2006-01-23, 02:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckholm
Jag minns när han skulle kandidera till posten som ordförande i Amnesty och hade en mycket sympatisk ung kvinna som motståndare. Han var verkligen desperat och gav henne iskalla blickar i någon av de debatter de sände i SVT. Det var verkligen otrevligt. Man såg att han inte var intresserad av Amnestys bästa utan enbart kämpade för att roffa åt sig en hög position inom organisationen.
Då insåg jag att något var fel och att han inte var rätt person för posten, men naturligtvis kunde man ju inte i sin vildaste fantasi inbilla sig att det skulle gå så här långt.
Carl Söderberg verkar vara lite knepig &så
Amnesty är helsjuka om asylmissbruket, de struntar fullständigt i helheten.
Citera
2006-01-26, 21:01
Medlem
Det var en sann njutning när man fick veta att den här PK-proffstyckaren torskade som en simpel tjuv. Än värre när man tänker på att han skummade av pengar som var avsedda till välgörenhet. Det var extra lågt.
Citera
2006-01-29, 02:11
Medlem
stericans avatar
Snälla skippa inte det här nu, jag är verkligen intresserd av ur det igentligen gick till!
Citera
2006-01-30, 18:09
Medlem
Hans Castorps avatar
[quote=Cyborg Baleout]Bra artikel i jusektidningen. QUOTE]

Vet inte det. Själv blir jag rätt lagom imponerad av formuleringar som "...hade Michaelas låga för rättvisan brunnit så intensivt och så länge att den nästan slocknade." Med det menar jag inte att förta något av det modiga som Sjögren gjorde, men att artikelförfattaren är ganska löjeväckande. Jag menar, finns det något mer relativt än "rättvisa" i denna värld? Högsta rättvisa för dig är högsta orättvisa för mig.
Citera
2006-01-30, 18:59
Medlem
Hans Castorp:

Håller med om artikeln fick lite "idolporträtt" över sig, men det är en exceptionell situation där hon hamnade i ett limbo en lång period som nu fick ett efterspel med upprättelse...
Citera
2006-03-16, 20:13
Medlem
kattfots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norman
JESÚS ALCALÁ
är jurist och författare, bosatt utanför Tomelilla. Om män är djur skulle han helst vilja vara en hankatt.
Av SIDAN 4 fjarde.sidan@expressen.se
Publicerad:
2005-07-19 10:46

Jo Alcala lever och tycks ha hälsan. Såg honom och hans son gå in på Lidl i Tomellila för ett tag sen .

/Katten
Citera
2006-03-19, 11:23
Medlem
Sidhellacopters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norman
Oj va hårt "sex utbildningsdagar fördelade på tre terminer" Efter kanske sex års studier samt tre som notarie eller fem med egen byrå, då är det nya nog en baggis för att sortera bort vilka då?

Nu är det så att samtliga domare, advokater, åklagare m.m. i den s.k. referenstagningen skall yttra sig över varje ärende som du varit inblandad i under de fem år efter juristexamen som du skall ha varit verksam, varav minst tre på advokatbyrå. Det brukar vara ganska omfattande yttranden över hur den sökande juristen handlagt ärendet. Det räcker med enstaka negativa yttranden för att du inte skall komma in. En hel del sorteras bort på det viset. För övrigt skall sökanden i sin ansökan redovisa en massa olika registerutdrag, en enkel betalningsanmärkning och det är kört.

Sedan är är vare sig kurserna eller advokatexamen något alldeles enkelt. Dom som avlägger advokatexamen är ju oftast de som varit duktigast på juristlinjen eftersom rätt få som får arbete på advokatbyrå utan att ha suttit tingstjänstgöring, ändå är det en hel del som missar. Det kan väl också nämnas att kurser + advokatexamen kostar ca 50 000 kr. Det finns väl inget annat yrke där det krävs lika mycket för att ta sig igenom nålsögat. Eller?
Citera
2006-03-19, 13:00
Medlem
apanola IIs avatar
Kan inte dom som vill diskutera jursitutbildning starta en egen tråd?
Den här tråden handlar om Jesus Alcala
Citera
2006-11-22, 19:08
Medlem
medelklassmans avatar
Jesus Alcála - andra försöket i rätt tråd!

Tack för tipset om den riktiga tråden!

Efter en körig dag på jobbet så skulle det vara skönt att varva ned med att frossa lite i Jesus Alcálas uppgång och fall.
En ikon för (o)förnuftig pk-ism och själva symbolen för naiva och godtrogna medelklasskärringars beundran, när han med sin poetfrilla och fejkad altruism i själva verket var en mytoman och förskingrare.

Domslutet?, Vilken sten gömmer sig karln under nu? Vad hände med alla hans beundrare och försvarare - spara inte på detaljerna, give it to me!
Gjorde han något gott innan han sas försvann?
Vill gärna tro att alla männsikor har något gott i sig - hjälpte han inte lite
öststatspoeter och misshandlade sydamerikanska dissidenter också, på riktigt sas?
Citera
2007-01-17, 16:47
Medlem
medelklassmans avatar
Jesus - the resurection!

Jesus har återuppstått!

Börjar lite finkänsligt och trevande sin come-back med följande:

http://www.expressen.se/index.jsp?a=835988

Tacksam bild till reportaget, karriären skall tydligen med byggas med inställsamma attacker mot nedläggningen av Djurskyddsmyndigheten.
Citera
2007-01-17, 19:42
Medlem
Legimitations avatar
Lögnaren har tagits till nåder och Mona blir partiledare för bidragspartiet.
Den avgående partiledare bor tryggt på sin stora herrgård långt från sina väljare
Ur led är tiden.
Citera
2007-01-18, 00:19
Medlem
Jag minns när Alcala i en av sina vidriga PK-krönikor krävde att "vi (Sverige)måste offra vår välfärd (för invandringen). Det är det enda anständiga". Och sedan åkte han dit själv för att ha förskingrat biståndspengar...

En skitnödig kravmaskin som inte lever som han lär. En äkta PK:it!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in