Flashback bygger pepparkakshus!
2015-04-01, 12:54
Medlem
Wobs avatar
Bland de homos och transor jag träffat har ingen velat kännas vid RFSL. Därför känns det befogat att fråga om denna lobbyorganisation verkligen har stöd i gruppen de påstår sig företräda.

Rfsl har enligt egen uppgift ca 6000 medlemmar. Organisationen har utan tvekan stort politiskt inflytande och verkar (enligt mig) dra väldigt mycket åt vänster. Bara det faktumet borde göra att de förlorar stöd i majoriteten av sin målgrupp?

Ni som har mer insikt i det här, hur går snacket om rfsl i "hbtq-kretsar" och forum? Finns det kanske pollar som berör rfsl på dessa sidor?

Vilken typ av personer stödjer rfsl?
Citera
2015-04-01, 13:49
Medlem
davveboys avatar
Vet att IOGT-NTO och RFSL suger av varandra under bordet så att säga.

Gick på en nykterhetsskola (ja jag vet, borde skjuta mig själv i huvudet) där vi ständigt blev påminda av att det är bättre att ha en homo 3-kant än att röka weed, för då får du för dig att flyga bla bla bla.

Jag överdriver inte ett ord av det jag säger, det var helt seriöst det svaret jag fick när jag sa "Ja men, borde inte det vara mer riskfyllt att ha oskyddat sex med killar/tjejer än om jag skulle röka en joint?" (vid denna tiden så vågade jag inte yttra mina riktiga åsikter eftersom det skulle resultera i en 1a i omdöme).

Jag hatar IOGT-NTO, "upplysta" som tror sig veta allt om världen och om hur den funkar.

Ett jävla skämt, du kan vara efterbliven på så många plan men så länge du håller med deras åsiktskorridor så får du garanterat minst en 3a i omdöme.
Citera
2015-04-01, 16:08
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wob
Bland de homos och transor jag träffat har ingen velat kännas vid RFSL. Därför känns det befogat att fråga om denna lobbyorganisation verkligen har stöd i gruppen de påstår sig företräda.

Rfsl har enligt egen uppgift ca 6000 medlemmar. Organisationen har utan tvekan stort politiskt inflytande och verkar (enligt mig) dra väldigt mycket åt vänster. Bara det faktumet borde göra att de förlorar stöd i majoriteten av sin målgrupp?

Ni som har mer insikt i det här, hur går snacket om rfsl i "hbtq-kretsar" och forum? Finns det kanske pollar som berör rfsl på dessa sidor?

Vilken typ av personer stödjer rfsl?
Om cirka 5% av befolkningen är homo blir det väl i runda slängar 450.000 i Sverige. 6000 medlemmar är i sammanhanget ganska magert. Sedan är väl RFSL numer ett förbund för PK-vänstermuppar som vill flumma om genus och HBTQWERTY-lallande. Det är knappast så att bögar och flator direkt diskrimineras längre, RFSL har spelat ut sin roll och ger sig på att sparka in öppna dörrar. Vad jag vet är en utbredd uppfattning bland homos att Pride är pinsamt som fan.
Citera
2015-04-01, 18:43
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Om cirka 5% av befolkningen är homo blir det väl i runda slängar 450.000 i Sverige. 6000 medlemmar är i sammanhanget ganska magert. Sedan är väl RFSL numer ett förbund för PK-vänstermuppar som vill flumma om genus och HBTQWERTY-lallande. Det är knappast så att bögar och flator direkt diskrimineras längre, RFSL har spelat ut sin roll och ger sig på att sparka in öppna dörrar. Vad jag vet är en utbredd uppfattning bland homos att Pride är pinsamt som fan.
Det där med 5 % är gammal är gammal bögpropaganda! Snarare 1-2 % .
Citera
2015-04-01, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende

Håller med dig.
Citera
2015-04-01, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende

Fick till och med höra att det skulle vara 10% när jag gick i högstadiet och RSFL eller vad det nu var för några, besökte vår skola. De gör allt de kan för att få fram så högs siffror så möjligt, och så sitter de och ljuger för lättpåverkade barn/ungdomar. Vidrigt.
Citera
2015-04-02, 09:22
Medlem
Wobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Efter att ha kollat lite studier så kan jag konstatera att 5% är en konservativ uppskattning av de som inte identifierar sig som hetero, i princip de som ingår i RFSLs målgrupp.

Det finns 7,86 miljoner svenskar som är 17år eller äldre, 5% av dessa blir drygt 390000. Ser man dessa som RFSLs målgrupp så är bara 1,5% av målgruppen medlemmar.

Man kan såklart fråga sig varför en sådan organisation får så mycket inflytande (enkla pk-poäng?), men tråden handlar framförallt om "målgruppens" syn på RFSL. Finns det några alternativa HBTQ-grupper?

Hittade även denna artikel som bland mycket annat tar upp bristen på stöd i målgruppen.
http://www.livochratt.se/bristen-pa-...ra-stolt-over/
Citera
2015-04-02, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Episkbo
Fick till och med höra att det skulle vara 10% när jag gick i högstadiet och RSFL eller vad det nu var för några, besökte vår skola. De gör allt de kan för att få fram så högs siffror så möjligt, och så sitter de och ljuger för lättpåverkade barn/ungdomar. Vidrigt.

Haha.. Jag har också lärt mig att 10% är homo. Faktiskt alltid trott det. Jävla propaganda man har gått på då Visa siffror tack.
Citera
2015-04-02, 09:30
Medlem
http://en.wikipedia.org/wiki/Demogra...al_orientation

Verkar ju bara vara ett par procent som är gay..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in