• 1
  • 2
2015-04-29, 14:33
Medlem
Ezzelinos avatar
Det kostar ju inget att starta upp en tråd även om denna tävling.

Efter ungefär fem mil av etapp två har två utbrytare, Katushas Belkov och IAM Cyclings Fumeaux, ungefär sex minuters försprång på klungan.
2015-04-29, 17:29
Medlem
ruckaalis avatar
Var det Albasini som tog etappen?

Ser fram emot att se Ludvigsson på tempot.
2015-04-29, 17:31
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali

Japp, så var det:

http://www.procyclingstats.com/race/..._2_Saint_Imier

Geraint Thomas orkade inte hänga med täten i dag.
2015-04-29, 17:32
Medlem
god.childs avatar
Citat:

Japp, före ännu en colombian med fränt namn, Darlinson Pantano och nya stjärnskottet Alaphillipe. Tony Martin anförde klungan sista milen, vilket monster.
2015-04-29, 21:34
Medlem
rainbowias avatar
Citat:

Kommer Tobias köra girot? (Kanske fel tråd)...
2015-04-29, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Japp, så var det:

http://www.procyclingstats.com/race/..._2_Saint_Imier

Geraint Thomas orkade inte hänga med täten i dag.
Tekniskt fel, var det väl. Var iofs nära att komma ikapp klungan igen. Roche körde dock på och han var 1.30 efter på toppen. Ludvigsson skall köra Girot enligt Fomin iallafall! klart idag tydligen. Hyfsat kört idag med tanke på uppehållet, hängde nästan med klungan hela vägen upp.
2015-04-29, 22:35
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerP
Tekniskt fel, var det väl. Var iofs nära att komma ikapp klungan igen. Roche körde dock på och han var 1.30 efter på toppen. Ludvigsson skall köra Girot enligt Fomin iallafall! klart idag tydligen. Hyfsat kört idag med tanke på uppehållet, hängde nästan med klungan hela vägen upp.

Aha, det förklarar saken. Jag såg sporadiskt på sändningen och uppfattade inte det. Då ska väl Thomas kanske kunna göra något bra på en eller annan kommande etapp.
2015-04-30, 10:58
Medlem
Ezzelinos avatar
Skribenten på Cyclingquotes tror i sin utmärkta genomgång av etappen och förutsättningarna på en spurtuppgörelse i dag, och sätter som första namn där Nizzolo:

http://cyclingquotes.com/news/tour_d...e_3_preview_1/

Citat:
CyclingQuotes’ stage winner pick: Giacomo Nizzolo
Other winner candidates: Luka Mezgec, Gianni Meersman
Outsiders: Elia Viviani, Michael Albasini, Ramunas Navardauskas
Jokers: Tosh van der Sande, Tom Van Asbroeck, Manuele Mori, Julian Alaphilippe, Angelo Tulik

Kanske en utbrytning skulle kunna hålla undan ändå? Förmodligen med liten marginal i så fall. Någon av ryssarna i Katusha, någon från IAM-Cycling-stallet, Scarponi, Rolland, Vuillermoz, Danielson, Zoidl är cyklister jag inbillar mig skulle kunna vara med där.
2015-04-30, 12:42
Medlem
Ezzelinos avatar
Kollade på GC-ställningen nu och ser att flera namn jag slängde fram som utbrytningskandidater ligger för bra till för att tillåtas få ett försprång som skulle kunna innebära att utbrytarna håller undan.

Chernetchkii eller Belkov från Katusha, Acevedo eller Dan Martin från Cannondale, ten Dam, Vichot, Grivko, är cyklister som ligger långt efter och skulle kunna vara med i en seriöst menad utbrytning.
2015-04-30, 13:53
Medlem
Ezzelinos avatar
De tre som gick loss och nu har drygt åtta minuter på klungan efter att ha tagit den första stigningen, kommer knappast att hålla. Det är Vandewalle (Trek), Bulgac (LottoNL) och Ji Cheng (Giant). Femton mil kvar att köra. Vuillermoz som jag nämnde klev ju förresten av tävlingen redan i går.
2015-04-30, 16:09
Medlem
Ezzelinos avatar
Vackert landskap och härliga cykelvägar. Utbrytarna splittrade, och ledarna Vandewalle och Bulgac har bara en minuts försprång på klungan nu med drygt fem mil kvar.

Vad gäller utrustningen, från hjälm till skor, tycker jag att Astana har de snyggaste grejerna, följda av BMC och Orica. Men den nya zeeländska lagtröjan, som jag har i Velogameslaget, tycker jag är ännu stiligare.

Darwin Atapuma, Winner Anacona och fransmannen Mederel försöker gå ifrån med två mil kvar.

Och nu är det Bakelants. Med Tony Martin, Rohan Dennis och Navardauskas jagande. Starka cyklister!
Och Quintana kommer farande också, offensivt av honom, kul.
Senast redigerad av Ezzelino 2015-04-30 kl. 17:08.
2015-04-30, 17:13
Medlem
Fin underhållning, kommer vara några sådana etapper på Girot också.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in