• 1
  • 2
2015-04-04, 15:57
Medlem
Diseaseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putlerthesmall
fast nu körsbärsplockar du en fråga och gör den till representativ till varför ryssland per se ska ha ett fullt stöd?

Alternativet är IMF, George Soros, Victoria Nuland, Mammon och hela arsenalen av judiska påhitt. Mångkultur, folkmord, befolkningsutbyte, genuscertifierad marxism och judisk diktatur.

Det är ett civilisationskrig där Ryssland, trots sina nämnda brister, står upp för sig själva, för självständighet och för det egna folket.

Citat:
TS talar om ryssland som en motpol till det bl.a. dekadenta väst med materialism. jag påpekar bara - helt sanningsenligt - att det ryska ledarskapet inom politik och näringsliv är såväl fåfänga som extremt materialistiska.

Materialismen är själva kärnan i hela den s.k. 'västerländska'/angojudafierade kulturen. Utan massiv konsumtion och belåning så rasar det judiska samhällsbygget som ett korthus, på alla utom judens bekostnad. Vi ser precis den utvecklingen i ditt Ukraina, beroendet blir så ohanterligt stort att man säkrar junta-Ukrainas totala underkastelse till sina nya herrar i Washington och Tel Aviv.

Det handlar som sagt inte om märket på bilen Obama eller Putin åker i. Det handlar om själva fundamenten i samhällsbygget. Och där är Ryssland tillsammans med exempelvis Kina och delar av sydamerika motståndare mot destruktiva väst.

Citat:
fliksom vad är det som får er nationalister att vurma så mycket för ryssland?

Ryssland som konstruktion består av och för det ryska folket. EU består av en ständigt mer utblandad kompott världsmedborgare för USA, för judenheten och för internationella finanskonglomerat.

Vad i resonemanget är det du inte förstår? Ryssarna får knarka, dö och slåss hur mycket dom väl känner för. Det handlar inte om att vi vill flytta in i en sliten Moskva-förort. Det handlar om att vi ser sionismens klor ge sig på ännu ett självständigt folk och sluter naturligtvis upp bakom deras rätt till självbestämmande över din, Poroshenko och George Soros rätt till avkastning på investerat kapital.

Samma nationalistiska sympati hade du sett till vilket folk som helst som är under angrepp av Sion
Senast redigerad av Diseased 2015-04-04 kl. 16:02.
Citera
2015-04-04, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diseased
Alternativet är IMF, George Soros, Victoria Nuland, Mammon och hela arsenalen av judiska påhitt. Mångkultur, folkmord, befolkningsutbyte, genuscertifierad marxism och judisk diktatur.

Det är ett civilisationskrig där Ryssland, trots sina nämnda brister, står upp för sig själva, för självständighet och för det egna folket.

eh, vet du om hur många judiska makthavare det finns i den ryska eliten? ok, det gör du säkert för det känns som att din forte är din jewdar. men då vet du säkert också att en del av putins allra närmaste vänner, som konstant erhåller absurda affärsfördelar i statliga miljardavtal, också är judiska oligarker, eller hur?

Citat:
Materialismen är själva kärnan i hela den s.k. 'västerländska'/angojudafierade kulturen. Utan massiv konsumtion och belåning så rasar det judiska samhällsbygget som ett korthus, på alla utom judens bekostnad. Vi ser precis den utvecklingen i ditt Ukraina, beroendet blir så ohanterligt stort att man säkrar junta-Ukrainas totala underkastelse till sina nya herrar i Washington och Tel Aviv.

ukraina kan vi låta bli att diskutera. no offense, men du har inte kunskap nog för att ens vara värd en ytlig diskussion. så vi låtsas att du har rätt i allt.

men, återigen, nu går vi tillbaka till anglojudafierade materialismen... förnekar du att de män och kvinnor som företräder ryssland, i politiken och i näringslivet, är extremt materialistiska?

