Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-03-22, 23:56
Medlem
Vi har alla varit där. Lördagen. Då allt spårar och man smäller i sig 1000 kalorier mer än man behöver, helt oplanerat. Dagen därefter kan vissa av oss vakna med ångest, medan soffpotatisarna är nöjda, belåtna och glada över sina nya fettdepåökningar. För (vissa) av oss kalorigalna innebär det ett halvtimmes intensivt cardiopass och 500 kalorier underskott på söndagen. Brukar ni seriösa kroppsbyggare/dietister också göra så? Att ni smäller i er lite för mycket en dag, för att sedan springa bort det eller eventuellt ligga på ett underskott dagen efter för att kompensera? Är det bra, och funkar det?
Citera
2015-03-23, 01:11
Medlem
Visst funkar det! Tvivlar dock på att kroppsbyggare någonsin strävar efter att ligga i underskott. Överskott är snarare positivt vid muskelbyggning.
Citera
2015-03-23, 06:45
Medlem
Grejen är ju att söndag är min enda dag då jag är lediga dag jag kan träna på och därför kan jag inte slarva med kosten och lägga mig på underskott. Jag och min sambo som också tränar har alltid träningsfri dag på lördagar så vi kan göra annat än att träna. Så söndagarna är heliga och den dagen jag gillar mest att träna på.

Dock för att svara på din fråga. Om jag vet att jag kommer äta med överskott en dag så ser jag till att träna ett seriöst pass den dagen. Men när min deff är klar så kommer jag ändra attityd och gå in på din linje och kompensera den. Dock kommer jag deffa några dagar den veckan i månaden då jag jobbar sent då jag på den veckan har svårt att hinna träna innan eller efter passet. Men det löser jag genom att fixa till ett hemmagym i framtiden när vi köper hus. Min sambo vill inte ha för mycket saker i lägenheten, men jag ska nog köpa lite i taget så man kan träna hemma innan maten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in