2005-10-06, 19:28
Medlem
PappaBoegs avatar
Jag vet ju inte vad det var för brott Seagate uppmuntrade till, så det är en del av vad jag undrar.

Sedan så uppmuntras det väl friskt till brott på Flashback varje dag. Jag tänker då främst de mest hätska inläggen när invandringspolitik diskuteras, och det eviga "var kan jag få tag på <valfri programvara>?!!1". Eller? Kanske är det jag som cyklar...
2005-10-06, 19:29
Medlem
L_Ss avatar
Vad är det du undrar över?
2005-10-06, 20:51
Medlem
PappaBoegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L_S
Vad är det du undrar över?

Vad Seagate blev varnad för, och om det inte är plågsamt uppenbart att det var över gränsen för vad som är acceptablet, så undrar jag också varför de som bidrar med exemplen i mitt tidigare inlägg inte blir varnade för uppmuntran till brott.

Det kan vara att jag är oengagerad och blind, men det är första gången jag ser någon bli varnad för just det.
2005-10-07, 15:33
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaBoeg
Jag vet ju inte vad det var för brott Seagate uppmuntrade till, så det är en del av vad jag undrar.

Sedan så uppmuntras det väl friskt till brott på Flashback varje dag. Jag tänker då främst de mest hätska inläggen när invandringspolitik diskuteras, och det eviga "var kan jag få tag på <valfri programvara>?!!1". Eller? Kanske är det jag som cyklar...

Han uppmanade till en misshandel av en tjej, och rekommenderade användaren att köpa ett baseballträ för förslagsvis 100 kronor. Med detta baseballträ rekommenderade han användaren att misshandla tjejen så hon fick missfall.

Misshandel är olagligt, och inget vi tillåter att man uppviglar användarna till. Därför blev det varning för användaren.

admin
2005-10-07, 16:10
Medlem
PappaBoegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Han uppmanade till en misshandel av en tjej, och rekommenderade användaren att köpa ett baseballträ för förslagsvis 100 kronor. Med detta baseballträ rekommenderade han användaren att misshandla tjejen så hon fick missfall.

Då är jag med. Som en fotnot kan ju nämnas att ett redigt baseballträ kostar bra mycket mer än en hundring.
2005-10-07, 16:22
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaBoeg
Då är jag med. Som en fotnot kan ju nämnas att ett redigt baseballträ kostar bra mycket mer än en hundring.

Jaa, fast den felaktigheten blev han inte varnad för.

Nu låser jag tråden, då jag antar att grundfrågan är besvarad.

admin

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in