sen tror jag verkligen inte du känner eller förstår hur ryssar fungerar. jag har bott länge i såväl london som new york. jag kan lova dig - på min farfars grav - att ryssar är otroligt själviska, materialistiska och vältrandes i precis så mycket lyxvaror som de har råd med. de ser oftast den västliga dekadensen som ett smörgåsbord de vill frossa över. även den tid jag spenderat i moskva och st. petersburg indikerar liknande tendenser. de ryssar jag möter i kiev - ja, det finns många ryssar där och de lever utan något som helst problem - är även de, precis som ukrainare, jävligt materialistiska och nästintill karikatyrer på nouveau riche.

att det sedan sitter ryssar i bortglömda byar och förorter - utan upplysning, utbildning, omvärldsförståelse eller möjligheter att göra någonting med sina liv - och odlar en förljugen självbild i en verklighet utan val och möjligheter... well, när jag tänker på det, fråga nån från SMR, de bör veta hur det känns!

Citat:
Det handlar som sagt inte om märket på bilen Obama eller Putin åker i. Det handlar om själva fundamenten i samhällsbygget. Och där är Ryssland tillsammans med exempelvis Kina och delar av sydamerika motståndare mot destruktiva väst.

eh, nej. det är snarare fundamentalistiska muslimska länder som är den socialkonservativa motpolen till väst. både ryssland och kina är - speciellt i de större städerna och i de välbeställda kretsarna - minst lika hedonistiska, materialistiska och själsligt ytliga som någonsin paris hilton! (sydafrika kan jag ej uttala mig om då jag endast semestrat i där för länge sen)

... och bilmärket spelar roll. sanning och uppriktighet bland politiska ledare spelar roll. jag nämner gärna att jag stödde obama 08 men hatar honom som den falska hycklare han verkligen är idag. en politiker måste leva som man lär. det funkar inte att predika sträng sparsamhet, hög moral, familjevärden och uppoffringar till nationen... samtidigt som man har fylleorgier med tjugoåriga banya girls, världens dyraste vodka och kaviar, och sina oligarkpolare etc i sin lyxdacha.

Citat:
Ryssland som konstruktion består av och för det ryska folket. EU består av en ständigt mer utblandad kompott världsmedborgare för USA, för judenheten och för internationella finanskonglomerat.

det kan ju vara smart då att se till hur de ryssar som har råd och möjlighet väljer att spendera sina pengar, var de helst bor utomlands, var de turistar, var de utbytesstuderar, och var de investerar? ryssar med val väljer oftast väst.

sekundärt så kan du titta på hur ryssar från de olika regionerna ser ut och hur mycket - enligt din rasvetenskapliga (sic) vattendelare - har gemensamt?

Citat:
Vad i resonemanget är det du inte förstår? Ryssarna får knarka, dö och slåss hur mycket dom väl känner för. Det handlar inte om att vi vill flytta in i en sliten Moskva-förort. Det handlar om att vi ser sionismens klor ge sig på ännu ett självständigt folk och sluter naturligtvis upp bakom deras rätt till självbestämmande över din, Poroshenko och George Soros rätt till avkastning på investerat kapital.

Samma nationalistiska sympati hade du sett till vilket folk som helst som är under angrepp av Sion

seriöst, ska du börja fronta med "inte förstår", så tror jag isen börjar bli lite tunn under dig... men låt mig då sammanfatta. ryssar har - precis som svenskar, somalier och sydkoreaner - en rätt att själva välja sin egen framtid. det har alla människor.

men det förändrar inte det faktum att rysslands ledare, majoriteten av de ryssar som har medel och resurser till det, liksom detsamma segmentet av kineser, mycket ofta är synnerligen materialistiska, kapitalistiska och egoistiska.

så - kortfattat - det enda verkliga argumentet ni har för att villkorslöst stödja ett land, som ni för övrigt varken har erfarenhet av eller kunskap om, är en chimär attack från "Sion"?

ok, fair enough... darwin hade fan rätt när det kommer till er!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in