2015-04-23, 23:35
Medlem
Jag har sedan en tid tillbaka, sen somras, börjat tvivla på mitt nuvarande förhållande där jag är tillsammans med en kille som är min "highschool-sweetheart". Vi var tillsammans vid 16-17 års åldrar i 3 månader och är sambos nu sen 1 år tillbaka och ett par igen sedan 2 1/2 år. Börjat känna sen somras att känslorna inte är detsamma och det finns ingen kommunikation eller intimitet what so ever.. Sitter nästan knäpptyst tillsammans om dagarna på varsitt hörn av rummet med vårat eget, händer att vi sitter och pratar om saker men inte som ett par bör göra. Säger typ hej till varandra och nån puss då och då. Försöker ha samlag och ha det mysigt men känts bara obekvämt.

Känslor och tankar har farit tillbaka och nu har jag gjort mitt beslut, avsluta ett destruktivt förhållande..

Det som fick mig att fatta beslutet var tillslut en låt som jag relaterade kraftfullt till, mitt svar fanns där i texten, vad som är rätt för mig.

Hollywood undead - Let Go, rena magin.

Menar självklart inte att beslutet ligger helt på låten, är som sagt något jag har tänkt på ett tag och jag fick som min sista push till att göra vad som är bäst för båda.

Någon som tagit liknande livsvändande beslut efter att ha tagit in en låt/låttext?
Senast redigerad av ellerkanskeinte 2015-04-24 kl. 00:20.
Citera
2015-04-24, 11:10
Bannlyst
Jag lyssnade på låten New Gold Dream med Simple Minds i hörlurar påväg hem från jobbet för några år sedan och fick mig att lägga ett rätt så högt bud på en gammal sampler på tradera. Gick för halva priset dock som tur var :-D
Citera
2015-04-24, 12:07
Medlem
Bret-Harts avatar
Vet inte om det räknas men mycket musik har ju hjälpt en att må bättre i många situationer många gånger och fått en att förstå vad man ska lägga sin energi på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in