Sex personer som aldrig träffats snokar runt i varandras hem. Deras mål är att para ihop rätt hem med rätt ägare. I dagens program besöks sex hem i Mälardalen. Vi tittar in i ett kollektiv i Gamla stan, en familjevilla där det bor hela tio barn och ett spökhus. Hur väl speglar vårt hem vår personlighet och hur lätt är det att räkna ut hur en annan människa bor genom första intrycket?
Någon som kollade på det gemytliga lilla programmet på SVT alldeles nyss? Fick själv tre av sex rätt, lättast var bostadsplaneraren som..
..likt arkitekter alltid har behov att bo på konstiga ställen. Inte nödvändigtvis konstigt inrett men exempelvis i en sommarstuga, gammal industrilokal eller som i det här fallet en källare.
Tycker att programidén är rolig (har dock sett den på amerikansk TV innan), men tycker att det finns ett stort fel - personerna som letar igenom husen är vanliga människor och har således ingen aning vad de skall leta efter. Hade varit mycket mer intressant om exempelvis någon psykolog, beteendevetare och inredare skulle snoka och förklara vad de letade efter och hur de tolkade saker och ting. Då hade man ju faktiskt lärt sig både det ena och det andra.
Tycker att programidén är rolig (har dock sett den på amerikansk TV innan), men tycker att det finns ett stort fel - personerna som letar igenom husen är vanliga människor och har således ingen aning vad de skall leta efter. Hade varit mycket mer intressant om exempelvis någon psykolog, beteendevetare och inredare skulle snoka och förklara vad de letade efter och hur de tolkade saker och ting. Då hade man ju faktiskt lärt sig både det ena och det andra.
Absolut. Hoppas de försöker hålla sig till så unika yrken som möjligt och hoppa över sjuksystrar, lärare, butikspersonal, etc.
Jag kollade o instämmer i att det var gemytligt och hyfsat sevärt. Det är alltid kul att kolla in i andras hem tycker jag, och här med en extra tappning i det intressanta huruvida ens fördomar stämmer. Här tänkte jag att de som kändes mest uppenbara kanske var vinklade så för att man skulle bli lurad och ha helt fel, men det verkade inte så. Lisa tänkte jag så med t.ex. Främst med uteslutningsmetoden visserligen, hon verkade för ung för att bo i villa eller ha familj. Jag prickade åtminstone in hälften.
Jag har sett reklamen för det och jag har inte EN ENDA GÅNG klarat av att inte skrika för full hals till teven. HUR KAN SVT LÄGGA PENGAR PÅ DEN HÄR MENINGSLÖSA SKITEN?!?!! Och vem kollar på det? Vem bryr sig om hur bra okända människor är på att gissa vem som bor var? Och varför ska man vara bra på att gissa det? När ska man använda en sådan talang?
VARFÖR tittar ni på det här? Det handlar ju inte om någonting!
Jag har sett reklamen för det och jag har inte EN ENDA GÅNG klarat av att inte skrika för full hals till teven. HUR KAN SVT LÄGGA PENGAR PÅ DEN HÄR MENINGSLÖSA SKITEN?!?!! Och vem kollar på det? Vem bryr sig om hur bra okända människor är på att gissa vem som bor var? Och varför ska man vara bra på att gissa det? När ska man använda en sådan talang?
VARFÖR tittar ni på det här? Det handlar ju inte om någonting!
Efter många år av TV tittande så åker man nog bara med. Man lär sig att bli intresserad av allt möjligt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!