2015-04-05, 23:18
Avstängd
Jag har två datorer med skärmupplösningar på 1366x768 pixlar
sen har jag en surfplatta med 2560x1600 pixlar.
Har surfplattan bättre bild då? Om jag t.ex. vill se en film så gör den sig bäst att ses på surfplattan?
Citera
2015-04-05, 23:22
Medlem
dunderhokens avatar
Vad tycker du själv?
Citera
2015-04-05, 23:25
Jag ger dig en telefon med en 1" stor skärm, men massor av pixlar, eller en TV med 100" men rätt få pixlar. Vilken av dom alternativen tror du ger dig störst behållning för filmtittande?
Citera
2015-04-05, 23:43
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Jag ger dig en telefon med en 1" stor skärm, men massor av pixlar, eller en TV med 100" men rätt få pixlar. Vilken av dom alternativen tror du ger dig störst behållning för filmtittande?
Den stora skärmen?
Citera
2015-04-06, 00:31
Medlem
smurflers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Det där är att dra saker till det extrema. Har du en 1" stor skärm med ofantligt mycket pixlar så kommer du inte kunna se ett skit eftersom skärmen är så lite, och har du en 100" stor skärm med 10 pixlar kommer du inte kunna se ett skit heller då det är för få pixlar. Så ditt svar säger absolut ingenting.

Inom rimlighetens grad kan man se film på alla TV-apparater du kan hitta. Frågan är inte så simpel att besvara som ditt frågeexempel.
Citera
2015-04-06, 03:23
Tycker du ja!

Mobilltelfon med massor av pixlar vs en stor tv med 1080p då, om det ska vara så svårt bara för att jag överdrev lite.

Men visst, det kanske blir nån orgasmisk pixelbaserad extranjutning om man tittar på en 10" tablet med 2160p.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in