2015-04-05, 13:35
Avstängd
Mehmet Kaplans band till det terrorstämplade Muslimska Brödraskapet är ytterst väldokumenterad. Han har en övergripande agenda. Nämligen att islamisera hela jorden vilket är en religiös plikt inom islam. Det är en form av jihad. 100 000 muhammedaner årligen till lilla Sverige är en våt dröm för vilken islamist som helst.

http://www.bgf.nu/parlor/brodraskap.html

På brödraskapets engelskpråkiga hemsida kan man förvånansvärt öppenhjärtigt läsa att målet för rörelsen är att successivt få "kafir-länder" (icke-muslimska länder som Sverige) att acceptera den islamiska ordningen och införa sharia. Man beskriver detaljerat hur man ska använda tolerans, religionsfrihet och demokrati för att införa intolerans och religiös muslimsk diktatur.

Dessutom framgår det att man motsätter sig ett väpnat övertagande av "kafir-länder" endast av den enkla anledningen att det innebär en för stor risk och att man riskerar att få fiender mot islam istället. På Muslimska brödraskapets engelska hemsida skriver man bland annat följande om hur man ska ta makten i kafir-länder som Sverige:

"Etablerandet av en islamisk regering: Rörelsen anser att den rådande regeringen (samhällstyret) skall bli förutsättningen som förbereder samhället för att acceptera den islamiska lagen. Att börja styra ett totalt korrupt samhälle (kafir-land) genom ett militant regeringsskifte innebär en stor risk. Man måste istället förbereda samhället genom planering. Genom att: sprida den islamiska kulturen genom media, moskéer, och missionsarbete i offentliga organisationer, parlament (politiska partier) och i till exempel studentorganisationer."

"Parallellt med detta, så måste muslimer tränas i att administrera politiska-, ekonomiska- och studentorganisationer effektivt (enligt sharia), som ett annat steg inom förberedelsen."

"Muslimska Brödraskapets kräver inte makten för dem själva, utan välkomnar vilken ledare som helst som vill etablera en sann islamistisk regering."

Här följer några fler lösa citat översatt från Muslimska Brödraskapets engelska hemsida

"... om demokrati betyder att människor väljer vilka som ska leda dem så accepterar brödraskapet det, men om det samtidigt betyder att människor kan ändra Allahs lagar och följa det dom väljer att följa, då är det inte acceptabelt."

"... brödraskapet accepterar enbart personlig frihet inom islams gränser. Om personlig frihet menas att muslimska kvinnor kan bära shorts eller att muslimska män kan göra haraam (förbjudna) saker så är detta inte godkänt."

"Brödraskapet stödjer våld mot kuffarnas (icke muslimernas) arméer. Men när det gäller civila så är brödraskapet delad i den frågan. Den moderata delen av rörelsen vill inte se våld mot civila, men den hårdare linjen och en minoritet inom brödraskapet stödjer våld mot civila."

Tom Dagens Nyheter på Södermalm är tveksamma till Kaplan
http://www.dn.se/ledare/signerat/isl...-miljopartist/

http://www.dagenssamhalle.se/debatt/...geringen-11340
Citera
2015-04-05, 13:46
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Jag tror inte det kommer att komma 100.000+50.000 per år som får PUT helt enkelt. Visst har vi redan en skriande bostadsbrist, men påspädningen upphör. Kollapsen är här, och det är bara en tidsfråga innan vi har ett nytt luciabeslut. Och kommer inget beslut så blir det helt enkelt tält som asylförläggning innan något annat stoppar inflödet. Jag tror inte vi ska extrapolera dagens vansinnigheter ut i det oändliga.

Så är det. Kaplans idé om modulhus faller för att det inte ryms inom välfärdssystemet. Det är endast inom det som vansinnigheterna fått utrymme. Pengar på annat håll finns inte. Alla verksamheter i samhället har hårt ansträngd ekonomi och man har sparkrav på sig. Någon direkt valutareserv har man inte heller. Den enda möjligheten vore att staten lånade 1000 miljarder. Ett sådant beslut kommer aldrig att bli av. Skälen är många men det främsta är som tidigare nämnts att man inte kan investera så stora resurser på dem som aldrig har förutsättning att betala hyran. Då återstår bara som du säger ett nytt Luciabeslut.
Citera
2015-04-05, 13:59
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Då återstår bara som du säger ett nytt Luciabeslut.

Nej, man kan fortsätta att köra på som nu.
I en 2 med 8 pers kan man knöka in 4 till. Folk kan bo trapphus, soprum, ockupera offentliga byggnader. Komuner och stat kan köpa villor som läggs ut till försäljning och inhysa folk där (sker redan i viss omfattning). Kort sagt; Det finns massor av möjligheter.
Jag tror inte det händer något radiklat förrän hösten 2016.
Citera
2015-04-05, 14:01
Avstängd
Citat:
Så är det. Kaplans idé om modulhus faller för att det inte ryms inom välfärdssystemet. Det är endast inom det som vansinnigheterna fått utrymme.

Kaplans idé ryms både inom Jihad och Kulturmarxismen.
Citera
2015-04-05, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
I en 2 med 8 pers kan man knöka in 4 till. Folk kan bo trapphus, soprum, ockupera offentliga byggnader. Komuner och stat kan köpa villor som läggs ut till försäljning och inhysa folk där (sker redan i viss omfattning). Kort sagt; Det finns massor av möjligheter.

