, jägarböj och allt vad fan det heter. Men jag har inget referensvärde i dagsläget.

Detta är ju bara enstaka övningar. Mitt huvudsakliga mål är att må bra och ha en slimmad och muskulös kropp. Och jag vill bli smidig, som en kise.

---------

Den här dagboken är mest till för min egen skull, men det är så klart väldigt roligt om någon vill kommentera och komma med tips eller vad som helst.

Nu kör vi!
Senast redigerad av arthjarna 2015-03-21 kl. 22:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in