• 1
  • 2
2019-08-10, 06:15
Medlem
Explosion vid dansk polisstation

En explosion har inträffat vid en lokalpolisstation på Nørrebro i Köpenhamn. Det är andra gången denna vecka en myndighetsfastighet i den danska huvudstaden drabbas.
Citera
2019-08-25, 07:52
Medlem
Svensk offer för vansinneskörning i Köpenhamn

En svensk och en norrman blev påkörda under en vansinneskörning i centrala Köpenhamn under natten. Svensken är allvarligt men inte livshotande skadad.
Många människor fick kasta sig undan under vansinnesfärden i den danska huvudstadens hjärta. Svensken och norrmannen blev påkörda på Holmens Kanal respektive Toldbodgade.

De drabbades av frakturer. Enligt Ekstrabladet är den svenske mannen allvarligt men inte livshotande skadad. Norrmannen ska ha fått foten överkörd men ska vara utskriven från sjukhuset.

Bilen var en svart Audi. Vem som körde är inte helt klarlagt, men fem unga män med kopplingar till organiserad brottslighet har gripits
Citera
2019-08-25, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voodooprasten
När jag var på besök i Köpenhamn för ett par år sedan så passerade jag Nørrebro (tror jag) med buss och längs en gata så åkte jag förbi så många halal-butiker och restauranger att jag tappade räkningen.
Somalier och andra invandrare ifrån mellanöstern var det heller inte nöd på i den stadsdelen.

Änddå "Andelen af indvandrere og efterkommere udgør 26,7 procent af befolkningen på Nørrebro".

Det er højt for København, men se på Malmø og Gøteborg

https://da.wikipedia.org/wiki/N%C3%B8rrebro#Etnicitet
Citera
2019-09-06, 04:42
Medlem
Två skottlossningar i Köpenhamn

På torsdagskvällen inträffade två skottlossningar i Köpenhamn. En tonåring hittades skadad på Fensmarksgade, enligt nyhetsbyrån Ritzau är hans skador inte livshotande.
Det första larmet kom in 18.10 från Frederiksborgvej i nordvästra Köpenhamn, där minst två skott ska ha avlossats från en förbipasserande bil.

– Vi fick in larm om att det har skjutits från ett fordon på Frederiksborgvej, säger Kristian Rodin, polisens vaktchef, till Politiken.

Ingen person uppges ha blivit skadad vid skottlossningen. Gatan har stängts av helt, och polisen är på plats med flera patruller.

Ytterligare en skottlossning
Kort därpå fick polisen in larm om ytterligare en skottlossning, som har skett inomhus.

En pojke i tonåren ska ha påträffats skadad på platsen. Enligt nyhetsbyrån Ritzau är hans skador inte livshotande.
Citera
2019-09-06, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voodooprasten
När jag var på besök i Köpenhamn för ett par år sedan så passerade jag Nørrebro (tror jag) med buss och längs en gata så åkte jag förbi så många halal-butiker och restauranger att jag tappade räkningen.
Somalier och andra invandrare ifrån mellanöstern var det heller inte nöd på i den stadsdelen.

Andelen af indvandrere og efterkommere udgjorde 1. januar 26,7 procent af befolkningen på Nørrebro

https://da.wikipedia.org/wiki/N%C3%B...ningsudvikling
Citera
2019-09-07, 09:09
Medlem
TraXzmans avatar
Köp-en-hamn har dom gjort till invällare så det är lättare att komma in genom gränserna där.. Nu fick jag till det
Citera
2019-09-07, 10:30
Bannlyst
Tycker du läget är illa i Sverige överhuvudtaget så åk till Amsterdam. Jag lovar dig att du kommer hålla käften efter det.
Citera
2019-12-28, 18:15
Medlem
Man skvätte frätande medel på tågpassagerare

En man har gripits efter att ha skvätt en frätande lösning på passagerare på ett tåg i Köpenhamn. Enligt polisen rör det sig om salmiaksprit, ett slags ammoniaklösning som används för rengöring. Flera passagerare får vård på plats.
Händelsen inträffade vid stationen Ny Ellebjerg. Enligt Ekstra Bladet fick tåget tas ur drift och passagerare flyttas över till ett annat tåg.
Citera
2020-02-18, 17:03
Medlem
Adelaides avatar
Lol. Jag var i Köpenhamn under mellandagarna och kan säga att det inte alls är färre invandrare jämfört med Stockholm. Såg många araber i Köpenhamn.
Citera
2025-01-09, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Lol. Jag var i Köpenhamn under mellandagarna och kan säga att det inte alls är färre invandrare jämfört med Stockholm. Såg många araber i Köpenhamn.
Ja eller hur, det är fan fler från mellanöstern i köpenhamn än i svenska städer. Förstår inte hur det blev så
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in