2015-04-02, 20:31
Medlem
Nihennas avatar
Jag köpte en IDE-USB-adapter för att kolla igenom min 10 år gamla hårddisk efter roliga saker.
Att få det att funka var lätt, men varje mapp jag ska in i i användare-mappen måste jag ha behörighet för, och högerklicka och trycka på security o klicka in mig så att kontot har åtkomst.
Detta måste jag göra på varje liten mapp. Sen kan jag inte öppna andra filer alls, som textfiler eller bildfiler, för den säger att jag saknar behörighet.

Hur gör jag enklast för att få det att funka? Win7 ultimate 64-bit använder jag.
Citera
2015-04-02, 20:49
Medlem
sommarlovs avatar
Du väljer hela disken på en gång, tar över ägandet till den, och klickar i "undermappar"...
Citera
2015-04-02, 21:23
Medlem
Nihennas avatar
Det verkar inte funka.

Det är i "My Documents" som jag försöker komma åt.

Jag högerklickade på partitionen och tryckte på security-tabben och sedan "Advanced" under "Permissions to everyone" och sedan fliken "Ownership". Sedan markerade jag "Administrators (NIHENNA\Administrators)" och tryckte okej och den började gå igenom en massa filer.

Går jag sedan in i my documents så står det fortfarande att jag inte har tillgång jag jag går in på filer.

Edit: När jag byter ägare till mitt Win7-konto så får alla ikoner ett lås på sig, vilket de inte hade innan.
Är detta någon forma v ledtråd av hur man löser det?
Senast redigerad av Nihenna 2015-04-02 kl. 21:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in