Njaaa, delvis håller jag med dig, men inte helt. Den befintliga bostadsbristen kommer att hanteras med "lite av varje". Illegal ockupation av kommersiella fastigheter kommer att ske om det inte redan gör det. Svartskrivningar, squatting, undanträngning av etniska svenskar, permanentande av asylförläggningar etc. Men en hel del av det kommer att ske utan det offentligas goda minne.

Sponsring av ovanstående från det offentliga har jag däremot svårt att se.

Framför allt tror jag att agnarna sållas från vetet. Invällare som får bo i tält kommer att dra härifrån fortare än kvickt när det inte motsvarar de förväntningar man hade på komfort och femstjärnestandard.
Citera
2015-04-05, 14:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Njaaa, delvis håller jag med dig, men inte helt. Den befintliga bostadsbristen kommer att hanteras med "lite av varje". Illegal ockupation av kommersiella fastigheter kommer att ske om det inte redan gör det. Svartskrivningar, squatting, undanträngning av etniska svenskar, permanentande av asylförläggningar etc. Men en hel del av det kommer att ske utan det offentligas goda minne.

Sponsring av ovanstående från det offentliga har jag däremot svårt att se.

Framför allt tror jag att agnarna sållas från vetet. Invällare som får bo i tält kommer att dra härifrån fortare än kvickt när det inte motsvarar de förväntningar man hade på komfort och femstjärnestandard.

I Stadsdelen Rosengård i Malmö bor det 50% fler än kalkylerna från början. - Svenska politiker är ännu inte vana vid kulturer där man gifter dig vid 16-18 och skaffar barn direkt, har flera fruar och 6 barnfamiljer.
Citera
2015-04-05, 14:23
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2

Nja, alltså modulhusidén är ett symptom på att nivåerna för hur mycket välfärden klarar av har nått sin peak. Det räcker inte till mer än så här. Redan nu talas det om förändring av försörjningsstödet. Det har nämnts förslag på kuponger, fast med kontokort. Socialstyrelsen har genomfört omfattande direktiv på kommunerna om ett så kallat kvalitativt ledningssystem för att kunna effektivisera så mycket som möjligt men ändå driva verksamheterna enligt de lagar som finns. Det betyder att inga resurser kan längre flyttas från olika områden hur som helst. Ytterst betyder det alltså att fler och fler bidragstagare får dela på de medel som finns. Till slut når man en nivå där folk svälter. Då kommer ett nytt Luciabeslut.
Citera
2015-04-05, 14:27
Bannlyst
Försvaret, miljöfrågan etc. har inte fått S och MP att splittras. I dagsläget bryr knappast man sig om folkets intressen, det viktiga är att 70.000 SEK i månadslön kommer in i politikernas ficka.
Citera
2015-04-05, 14:42
Medlem
Rent estetiskt och socialt är dessa modulhus en styggelse av grövsta mått.

Jag är övertygad om att bo i dessa själlösa ghetton skapar depression och destruktiva livsstilar. Miljön påverkar oss mer än vi kan tro. Man tänker kortsiktigt att detta kan vara en billig lösning, men man ägnar inte en tanke på vad det gör med människor på sikt.

Ju fler av dessa gräsliga modulområden som växer fram i det offentliga rummet, desto mer olycka. Jag associerar till suicid vid blotta tanken på de som tvingas växa upp i dessa modulghetton.

Fan vad deppigt.
Citera
2015-04-05, 14:56
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Nja, alltså modulhusidén är ett symptom på att nivåerna för hur mycket välfärden klarar av har nått sin peak. Det räcker inte till mer än så här. Redan nu talas det om förändring av försörjningsstödet. Det har nämnts förslag på kuponger, fast med kontokort. Socialstyrelsen har genomfört omfattande direktiv på kommunerna om ett så kallat kvalitativt ledningssystem för att kunna effektivisera så mycket som möjligt men ändå driva verksamheterna enligt de lagar som finns. Det betyder att inga resurser kan längre flyttas från olika områden hur som helst. Ytterst betyder det alltså att fler och fler bidragstagare får dela på de medel som finns. Till slut når man en nivå där folk svälter. Då kommer ett nytt Luciabeslut.

Jag tror det dröjer. Hur skall man få med mupparna på något sådant?
Hur skall Löfven kunna gå ut och berätta att nu kör man med "SD-politik"?

Edit: Vad säger 500000 MENA-personer när deras såzzial-Bidrag plötsligt sänks?
Citera
2015-04-05, 15:05
Avstängd
Idén om modulhus är befängd.

Olof Palme var stark förespråkare av reglerad invandring. Just för att slippa sådana problem.
https://www.youtube.com/watch?v=UcQIgEJTB1Y
Citera
2015-04-05, 16:04
Medlem
Utvärderingen som regeringen beställt om modulbostäder för flyktingar.

http://www.veidekke.se/incoming/arti...s+20150401.pdf

Nog inte de svar regeringen hoppades på. Dyrt, olagligt, inte realistiskt, ingen mark finns i de områden regeringen vill bygga i är några av svaren till regeringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in